K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2018, 11:01   #441
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Spørgsmål til BIF borgmester Cecilia Lonning-Skovgaard og Klagesagsteamet:

Onsdag d 18 juli 2018

Til
Beskæftigelses- og integrationsborgmester Cecilia Lonning-Skovgaard
Bernstorffsgade 17
1592 København V
[email protected], [email protected]
E-boks: https://minside.borger.dk/post?funct...ailboxid=10516

Til
Hæren af jurister inde i "Klagesagsteamet"
CF 2. kontor, område 1
Bernstorffsgade 17
1577 København V
Mail: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]
E-boks: https://post.borger.dk/?logon=borger...ubjectid=38375
Jurist Søren Juulsen

Cc.:
Statsminister Lars Løkke Rasmussen
Justitsminister Søren Pape Poulsen
Beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen
Beskæftigelsesborgmester Cecilia Lonning-Skovgaard.
Jens Rohde "retssikkerhedsordfører" ex-medlem af EU-parlamentet for Radikale Venstre
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Cc.: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Medier og journalister:
[email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]

Journalnummer: 060564-xxxx

Jeg har modtaget et svar fra Jurist Søren Juulsen inde i "Klagesagsteamet" CF 2. kontor, område 1

Vedhæftet: Brev fra Jobcenteret Svar på klager - 13-07-2018.PDF

Spørgsmål til BIF borgmester Cecilia Lonning-Skovgaard og Klagesagsteamet:

Hvornår forventer Københavns kommunen at ALLE svar- og sagsbehandlingsfrister kan ses
på på kommunens side om sagsbehandlingsfrister jf Retssikkerhedslovens § 3 stk. 2 med
Vejledning nr. 73 af 03/10/2006 ?

Det har været et lovkrav siden 03/10/2006...


--
Med Venlig Hilsen
.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2018, 16:05   #442
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Indigneretgæst: Jeg har læst dit indlæg. Jeg kan se at dit indlæg er slettet, men undrer mig, fordi Web. Plejer at kommentere, når denne sletter indlæg, eller finder disse uacceptable.
Jeg læser af og til trådstarters indlæg i denne tråd. Jeg er helt enig i, at uanset om lovgivning bliver overholdt eller ej, så “går man efter bolden og ikke manden”.
Jeg kan overhovedet ikke se relevansen i at indhente alle de sagsakter, lønoplysninger m.v. På hver eneste person, som trådstarter kommer i kontakt med, i forbindelse med kontakten med det offentlige.
Enorme ressoucer der bliver brugt!
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2018, 16:38   #443
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Til IndigneretGæst! (og andre.)

Jeg har læst alle dine alle dine indlæg og var ved at forberede et pænt sagligt svar.

Har dem også på mail

Undre også mig at indlægget er fjernet, jeg går nemlig ind for total ytringsfrihed. Jeg syntes ikke det var så slemt.

Men du har nok overtrådt et af Forum Reglerne for K10.

Forslag:
Omformuler dine bemærkninger og synspunkter og prøv igen.
Og send en PM til Web og sig undskyld (beklag) hvis du har overtrådt en regel.

Alternativt, hop ind på min FB profil og skriv til mig der eller I min FB gruppe.

Bemærk dog at jeg kun svarer ægte profiler derinde.

Mit korte svar til dig IndigneretGæst!, som anonym er.

Jeg skammer mig ikke. Jeg har intet at skamme mig over.
Derfor jeg lægger meget frem åbent og ærligt og med mit eget navn.

Jeg vil overveje at offentliggøre og dele dine anonyme synspunkter på FB.

Jeg fastholder:

- Retssikkerhed er uden partifarve.
- Retssikkerhed er ikke en politisk ideologi.
- Retssikkerhed er almindelig respekt for demokratisk vedtagne love.

- Systematisk ulovlig sagsbehandling praktiseres i stor stil pgå "måltal".
- Massive brud på 'God forvaltningsskik' praktiseres i stor stil.
- Ingen SB og jurister stilles til ansvar for deres gerninger.

- Der er ingen retssikkerhed.
- Syge og udsatte borgere er retsløse.
- Syge og udsatte borgere dør og begår selvmord og sætter ild til sig selv...

- Alle SB og jurister i sociale sager skal autoriseres... incl juristerne i Ankestyrelsen.
- Juristerne i Ankestyrelsen er tavse.
- Juristerne i Tilsynet (i Ankestyrelsen) er tavse.
- Juristerne hos Borgerrådgiveren i Københavns Kommune er tavse.
- Juristerne hos Ombudsmanden er tavse.

- Jobcentre forvalter 'Georg Gearløs' lovgivning, sociale sager afgøres efter 'vurdering'
og 'skøn' af inkompetente ufaglærte 'SB' og jurister, incl juristerne i Ankestyrelsen...
- De tavse hykleriske politikere tager udsatte sårbare mennesker som gidsler i et kynisk politisk spil om stemmer.
- Og flere 'politiske medløbere' følger trop med disse politiske hyklere.
- Flere FB-grupper er fedtet ind i parti interesser.

Du skal være velkommen til at kontakte mig mhp en åben dialog.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2018, 17:17   #444
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Update fra retsmødet i går...

... som nu er rykket frem til oktober, afventer skriftlig bekræftelse som kommer senere.

Bl.a. kom dette frem vedr Anklageskriftet pkt 2.
------------------------------------------------------------------------------------------
Overtrædelse af straffelovens § 119 a.
ved den 20 december 2017 at have krænket beskæftigelseskonsulent Henriette Sommer og sagsbehandler Shoaib Sohail Raja Akbars fred ved at kontakte, forfølge eller på anden måde chikanere Sommer og Akbar, der begge var ansat på jobcenter Lærkevang, under udførelse af deres tjeneste, hverv eller i anledning af samme, idet tiltalte på forummet K10.dk har opslået skriftlige oplæg vedrørende bland andre Sommer og Akbar, hvori der på nedsættende vis kommenteres på disses sagsbehandling i tiltaltes sag hos jobcenter Lærkevang, herunder oplæg hvori tiltalte blandt andet skrev: "en person som lyver, bedrager, manipulerer og direkte bryder loven, fastholdes i min sag, nu
som beskæftigelseskonsulent "konsulent/mentor" Henriette Sommer. Præcist det sammen gælder også for ufaglært "SB" Shoaib Sohail Raja Akbar aka. Shoaib Raha", og i forlængelses heraf skrev at Akbar "skal ned med nakken" og at Sommer og Akbar var inkompetente"
------------------------------------------------------------------------------------------

Det jeg skrev på K10 var præcist:

------------------------------------------------------------------------------------------
" 20. december 2017. Indkaldelse til jobsamtale i kontaktforløbet En person som lyver, bedrager, manipulerer og direkte bryder loven,
fastholdes i min sag, nu som Beskæftigelseskonsulent Ufaglært sagsbehandler/Konsulent/mentor Henriette Sommer

Præcist det samme gælder også for Ufaglært "SB" Shoaib Sohail Raja Akbar

Og disse 2 personer vil nu, eller er allerede i gang med at spekulere i hvilke måder de sammen, når de sidder over for mig til møderne, kan få gaflen under mig, så de kan give mig nogle sanktioner og ulovligt fastholde mig i kontanthjælpssystemet.

2 højtbetalte, ufaglærte "SB" imod en borger, koste hvad det vil, han skal ned med nakken, og så i denne tid hvor alle ved at der er ca, var det 220 borgere pr SB nede på Lærkevej, hvor det anbefales at der skal være var der 40-50 borgere på SB... Go figure...

Så uanset hvor meget jeg klager over disse 2 inkompetente personer, som jeg har gjort, mener deres chefer Maria Bødker Boje og faglig koordinator Heidi Gottlieb at det er et fremragende grundlag for at "konstruktivt samarbejde"..."
------------------------------------------------------------------------------------------
Link til post: http://www.k10.dk/showpost.php?p=359935&postcount=326

Jeg fortalte også at jeg har lydoptagelser af alle disse møder så alle kan høre hvad der er forgået.

Min advokat spurgte Anklagemyndigheden om han ville fastholde denne anklage.

Anklagemyndigheden svarede ja, det var et spørgsmål som han mente dommerne skulle vurdere...

Anklageskriftet:
http://www.k10.dk/showpost.php?p=362825&postcount=367

Da jeg blev afhørt henviste jeg flere gange til et kandidatspeciale "Sociale Interventionsstudier" med overskriften ”Social retfærdighed på kommunale jobcentre?” af Jesper Elbæk Drejer Andersen som kontaktede mig mig på FB.

Jesper har lavet en skriftlig analyse af min sidste samtale (lydoptaget) med disse 2 SB hvor han fra side 42 præcist beskriver hvad der er forgået.

Den kan læses her på Liv Over Lovs webside ved Jane Pihlmann:
http://www.livoverlov.nu/2018/07/11/...ale-jobcentre/

Interesserede kan følge Esben Søvang Maaløes debat på FB. Esben var tilstede.

Her et uddrag:
------------------------------------------------------------------------------------------
"Esben Søvang Maaløe er her: Retten på Frederiksberg.
I går kl. 11.58 · Frederiksberg ·

En mand skriver følgende på et internetforum, om to sagsbehandlere (A og B.) følgende sætning

"A og B er enige, han skal ned med nakken"

Det opfattes af kommune, dernæst anklagemyndighed som en opfordring til at nakke den mandlige sagsbehandler.

Jeg synes kommunen skal tvinges på danskkursus, evt. i forbindelse med et integrationsforløb. De kan tage anklagemyndigheden med!"

Læs mere og deltag i debatten her: https://www.facebook.com/acebone/pos...56632121718631

.

Sidst redigeret af Kio; 18-07-2018 kl. 17:21.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2018, 17:47   #445
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Kandidatspeciale Sociale Interventionsstudier ”Social retfærdighed på kommunale jobce

Kandidatspeciale Sociale Interventionsstudier ”Social retfærdighed på kommunale jobcentre?” af Jesper Elbæk Drejer Andersen.

Det er mig der er "borgeren.

De 2 SB er primær Ufaglært "SB" Shoaib Sohail Raja Akbar og sekundær Ufaglært SB/Konsulent/mentor Henriette Sommer...

Bisidderen ønsker at være anonym... endnu...

Interesserede medier, journalister og politikere kan ved henvendelse til UT få tilsendt lydoptagelsen...
-------------------------------------
6. Et møde med to sagsbehandlere:
Vi har lagt en plan for dig.

Under samtalen har borgeren en bisidder med og der er to sagsbehandlere til stede (SB 1 og SB 2).
Borgeren har flere fysiske sygdomme, der påvirker hans leds bevægeevne og styrke, og sygdomme, der fører til koncentrationsbesvær. Det er seks år siden, borgeren blev arbejdsløs på grund af en akut
skade.

Under samtalen bliver det tydeligt, at borgeren og bisidderen er uenige med sagsbehandlerne om, at
den bedste måde at gøre en indsats for at forandre borgerens situation er ved et forløb hos en andenaktør,
der varetager beskæftigelsesrettede indsatser.

Samtalen forløber som en kamp om taleretten
og en diskussion om, hvem der ved, hvad der er bedst. Vendingen ”må jeg lige tale færdig” bliver
brugt otte gange i løbet af samtalen. Dette kulminerer i at samtalens konfliktniveau eskalerer
undervejs, fordi borgeren bl.a. ikke får et fyldestgørende svar på, hvad formålet er med indsatsen i
forhold til hans situation.


Samtidig bruger sagsbehandlerne deres taletid på at begrunde valget af
anden-aktør uden at præcisere indholdet nærmere end at arbejdsevnen skal afklares og udvikles. En
stor del af samtalen forløber som en diskussion om, hvorfor borgeren skal træne fysisk, om
borgeren har trænet, og om træning ved fysioterapeut er det rigtige. For borgeren forekommer det
som et udtryk for, at det ikke er blevet forstået, at han har ”trænet hele sit liv”, bisidderen
udtrykker, at det ikke er blevet forstået, hvad borgerens helbredsmæssige tilstand indebærer, og for
sagsbehandlerne forekommer det, at borgeren og bisidderen ikke forstår, hvad tilbuddet kan, og at
de derfor føler et behov for at understrege deres autoritet.

På et tidspunkt understreger den ene
sagsbehandler dette ved at sige: ”Vi ved godt hvad der skal til.

Sammenfattende for samtalen kan
det siges, at det er en diskussion om, hvad det egentlig er, der skal til, for at borgeren udvikler sig.
Hvad er det, de helbredsmæssige udfordringer betyder? Hvad er målet med indsatsen? Det følgende
tager afsæt i netop formuleringen: Vi ved godt, hvad der skal til.

6.1 Hvem ved, hvad der skal til?
Samtalen indledes med, at bisidderen fremlægger, hvordan hun i en gennemgang af borgerens sag
har studset over flere ting. Det er særligt den måde, de helbredsmæssige udfordringer er blevet
håndteret de sidste seks år, og at der endnu ikke er kommet en afklaring på borgerens situation, og
ikke er lagt en plan for, hvordan borgeren forløb skal være, bisidderen lægger vægt på.

Ikke langt
inde i samtalen er følgende passage taget fra, hvor det bliver klart, at de pointer, som bisidderen
sidder inde med, ikke passer ind i sagsbehandlernes plan for samtalen. Passagen kommer efter en diskussion mellem borger og sagsbehandlerne om, hvilke skånebehov borgeren har, og hvilke
arbejdsopgaver, der skal afprøves hos anden-aktøren.

Uddrag af Lydoptagelsen:

Bisidder: Hør nu her. Nu går det den helt forkerte vej nu.
SB 2: Nej, for det vi sidder her for i dag.
Bisidder: Ja?
SB2: Det er for at finde ud af… Vi skal afklare [borgeren], der er rigtigt. Det kan vi gøre, imens vi finder
ud af, om han er i målgruppen for ressourceforløb, så vi kan finde ud af, om vi kan presse på der.
Bisidder: Men er det stadig ikk…
SB 2: Og stadigvæk er i gang med noget.
Bisidder: Men er det så ikke en idé…
SB 2: Og det er en del af vurderingen.
Bisidder: Er det så ikke en idé at tage en ergoterapeut ind?
SB 2: Nej, vi vælger at bruge en fys.
Bisidder: Ja. åh.
SB 2: Fordi lægen, også i forhold til [sygdommen], der ville det være godt med noget træning.
Borger: Det er ikke det, der står.
Bisidder: [Borgeren] har trænet i hele perioden.
Borger: Det står der ikke. Du [SB 2] lyver.
SB 2: Jeg lyver ikke.
Borger: Jo, for jeg har selv læst den fem hundrede gange.
Bisidder: Han har været igennem træning i hele forløbet.
SB1: Men det kommer an på, hvilken slags træning. Der findes forskellige typer af træning.
Bisidder: Ja, ja. Når man har [den sygdom], så prøver man alt. Altså alt tænkeligt.
SB 2: Og det er også vigtigt, at man træner, når man har [de sygdomme] for at leddene bliver holdt i gang.
Side 43 af 88
Bisidder: Og det har [borgeren] også gjort. Og han er ikke i stand til det længere. Så den kan vi ligesom
sætte en streg under. Det, vi har at finde ud af, det er: Hvad pokker kan han nu? Og der er det altså bedre,
at I får fat i en ergoterapeut, og du kan visitere sådan en fra socialforvaltningen. Det er forholdsvis nemt
og gøre det.
SB 1: Det kan vi lige undersøge.
Bisidder /SB 1/: Ja det synes jeg. Også fordi nu sad jeg jo… Der er en frygtelig bunke lægeattester her.
Seks? /ja/ og så sad jeg og sammenlignede dem lidt med hinanden, og så tænkte jeg, det står også i min
konklusion her. Der står så: Vi starter faktisk her i 2011 med, at [borgeren] kommer med…
SB 2: Vi skal ikke gå helt hen…
Bisidder: Det bliver vi nødt til.
SB 1: Men hvis vi lige holder fast. Holder fast i det, som [SB 2] taler om, så er det det forløb, som vi
gerne vil tilbyde…

Samtalens formål er ifølge SB 1 at få borgeren i gang med et forløb, der kan afklare borgeren. Det
vil sige et forløb, hvor formålet er at afprøve arbejdsevne, forsøge at udvikle borgerens arbejdsevne
og indsamle dokumentation om borgerens arbejdsevne.

De pointer, som bisidderen forsøger at
fremføre, der handler om hele forløbet, afbrydes, og det fremstår i situationen som om, det ikke
synes relevant for socialrådgiverne, hvad der er sket i sagen siden 2011. Det pointeres desuden
også, at formålet med samtalen kan indsnævres til at være at give borgeren information om det
tilbud, der allerede er blevet bestilt hos en anden-aktør.

Med formuleringerne: ”Vi skal ikke gå helt
hen”, ”Men hvis vi lige holder fast” og ”Det vi sidder her for i dag […] Vi skal afklare
[borgeren]” omsætter sagsbehandlerne den magt, de har som systemrepræsentanter, til konkret
styring af samtalen.

Det fungerer som argumenter, der må basere sig på en socialfaglig norm om, at
samtalen er bedst, når den bliver styret. Ved at holde fast i det forløb, som de har besluttet, holder
de også fast i den problemforståelse, de har vurderet er den rigtige.

Det er en magt, der internt i
systemet, som Järvinen og Mik-Meyer (2003) har undersøgt, afgør borgerens problemidentitet. Det
er derfor en magtanvendelse, der i situationen her risikerer at styre uden om muligheden for at blive
klogere på borgerens problem, som netop er en af de fordele samtalen kan have for socialt arbejde
(Eskelinen et al., 2008).


Situationen i ovenstående passage, hvor træning diskuteres, er et pejlemærke for samtalens videre
forløb. SB 2 peger på lægens anvisninger i forhold til borgerens helbred, og SB 1 peger på, at der
findes mange forskellige former for træning. Konflikten beror på, at borgeren ikke er enig i,
hvordan disse anvisninger skal fortolkes i forhold til sin nuværende situation, og at der bliver sat
spørgsmålstegn ved borgerens måde at håndtere sin sygdom på.

Bisidderen griber ind til forsvar for borgeren ved at understrege, at borgeren har trænet, og at det er en sygdom, der gør, at man ikke
ignorer mulighederne for at forbedre sin situation. Konflikten handler grundlæggende om borgerens
helbredsmæssige tilstand og de muligheder, der er for at gøre noget ved denne.

Det tyder på, at
lægens anvisninger og den dokumentation, der forefindes om borgerens helbred og
behandlingsmulighederne efterlader plads til sagsbehandlernes fortolkning, hvor forbedring og
videre udvikling opfattes som muligheder.

Når sagsbehandlere anvender viden om sygdomme til at
argumentere for, om en indsats kan bidrage til udvikling, må det forstås i den institutionelle
kontekst, som samtalen foregår i. Den mest nærlæggende fortolkning af dette perspektiv på en
borger er, at det er retfærdiggjort af kravene om dokumentation, og at særligt lægelige diagnoser
ikke opfattes som retvisende for arbejdsevnen (Ankestyrelsen: 2018).

Argumentet appellerer
dermed til fornuften i at følge de bureaukratiske normer. Derudover er jobcentrets arbejde fokuseret
på at få borgere i beskæftigelse og har derfor indlejret det sociale arbejde i en institutionel logik om
at se på ressourcer og se fremad på den hurtigste vej i beskæftigelse (Järvinen og Mik-Meyer, 2012:
22; Fisker, et.al, 2008: 99, 106).

Det bliver derfor rationalt i den givne kontekst at fokusere på
muligheder i stedet for begrænsninger med den risiko, at borgerens sygdoms betydning for
arbejdsevnen reduceres uhensigtsmæssigt.

Argumenterne finder tydeligvis ingen gyldighed hos
borgeren og bisidderen. På trods af at dette er udtalt, håndteres uoverensstemmelsen ved at
gennemtrumfe beslutningen om, at samtalens formål er at tilbyde borgeren et forløb hos en andenaktør.

Ud fra denne håndtering, er det tydeligt, at samtalen i situationen reduceres til et
formålsrationelt værktøj, hvor det først og fremmest er sagsbehandlernes beslutninger, der
formidles, og at beslutningernes gyldighed baseres på sagsbehandlernes magt som
systemrepræsentanter og ikke på normstyret gensidig forståelse (Habermas, 1999b: 147).

-------------------------------------
Dette er blot starten af Jespers analyse af min samtale...

Læs hele analysen her på på Liv Over Lovs webside ved Jane Pihlmann:
http://www.livoverlov.nu/2018/07/11/...ale-jobcentre/ de 89 sider kan hentes i pdf her:
http://www.livoverlov.nu/wp-content/...-juni-2018.pdf
.

Sidst redigeret af Kio; 18-07-2018 kl. 19:46.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2018, 18:00   #446
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Nyheder 17. jul. 2018 - 22.21 Københavns Rådhus ignorerede chikanesag – politiet så

BT - Nyheder
17. jul. 2018 - 22.21
Københavns Rådhus ignorerede chikanesag – politiet så anderledes på det
af Jacob Friberg

Tidligere jobcenter-medarbejder Henriette Sommer vidnede tirsdag i Retten på Frederiksberg mod en kontanthjælpsmodtager..

Da jobcenter-medarbejder Henriette Sommer følte sig chikaneret og bad sine chefer i Københavns Kommune om hjælp, fik hun besked på at klare det selv. Politiet tog sagen anderledes alvorligt.

Hun lyver, bedrager og manipulerer. Beskyldningerne blev ledsaget med billeder af Henriette Sommer og lagt på Facebook samt et internetforum. Afsenderen var en kontanthjælpsmodtager, der var utilfreds med Henriette Sommers sagsbehandling i jobcenteret.

Som medarbejder på Danmarks største arbejdsplads, Københavns Kommune, var hun sikker på, at hun ville få hjælp af sine chefer til at håndtere sagen. Hun gik til en af de øverste direktører i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen for at få sagen politianmeldt.


-----------------------------------------------

OBS... og det samme gælder faglig koordinator Heidi Gottlieb, jurist jurist Bo Juul Jensen inde fra "Klagesagsteamet" og Ufaglært "SB" Shoaib Sohail Raja Akbar, jeg kan bevise det med lydoptagelser og efterfølgende "jobplaner" og skrivelser...




https://www.bt.dk/nyheder/klar-til-p...erledes-pa-det

Sidst redigeret af Webmaster; 18-07-2018 kl. 21:39. Årsag: Copyright regler
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2018, 19:51   #447
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Juli 12 2018 Justitsministeriet Svar på dine henvendelser, j.nr. 2018-0094-2399

Økonomi- og Indenrigsministeriet Svar på din henvendelse af 3. juli 2018 (ØIM Id nr. 546019)

Ingen retssikkerhed.. Selv juristerne i Ankestyrelsen er fredede...

Selv om juristen i Ankestyrelsen i min sag, "glemte" at påtale flere direkte ulovligheder,
samt mindst 3 af deres egne principafgørelser som JC Lærkevej også ulovligt brød, er min og
andre borgeres mulighed kun at klage videre til Folketingets Ombudsmand.

Ombudsmanden kan så, hvis han vil, vurdere om myndigheder har handlet i strid med gældende ret eller
på anden måde har gjort sig skyldige i fejl eller forsømmelser, herunder om myndighederne
har overholdt principperne for god forvaltningsskik.

Det skal dog bemærkes, at Folketingets Ombudsmand IKKE er forpligtet til at tage klager op...

--------------------------------------------
"Du har ved mail af 3. juli 2018 med bilag rettet henvendelse til Justitsministeriet m.fl.,
da du ønsker at klage over Ankestyrelsens sagsbehandling i en konkret sag om Københavns
Kommunes afgørelse om et beskæftigelsesrettet tilbud."

Justitsministeriet har oversendt din henvendelse til Økonomi- og Indenrigsministeriet den 4. juli 2018.

Økonomi- og Indenrigsministeriet kan generelt oplyse, at Ankestyrelsens afgørelser som
klagemyndighed ikke kan indbringes for anden administrativ myndighed, jf. § 50, stk. 4, i lov
om retssikkerhed og administration på det sociale område.

Ankestyrelsen er endvidere uafhængig af instruktioner vedrørende afgørelsen af den enkelte sag,
jf. samme lovs § 68, stk. 1.

Økonomi- og Indenrigsministeriet kan afslutningsvis oplyse, at der er mulighed for at
rette henvendelse til Folketingets Ombudsmand, der kan tage stilling til klager over offentlige myndigheder.

Ombudsmanden kan vurdere, om myndigheder har handlet i strid med gældende ret eller
på anden måde har gjort sig skyldige i fejl eller forsømmelser, herunder om myndighederne
har overholdt principperne for god forvaltningsskik.

Det skal bemærkes, at Folketingets Ombudsmand ikke er forpligtet til at tage klager op til videre behandling."
--------------------------------------------



Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2018, 20:33   #448
Burgernavn
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2018
Indlæg: 42
Styrke: 7
Burgernavn er ny på vejen
Bare fordi du ikke får din viljle så skal det gå ud over andre mennesker. Jeg ville vente og se hvad der blev sagt i retsalen. Men det ryster mig at læse den behandlig du har givet h sommer. Jeg kender hende personligt selv da jeg selv har haft hende som mentor
Hun er en yderst god og kompetent medmenneskelig sagsbenhandler. Jeg tror du skal være glad for du ikke også får en cikane sag smidt i nakken af de fys piger. Syntes faktisk det er tæt på du misbruger systemet i den forstand at du klager over ting som ikke er relavante for din sag. Mundhuggeri. Bla at der ikke er navn på brevet. Alt det krudt der bliver brugt på at gennemgå din sag igen og igen og igen... kunne være brugt på andre der fx ikke har et sted at bo. Som har kritis brug for hjælp.

Jeg håber at h sommer har fået bedre arbejdsvilkar på sit nye arbejde. Som jeg forstår er du ikke openminded for at prøve fleks?
Burgernavn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2018, 21:26   #449
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Ingen retssikkerhed..

"Burgernavn".. hvis de nu bare have fulgt lov og God forvaltningsskik samt Ankestyrelsens principafgørelser i min sag, da jeg ansøgte om resourceforløb eller Fleksjob d 5 april 2017, i stedet for ulovligt at fastholde mig på kontanthjælp pga bonnuser og vederlag mm for at opfylde forvaltningschefernes økonomiske "måltal", så var denne situation aldrig opstået...

Jeg lyver ikke, jeg fortæller sandheden... derfor jeg står frem med navn...

Og jeg kan bevise det med lydoptagelser med alle de møder jeg var hos med primær ufaglært SB Shoaib Sohail Raja Akbar og sekundær ufaglært SB/konsulent/mentor Henriette Sommer.

I øvrigt, den forklaring som Henriette Sommer kom med til Dommeren var direkte usand (sagt på en pæn måde). Det kan jeg dokumentere med alle disse lydoptagelser.

Det jeg har skrevet, på mit sprog, fik jeg kun igen bekræftet af Jesper med han kandidat-analyse af min sidste samtale med disse 2 SB.

Igen jeg har præcist samme holdning som Jan Hoby da han kom med Nazi-kortet nede på Lærkevej mandag d 17 juli 2017.

https://www.youtube.com/watch?v=rT1jFNnAy_M&t=1s

Alle disse SB, faglige koordinatore, jurister, embedsfolk, jobcenterchefer, forvaltningschefer og andre chefer og direktører, der raver til sig af bonusser og vederlag i millionklassen på bekostning af syge og udsatte borgere, de har også et medansvar.

Derfor skal disse navne frem, så de selv presses til at kræve af deres chefer at loven, sund fornuft og almen medmenneskelighed skal efterleves...

Det er ikke mig der "misbruger" systemet... Det er Dem der gør det...

Jeg kræver blot min retssikkerhed...

Du skriver: "Som jeg forstår er du ikke openminded for at prøve fleks?"

Øhhh hvad mener du med det ?

Jeg afleverede jeg en ansøgning om at komme i
fleksjob, førtidspension eller ressourceforløb, med henvisning til
"Skrivelse om ressourceforløb SKR nr 9248 af 14/03/2017"onsdag d 5 april 2017 ,som blev ignoreret...

Står på side 1 denne tråd... http://www.k10.dk/showthread.php?t=35157
..
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2018, 20:29   #450
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Jeg gentager... Det er IKKE fejl... Det er ULOVLIGT...!

Og INGEN stilles til ansvar... heller ikke de hykleriske politikere...

16. august 2016.
"Hver femte bliver fejlbehandlet på landets jobcentre, og det koster unødvendig tid og penge, lyder det fra seniorforsker"

"Landets jobcentre begår stribevis af fejl i sagsbehandlinger af ledige."

"En stikprøvekontrol, som Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering (STAR) har foretaget, viser, at der i 2015 var fejl i hver femte sag på jobcentrene. Ud af 531 gennemgåede sager var 110 af sagerne ikke i overensstemmelse med lovgivningen."

"Hvis en sag bliver behandlet forkert (en fejl), går det ikke blot ud over den enkelte borger. Ifølge seniorforskeren har det en samfundsøkonomisk konsekvens, når der er fejl i 20 procent af sagerne på jobcentrene."

Formanden for Dansk Socialrådgiverforening Majbrit Berlau:"- Det er problematisk, at der er fejl i noget så afgørende som sanktioner. Det er folks økonomiske grundlag, og borgerne er klart dem, der mærker konsekvenserne"

NÅE...det derfor at Majbrit Berlau ikke ønsker sine medlemmer autoriserede med personligt ansvar over for loven...!

Dokumentation på det siden d 08-09-2011 "Statsautoriserede socialrådgivere, fordi..."

Jeg gentager... Det er IKKE fejl... Det er ULOVLIGT...!

Her er så heller ikke nævnt de økonomiske refusioner kommunerne modtager fra staten hvis de opfylder diverse "måltal", hvor kommunen sparer penge hver gang en borger ikke får Fleksjob eller førtidspension... og disse kommunal- og forfaltningschefer samt kommunaldirektører, diverse "embedsfolk" samt SB så indkasserer så deres bonusser og vederlag for "godt udført arbejde" for ikke at overskride det "måltal" der har fået udstukket...

Dokumentation på det siden d 08-05-2017 "Bonus til SB? Myte eller fakta."

Dvs der er meget meget MEGET billigere for kommunen at fastholde syge borgerne på kontanthjælp... og gerne til dfisse syge borgere dør, det er det aller billigste...

Og det gør man så her smart SYSTEMATISK ULOVLIGT, for alle ved, forvaltningscheferne og politikerne, at disse SB der så udfører det "beskidte" arbejde, ikke stilles til ansvar på nogen måde overhovedet...

Kilde: https://www.fyens.dk/article/3049684

Sidst redigeret af Kio; 20-07-2018 kl. 20:56.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension