K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2015, 13:56   #31
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Det blev desværre afvist
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 09:17   #32
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Det blev afvist at få genoptaget min revalidering sag. Så kom der en ny mail dagen efter med svar om at jobcenter slet ikke vil foretage noget i min sag for at hjælpe mig, før jeg søger kontanthjælp, hvilket jeg ikke kan få.

Og selvom jeg har fået tilbud om afklaring af arbejdsevne i juni og dette tilbud indgår i afslag på revalidering og andre mails fra kommunen så får jeg ikke tilbuddet.

Fordi jeg nu ifølge sagsbehandler tidligere skulle have udtalt jeg kan arbejde 30 t om ugen som ufaglært. Jeg ved ikke hvor den kanin som pludselig blev trukket op af hatten kom fra?

Jeg blev bevilget revalidering pgajeg ikke kunne være selvforsørgende ved at tage ufaglært arbejde pga svært i disse jobtyper at tilgodese skånehensyn.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 11:33   #33
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at søge kontanthjælp, hvis det er kriteriet for at komme videre.

Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 14:44   #34
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
Det blev afvist at få genoptaget min revalidering sag. Så kom der en ny mail dagen efter med svar om at jobcenter slet ikke vil foretage noget i min sag for at hjælpe mig, før jeg søger kontanthjælp, hvilket jeg ikke kan få.

Og selvom jeg har fået tilbud om afklaring af arbejdsevne i juni og dette tilbud indgår i afslag på revalidering og andre mails fra kommunen så får jeg ikke tilbuddet.

Fordi jeg nu ifølge sagsbehandler tidligere skulle have udtalt jeg kan arbejde 30 t om ugen som ufaglært. Jeg ved ikke hvor den kanin som pludselig blev trukket op af hatten kom fra?

Jeg blev bevilget revalidering pgajeg ikke kunne være selvforsørgende ved at tage ufaglært arbejde pga svært i disse jobtyper at tilgodese skånehensyn.
Hej ladybird

Kommunen har pligt til at afklare din arbejdsevne uafhængigt af at du ikke er berettiget til kontanthjælp.

Og ja du er blevet bevilliget revalidering fordi din arbejdsevne var nedsat. Så er det også kommunens ansvar at følge op på hvad der skal til, for at du kan udnytte din arbejdsevne i et relevant arbejde. Det kender jeg en nævnsafgørelse på, at kommunen er forpligtet til. I den afgørelse henvises der til en retssikkerhedsparagraf.

Hvor har din sagsbehandler det fra at du har sagt at du kan arbejde 30 timers arbejde i et ufaglært job, står det i dine akter? og hvorfor skulle du være tilkendt revalidering hvis det var tilfældet?

Kommunen er fulde af modsigelser i din sag, hvilke du selv observerer og som jeg blot bekræfter/giver dig min støtte i.

Hvilke kommune har du bopæl i - skriv det gerne i en PB, hvis du ikke vil ud med det i et åbent forum

Mvh Mikey
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 08:19   #35
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Hej Stampe og Mikey, tak forsvar begge to.

Jeg tænker lige over om jeg skulle søge kontanthjælp for simpelthen at have et skriftligt afslag.

Det er ellers noteret i min sag at afklaring kan foregå som selvforsørgende.

Jeg har gennemgået aktindsigten fra ankestyrelsen. De 30 t er noget min nye sagsbehandler har noteret i afslaget på ressourceforløb og ved den ene personlige samtale jeg har haft.

Det har jeg ikke udtalt.

Så det må jeg henvende mig om og få noteret jeg ikke har sagt sådan.

Og ja kunne jeg 30 t ufaglært havde jeg hverken været berettiget til revalidering i det hele taget eller overhovedet haft brug for hjælp nu.

Jeg har desuden forgæves forsøgt at finde ud af hvad man kan, må og skal mens man venter på afgørelse fra ankenævnet.

Mvh
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 28-09-2015 kl. 08:24.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2015, 09:17   #36
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
Hej Stampe og Mikey, tak forsvar begge to.

Jeg tænker lige over om jeg skulle søge kontanthjælp for simpelthen at have et skriftligt afslag.

Det er ellers noteret i min sag at afklaring kan foregå som selvforsørgende.

Jeg har gennemgået aktindsigten fra ankestyrelsen. De 30 t er noget min nye sagsbehandler har noteret i afslaget på ressourceforløb og ved den ene personlige samtale jeg har haft.

Det har jeg ikke udtalt.

Så det må jeg henvende mig om og få noteret jeg ikke har sagt sådan.

Og ja kunne jeg 30 t ufaglært havde jeg hverken været berettiget til revalidering i det hele taget eller overhovedet haft brug for hjælp nu.

Jeg har desuden forgæves forsøgt at finde ud af hvad man kan, må og skal mens man venter på afgørelse fra ankenævnet.

Mvh
Hej ladybird

Som jeg sidst skrev i tråden SKAL kommunen følge op på hvad der skal til for at du kan Komme til at udnytte din arbejdsevne. Det er der en retsikkerhedsforeskrift på: Retssikkerhedslovens § 7a - kommunen skal tage stilling til, om der var behov for yderligere foranstaltninger, for at bringe dig tilbage på arbejdsmarkedet, - herunder afklare din arbejdsevne med henblik på at du kan få fodfæste på arbejdsmarkedet.

Kommunen har bevilliget dig revalidering idet du har en nedsat arbejdsevne. Når du ikke har kunne gennemføre denne revalideringsplan og ligger årsagen i at du fortsat har en begrænset arbejdsevne - skal kommunen definere hvad de begrænsninger består i og hvad dine skånebehov specifikt er. Så længe de ikke gør det bliver du kørt rundt og deri opstår din frustration.

Hvad skrev din læge i den sidste LÆ i forhold til din helbredssituation?


Du har åbnet en ny tråd - Åben ikke for mange tråde da det blot gør det svære for folk at få et overblik over din helhedssituation.

Når du nu står som selvforsørgende (og afventer Ankestyrelsens afgørelse om du er berettiget til færdig revalidering) er der reelt set kun to ting at gøre - afvente Ankestyrelsens afgørelse eller tage arbejde på nedsat tid i mellemtiden. For hvis du ikke af helbredsmæssige årsager kan arbejde på fuldtid, så er der kun et at forsørge sig selv på det antal timer du kan klare. Kommunen forpligter sig lovmæssigt forsat til at afklare din arbejdsevne selvom du tager arbejde i det omfang du helbredsmæssigt kan klare.

Sidst redigeret af Mikey; 03-10-2015 kl. 09:50.
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2015, 07:23   #37
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Jeg afventer stadig svar fra ankestyrelsen som forventes til først i Januar. Ventetiden er ulidelig fordi får jeg medhold eller hjemvisning vil jeg være forsinket i uddannelse pga nødvendigt med klagesag, som er svært at affinde sig med.
Al den mismod og følelse af uretfærdighed og den unødvendige belastning som jeg tænker mange andre herinde også genkender, bliver ikke sådan lige gjort ugjort ved evt medhold.

Og ved afslag er jeg ikke kommet spor videre med min sag fordi ventetiden på svar, som kunne være brugt på afklaring mm er brugt på at sylte mig fra kommunens side.

Trods de har tilbudt skriftligt at afklare mig får jeg ikke et tilbud. Jeg får med lang svartid besked på at vente på sagsbehandler vender tilbage med svar.

Jeg har nu bedt kommunen om skriftligt afslag på at afklare mig, afslag på virksomhedspraktik og evt anden revalidering.

Dette for at få kommunen til at forholde sig til min henvendelse om plan for og hjælp til at komme tilbage på arbejdsmarkedet.

Jeg frygter lidt det så afstedkommer ny afslag fremfor den hjælp og handling jeg efterlyser.

Nu må jeg se hvad sagsbehandler svarer.

En træt af hele situationen mariehøne.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2015, 16:32   #38
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Tilbagesvar er at jeg IKKE kan få et skriftligt afslag for jeg har ikke fået noget tilbud om afklaring af arbejdsevnen.

Jeg burde have fået et svar om praktik /oplæring tilbage i september kan jobcenter se men det har jeg ikke fået.

Forrige mailsvar pegede dog på de steder i journal og tidspunkt jeg har fået tilbud om afklaring af arbejdsevne!!!!!!!!!

I mit stopbrev af revalidering i slut maj står der tilbud om afklaring af arbejdsevne og plan for tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Det samme står i afslag og revurdering af afslag i start og midt af juni.

Hvad gør jeg når jeg ikke oplever andet end tovtrækkeri og lange svarfrister med beskeden jeg skal vente og sagsbehandler vender tilbage.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2015, 19:13   #39
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
Tilbagesvar er at jeg IKKE kan få et skriftligt afslag for jeg har ikke fået noget tilbud om afklaring af arbejdsevnen.

Jeg burde have fået et svar om praktik /oplæring tilbage i september kan jobcenter se men det har jeg ikke fået.

Forrige mailsvar pegede dog på de steder i journal og tidspunkt jeg har fået tilbud om afklaring af arbejdsevne!!!!!!!!!

I mit stopbrev af revalidering i slut maj står der tilbud om afklaring af arbejdsevne og plan for tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Det samme står i afslag og revurdering af afslag i start og midt af juni.

Hvad gør jeg når jeg ikke oplever andet end tovtrækkeri og lange svarfrister med beskeden jeg skal vente og sagsbehandler vender tilbage.
Hej Ladybird

1) Kan du skrive ordret hvad kommunen har svaret da din revalidering ophørte slutmaj 2015? Har kommunen konkret truffet afgørelse om at din arbejdsevne skal udredes yderligere. I såfald du ikke har fået en afgørelse, hvad står der så i din journal umiddelbart efter at din revalidering ophørte?

2) hvad er det præcist du har fået afslag på i start og midt juni og hvad skyldes det at du kort efter afgørelse/journalføring i maj har fået to nye afslag/begrundelser i juni? og hvad er forskellen eller ens for afslagene/begrundelserne i juni ift. det svar/den journalføring der er på dig i maj?

3) Hvad skrev din læge i den sidste LÆ i forhold til din helbredssituation og hvornår er den skrevet?

For at kunne rådgive dig bedst muligt er det en hjælp hvad kommunen ordret har skrevet, idet du meget præcist overfor Ankestyrelsen skal påpege hvor kæden er sprunget af (iht. lov om retssikkerhed), i kraft af at kommunen har stoppet hjælpen. Du kan stadig nå at tilføje bemærkninger til din sag i Ankestyrelsen.
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2015, 22:08   #40
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Hej Mikey

1) min sagsbehandler fastholdt at jeg kun var bevilget revalidering til bachelor. Afviste min dokumentation i form af mail. Afviste orlyden af jobplanen som lød på at jeg efter Bachelor kunne vælge kandidatretning.

Da jeg pga af dødsfald må udsætte en eksamen og belastning pga det ikke er muligt at indhente halvandet års pensum på et år kan jeg ikke nå at blive færdig med bachelor til juni. Først til Januar.
Det burde ikke være et problem da jeg bare kunne fortsætte på kandidat og tage den manglede eksamen.
Men da sagsbehandler ikke anerkender jobplanen i sin ordlyd og kun henholder til gammelt notat som siger 3 år bliver jeg nødt til at søge om at forlænge revalidering til bachelor med 7 mdr.
Dette får jeg afslag på. Fordi jeg ikke har fulgt jobplanen og fordi sagsbehandler mener jeg ikke har været syg/sygemeldt.
Ingen yderligere foranstaltninger trods jeg ikke er færdig.

Der er lægeerklæring på dødsfald og lægeerklæring på udsættelse af opgave. LÆ265 bekræfter dette og lægen mener det er realistisk jeg færddiggør studiet men mine vilkår svære pga børn og helbred.

Jeg modtager stopbrev om varsling af standsning af ydelse. Deri står at jeg efter endt revalidering kan søge kontanthjælp eller alternativt som selvforsørgende få afklaret arbejdsevnen og få lagt en realistisk plan for tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
Så ingen afgørelse men en orientering skriver jobcenter ordret.

2) afslag start juni er afslag nr 2 på min ansøgning om at få revalidering til kandidatdelen. Denne ansøgning stammer fra januar hvor jeg første gang bliver bekendt med at jeg ifølge jobcenter aldrig er blevet bevilget revalidering til både bachelor og kandidat. Denne klage blev hjemvist af ankestyrelsen pga jobcenter havde undladt at indhente LÆ265 og undladt at lave opdateret rehabplan før deres afslag.
Få dage efter får jeg så dette afslag nr 2 hvor jobcenteret efter hjemvisning igen fastholder afslaget på kandidat del og at jeg pga afbrudt jobplan ikke har færdigjort bachelor del.

Der står så ordret at jobcentret fordi revalidering ikke er færdiggjort har jobcentret tilbudt afklaring af min arbejdsevne og i samarbejde med mig lægge en ny realistisk plan for tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Midt juni fastholder jobcenteret deres 2 afslag på kandidatdelen og gentager med samme ordlyd at afklare arbejdsevnen. Samtidig anerkender de nu endelig dokumentationen på at jeg oprindelig var bevilget både bachelor og kandidat. Men fordi jobplanen ikke er fulgt standses revalideringsforløbet alligevel.

3) LÆ265 er fra slut maj og bekræfter mine begrænsninger og at tilstand er uændret og færdigbehandlet. Jeg er sårbar for nye belastninger men at jeg er realistisk om egen situation og formåen og at gennemførelse af revalidering som aftalt stadig er realistisk. Og at jeg stadig nok vil have brug for nedsat tid og skånehensyn for fysisk arbejde.

Så det er som sagen har forløbet.

Nu venter jeg så svar fra ankestyrelsen og synes det er spild af tid kommunen ikke iværksætter den arbejdsprøvning som de selv har tilbudt.

Mvh ladybird
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 19-11-2015 kl. 22:16.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension