K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2016, 17:19   #21
Vildkanin
med på en kigger på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2014
Indlæg: 12
Styrke: 10
Vildkanin er ny på vejen
virkelig forvirret nu

Ok. I dag var så 7ende dagen og der lå også en kuvert og ventede på mig i postkassen. Men jeg fatter ikke et hak.
Der er print fra det jeg har udfyldt, helt tilbage fra sept/okt 2015 da jeg første gang søgte. Jeg har udfyldt "ændringsskema" eller hvad de hedder hver 3. måned men de er ikke med, kun det allerførste. Der står intet om selve sagsbehandlingen fra dengang , at de ringede til mig over flere gange og forlangte det ene og det andet og det tredje og hele tiden ville vende tilbage til mig. Der er ingen notater på nogen som helst måde, ingen kopi af intern skrivelser
.
Og der står ikke et ord om alt det der er foregået og stadig foregår nu i jobcenteret.

Så jeg kan konkludere at hvis jeg vil have info fra jobcenteret så skal jeg bede specifikt om aktindsigt HOS jobcenteret ?? Jeg var dum og naiv og troede seriøst det hele var ét og samme arkivsted, når man var kontakthjælpsmodtager. Hvad gør jeg ved de manglende papirer, for det her kan da seriøst ikke være alt ?! Der er INTET jeg ikke allerede har set i og med det er kopier (print) af det jeg selv i sin tid sendte til dem. That's it ? Er skuffet og forstår ikke at det skal være så kringlet.

om lånet til boligindskud

Jeg troede lige jeg var forvirret nok ovenpå den mærkelige post fra min egen kommune.

Inden jeg skal i seng nu tjekker jeg mails, så ser jeg at der er kommet et brev fra den kommende kommune. Virkelig flot de altid sender skrivelser ud kl prut om aftenen/natten så man ikke straks kan kontakte dem.

De påstår der har stået et bestemt beløb i slut december 2015, oplyst via skat.

"For at vi kan vurdere, om du er berettiget til et lån til betaling af beboerindskud, skal vi bede dig om at sende kontoudtog på alle dine konti i banken."

Hvor langt er det lige at de må gå tilbage ? Er det HELE udtog, komplet måned for måned eller er det aktuelt indestående de vil se , har de simpelthen krav på det hele ? Absurd det her, at de fremhæver et større beløb LIGE efter jeg har modtaget min kontanthjælp i slutningen af en måned. Det havde sku da været nemmere hvis de bad om et komplet budget i ansøgningen, en hver kan hive et beløb ud og få det til at se ud som om man har penge nok. Jeg er på kontanthjælp hvad regner de med

Nu begynder det her sgu at trække tænder ud , om 3 uger skal pengene falde for boligindskuddet , og de trækker den i lang drag. Der er også uoverensstemmelser mellem hvilke email adresser der er brugt i skrivelserne så jeg sidder her midt om natten og kampsveder og aner ikke hvad jeg skal svare dem, udover at de simpelthen er nødt til at specificere datomæssigt hvad de vil have. Så går der lige ENDNU flere dage med det, afslag i sidste ende kan falde så sent at jeg ikke har chancen for at søge på andre måder (jeg ANER ikke hvor eller hvad det skulle være !)

De ved jo at man er desperat , jeg har jo opsagt min nuværende lejlighed og sådan som jeg forstod det i loven er de jo forpligtet til at låne mig pengene når jeg er kontanthjælpsmodtager.
Det bliver den mest trælse weekend at jeg skal gå og ruge over disse tanker oveni alt det andet.
Er blevet præsenteret med et "tilbud" på en flytning på knap 10.000.
Så skal om lidt kæmpe mig igennem en ansøgning til min egen kommune om flyttehjælp efter at jeg har indhentet nogle flere tilbud.
Det hele kører snart af sporet her puha , hvordan dælen beholder jeg overblikket når de er så tunge at danse med og jeg frygter det værste
Vildkanin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2016, 07:37   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vildkanin Se meddelelser
"For at vi kan vurdere, om du er berettiget til et lån til betaling af beboerindskud, skal vi bede dig om at sende kontoudtog på alle dine konti i banken."

Hvor langt er det lige at de må gå tilbage ? Er det HELE udtog, komplet måned for måned eller er det aktuelt indestående de vil se , har de simpelthen krav på det hele ?
I sådan en situation vil jeg anbefale, at du ringer i dag, og spørger ind til hvad det er de vil have.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vildkanin Se meddelelser
Er blevet præsenteret med et "tilbud" på en flytning på knap 10.000.
Det lyder voldsomt.

Da jeg og mine 2 børn skulle flytte for 4 år siden, fra en stor 3-værelses, gik jeg på nettet og søgte på "bynavn+flyttefirma", det første hit der kom frem så meget professionelle ud, og på trustpilot havde de side op og side ned med pæne anbefalinger.
Man kunne vælge fast pris eller timepris. Jeg ringede og snakkede med dem, hvis jeg ville have en fast pris, så ville det blive ca. 6.000 kr.
Efter mange overvejelser valgte jeg timepris, og regnede ud hvor mange timer de så måtte bruge før det blev 6.000 kr.
Efter 2 timer kørte de fra den gamle lejlighed, og 2 timer senere kørte de fra den nye lejlighed. Prisen blev ca. 4.000 kr.
De var super professionelle, man blev forpustet bare af at se på dem.

Jeg bor på Sjælland, og begge lejligheder ligger i samme by.

Hvis du er interesseret kan jeg sende et link i en pb.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2016, 07:44   #23
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Da jeg og mine 2 børn skulle flytte for 4 år siden, fra en stor 3-værelses, gik jeg på nettet og søgte på "bynavn+flyttefirma", det første hit der kom frem så meget professionelle ud, og på trustpilot havde de side op og side ned med pæne anbefalinger.
Man skal lige være obs på, at firmaer der betaler til trustpilot, har lagt bedre "ratings" end dem der ikke gør.
Så anbefaler at man lige googler firmaets navn, for at se om nogen har skrevet om dem andre steder, og ser om de evt har en facebook side, og hvordan det ser ud der

Nu behøver man selvfølgelig ikke gøre det med det firma du omtaler, men det er mere sådan generelt
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2016, 11:02   #24
Vildkanin
med på en kigger på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2014
Indlæg: 12
Styrke: 10
Vildkanin er ny på vejen
Har lige talt med dem. De vil have alle bevægelser for den sidste måned, for alle konti.
De slår godt nok et stort brød op når de så straks snakker om store beløb og tilbage til december 2015 pffffff
Jeg er godt nok glad for at jeg kom af med mine kommentarer herinde og ikke i en mail kl 2 om natten til dem, det havde ikke været køn læsning.
Så nu har de fået deres kontoudtog, nu håber jeg at der ikke mangler mere.

Ja flytning er dyrt. Da vi boede i KBH har jeg både betalt 14.000 for en flytning og 6000 samme strækning nogle år senere. Min erfaring er at hvis man kan tåle at det måske ikke er det øverste firma og at bilerne måske ikke har store fine logoer kan man altid få det billigt. Men det var indenfor storkøbenhavns området. Der er stor konkurrence og også rigeligt med "orange" tilbud.
Nu bor vi ude på landet og det kommer ikke til at være indenfor samme by, så det er det der løber op. Har overvejet time afregning men tror det kommer ud på et.
Tingene ændrer sig jo fremadrettet for os kan man sige, da det jo er sidste gang min datter flytter med, hendes ting udgør måske 1/4 af læsset og jeg som forældre har dobbelt af alt "just in case" og med fattigrøvmentaliteten at jeg ikke har råd til at købe nyt så tingene bliver her i første omgang, det hjælper jo heller ikke på det.

Tak for jeres hjælp indtil nu , det er virkelig godt jeg startede denne tråd
Vildkanin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2016, 23:40   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Man skal lige være obs på, at firmaer der betaler til trustpilot, har lagt bedre "ratings" end dem der ikke gør.
Så anbefaler at man lige googler firmaets navn, for at se om nogen har skrevet om dem andre steder, og ser om de evt har en facebook side, og hvordan det ser ud der

Nu behøver man selvfølgelig ikke gøre det med det firma du omtaler, men det er mere sådan generelt
Jeg er helt enig.
Men helt så kvik var jeg ikke dengang.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vildkanin Se meddelelser
Min erfaring er at hvis man kan tåle at det måske ikke er det øverste firma og at bilerne måske ikke har store fine logoer kan man altid få det billigt.
Det firma jeg benyttede var det første der kom frem da jeg googlede, og deres flyttebiler har flotte logo'er der fylder hele siden.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Vildkanin Se meddelelser
Har overvejet time afregning men tror det kommer ud på et.
Jeg sparede lidt over 2.000 kr. ved at vælge timepris, så jeg synes bestemt ikke det kommer ud på ét.

Hvis man vælger fast pris, så er flyttefirmaet jo nødt til, at sætte prisen så der er plads til "overraskelser".
Hvorimod, at hvis man vælger timepris, så er det kunden der kommer til at betale for evt. overraskelser.

Hvis man har sørget for, at alt er pakket i kasser, skilt de møbler der kan skilles, afmonterer lamper o.l., og i det hele taget har gjort forarbejdet, så flyttefolkene kan komme igang med deres arbejde, så er jeg sikker på, at timepris kan betale sig.

Jeg sender dig lige en pb med link til "mit" flyttefirma.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension