K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2010, 08:50   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmm, man sidder lidt med tanken, at 'arbejdet bærer lønnen i sig selv' når folk bliver kastet rundt som gratis arbejdskraft.

Synes godt nok fleksere har fået hårdere betingelser, og systemet minder efterhånden meget om kontanthjælpsreglerne omkring den gentagende aktivering, kurser mm.
Her er det så bare tanden værre, for de glemmer ofte at der er tale om syge mennesker som ikke ret godt tåler at blive kastet rundt, og som ikke vinder noget ved, at have så usikker en fremtid.

Men igen, pengene ruller jo godt i kassen, hver gang de får sendt en flekser ud i et 'hovsa-projekt' og gerne videre ud i en praktik....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 09:39   #12
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Men igen, pengene ruller jo godt i kassen, hver gang de får sendt en flekser ud i et 'hovsa-projekt' og gerne videre ud i en praktik....
det er nemlig rent og skær kassetænkning så de kan få de flere penge retur fra staten ikke andet
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 09:47   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Når man er flekser på ledighedsydelse hedder det en man en § 2 stk 7 og dermed er du dækket ind af den her som du selv har med i loven.

Citat:
Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74 i efter lov om aktiv socialpolitik, kan få tilbud efter stk. 1, nr. 1 og 2.

Stk. 3. Tilbuddet skal udvikle eller afdække den lediges faglige, sociale eller sproglige kompetencer med henblik på opkvalificering til arbejdsmarkedsmarkedet.
Stk. 4. Praktikperioder under særligt tilrettelagte uddannelsesforløb, jf. stk. 1, nr. 2, kan sammenlagt have en varighed på højst 3 måneder, og hver enkelt praktikperiode kan højst have en varighed på 1 måned. I praktikperioden finder § 43 tilsvarende anvendelse.
Ændringer:
Ændret 6/7 2009 ved 2009-06-12-ÆL.480 (LF 165 08-09).
Er du flekser på kontanthjælp er du så uheldig at du kan sendes ud efter den her ...

Kapitel 10
Vejledning og opkvalificering
§ 32. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, kan få tilbud om vejledning og opkvalificering, der kan bestå af følgende:
Citat:
1) Korte vejlednings- og afklaringsforløb,
2) særligt tilrettelagte projekter og uddannelsesforløb, herunder praktik under uddannelsesforløbet og danskundervisning, eller
3) ordinære uddannelsesforløb.
Hvis du skal læse om regler for flekser PÅ LEDIGHEDSYDELSE skal du ind og have fat i den her ...

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=127214 kapitel 7 § 74

Er du flekser på ledighedsydelse ??

Hvis du er så ville jeg med det samme skrive til sagsbehandler og jobkonsulent da du blev sendt ud fik du da ikke en ankevejledning ?

De prøvede også på et tidspunkt at få mig ud på den måde men jeg skrev til dem at jeg ville have at vide efter hvilke lov de ville sende mig ud bad om en jobplan (hvad var formålet med at jeg skulle være der ) hvordan kunne det fremme min arbejdsevne osv ..

De stoppede så min praktik og efterfølgende har jeg kun været i praktik når der var en reel mulighed for et job bagefter , du skal bare være opmærksom på den her i § 74

Citat:
§ 74 a. Personer, der er visiteret til et fleksjob efter kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, har ret til ledighedsydelse, mens de venter på et fleksjob. Det er en betingelse for retten til ledighedsydelse efter visitationen, at personen på tidspunktet for visitationen til fleksjob

1) ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel,

2) modtager sygedagpenge,

3) deltager i revalidering efter en jobplan efter § 27 og § 28, stk. 3, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller

4) modtager ledighedsydelse efter ansættelse i ustøttet beskæftigelse.

Stk. 2. Personer, der efter stk. 1 er berettiget til ledighedsydelse, har ret til ledighedsydelse ved ledighed efter et fleksjob.

Stk. 3. Personer, der ikke er omfattet af stk. 1, får ret til ledighedsydelse ved ledighed efter et fleksjob, når de har været ansat i fleksjob i 9 måneder inden for de seneste 18 måneder.

Stk. 4. Personer, der er berettiget til ledighedsydelse, har også ret til ledighedsydelse ved midlertidige afbrydelser i arbejdet, som ikke kan tilregnes den pågældende.

Stk. 5. Modtageren bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om sygeopfølgning i § 12 b finder tilsvarende anvendelse for modtagere af ledighedsydelse. Dog foretages den løbende vurdering efter § 12 b, stk. 2, og opfølgningen efter stk. 4 som led i det individuelle kontaktforløb efter § 73 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.6)

Det vil sige at du skal ind og kigge i aktivloven § 27 Og § 28 stk 3
(som er om jobplaner)

Hvis jeg var dig ville jeg flikke et brev sammen til sagsbehandler og forlange den jobplan MEN det forudsætter at du er på ledighedsydelse hvis du er det så er der nogen andre krav de kan stille til dig end hvis du er på kontanthjælp og du kan anke det som du kalder for aktivering ...


Du skal hæfte dig ved den her

Stk. 4. Praktikperioder under særligt tilrettelagte uddannelsesforløb, jf. stk. 1, nr. 2, kan sammenlagt have en varighed på højst 3 måneder, og hver enkelt praktikperiode kan højst have en varighed på 1 måned. I praktikperioden finder § 43 tilsvarende anvendelse.

De skal lave en handleplan hvorfra det fremgår hvad det er i den praktik der kan få dig tætter på arbejdsmarked.
Og hver enkelte sted kan du højst være en måned og så maks tre måneder (altså tre steder)

Lige som det også skal fremgå af planen hvordan det de sender dig ud i kan

Stk. 3. Tilbuddet skal udvikle eller afdække den lediges faglige, sociale eller sproglige kompetencer med henblik på opkvalificering til arbejdsmarkedsmarkedet.


Håber du kan følge mig ...
  Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 10:24   #14
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg er skam glad nok for at komme ud så jeg ikke sider og feder den der hjemme mit er sp motion selvom jeg ikke lige har brug for det men sådan er det penge at spare bare en skam det jeg laver er noget jeg laver hver dag hjemme men gemme helt klar den her side ved aldrig om man får brug for den vi ved alle hvordan komunerne kan være :P tak for info
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 10:55   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Superkok ja der er nok forskel på hvordan man har det og hvad man laver, jeg var også på kursus på et tidspunkt og da jeg var færdig bad jeg selv om en omgang mere fordi jeg ikke kunne holde ud bare at gå hjemme...

Men men så startede jeg med frivilligt arbejde og så gik der tid med det (husk maks 4 timer om ugen ) men nogen kan jo så sendes i praktik hvor de er så smadret når de kommer hjem at man har lidt svært ved at se logikken i det og jeg kender da også flere der har udgifter ved det kommunen sætter dem i og vi kan nok godt blive enige om at som ledig bliver man ikke rig
  Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 10:58   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja der er vi jo alle forskellige heldigvis for det nogen har det bedst hjemme andre ude kan huske jeg var på en kursus der var en der sagde han var på kontanhjælp kan i ikke bare glemme mig jeg har det fint har penge nok til at klare mig glemt mig bare lad mig være.men kan godt mærke ar 10 timer motion/træning oven i det jeg laver hjemme som er det samme jeg laver der oppe er sgu lige i overkanten men overlever :P

Sidst redigeret af superkok; 25-03-2010 kl. 11:01.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 20:26   #17
Hanette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 5
Styrke: 0
Hanette er ny på vejen
Jeg er på ledighedsydelse.

Jeg har i dag snakket, med jobcentret og min sagsbehandler. Ville jo gerne vide hvad § de brugte og hvad deres grundlag var for jeg skulle forsætte forfra. Når andre fra holdet er gået over til jobcenter igen.
Først sad han og lyttede på hvad jeg havde at sige, derefter fortalte ham mig at det var Aktiv indsats der havde misforstået min sag og jeg derfor ikke skal forsætte, men overgå til jobcenter igen.
Det blev jeg selvfølgelig glad for at høre, da jeg så bedte ham om at få det på skrift, blev tonen lidt en anden. Det var ikke noget de plejede at gøre, så det mente han ikke var nødvendigt.
Jeg blev så ved med at sige, at jeg da ikke kunne se noget problem i at han lige på et stykke papir skrev at jeg ikke skulle forsætte, gav han sig til sidst og sagde at jeg kunne få det, når jeg kom til møde efter påske.

Så nu er jeg spændt på at høre, hvad han har at sige.

Mange tak for alle de svar i er kommet med.
Jeg er helt ny herinde og føler virkelig jeg er velkommen.
Hanette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 23:41   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanette Se meddelelser
Jeg er på ledighedsydelse.

Jeg har i dag snakket, med jobcentret og min sagsbehandler. Ville jo gerne vide hvad § de brugte og hvad deres grundlag var for jeg skulle forsætte forfra. Når andre fra holdet er gået over til jobcenter igen.
Først sad han og lyttede på hvad jeg havde at sige, derefter fortalte ham mig at det var Aktiv indsats der havde misforstået min sag og jeg derfor ikke skal forsætte, men overgå til jobcenter igen.
Det blev jeg selvfølgelig glad for at høre, da jeg så bedte ham om at få det på skrift, blev tonen lidt en anden. Det var ikke noget de plejede at gøre, så det mente han ikke var nødvendigt.
Jeg blev så ved med at sige, at jeg da ikke kunne se noget problem i at han lige på et stykke papir skrev at jeg ikke skulle forsætte, gav han sig til sidst og sagde at jeg kunne få det, når jeg kom til møde efter påske.

Så nu er jeg spændt på at høre, hvad han har at sige.

Mange tak for alle de svar i er kommet med.
Jeg er helt ny herinde og føler virkelig jeg er velkommen.
GODT GÅET !!

Det var da utroligt, at de så finder ud af, det var en fejl det her. Manner altså, og så var det DIG, som gjorde dem opmærksom på det...
Interessant at han sagde det var Aktiv Indsats som havde misforstået din sag. Jeg mener ellers at Aktiv Indsats må være privat aktør, så er det vel også Jobcenter selv, der ved en fejl har sendt dig dertil....

Godt du bankede lidt i bordet...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 01:06   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Klart at han ikke er meget for at skrive det til dig....for så skal han jo indrømme at der var begået en fejl...

Men da fint at du fandt ud af det og forhåbentligt køre din sag ordentligt fra nu af...det plejer de som regel når de finder ud af at man selv følger op på tingene...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 08:31   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg blev revisiteret i december ,og til mig sagde hun som du ved skal alle aktiveres ,så du skal der du og vil få indkaldelse der fra..

det har en varirhed på pop til 5 månder ,og de sidste 3 er arbejdspraktikker..
med begrundelsen større sangse for ansættelse...

Så fik jeg en en kopi af hvad anden aktør hedder og hvor de er ..

Men ingen ellers § om hvorfor og klage mulighedder....

Den med at vende dåser i linde i irma -- så var det mere i det hvis det var aldi eller netto ,de kunne godt bruge en hånd eller to..

Jeg lokkes også til dansk super markeds kæde ,job konsulenter ,sagde det ville være noget med at sætte tykkegumi og linde op ,det kan du vel..
JO ,det kan jeg ,men det var så ikk lige det de havde noget af,så jeg røg i bikas kød afd.og skulle pakke kød..havde fået af vide jeg jo ikk kunne blive ved med at gå på ledigheds ydele,så knoklede på ,men "fik lov at stoppe"efter et par uger ,der var til sidst ikke noget jeg kunne ,på grund af tiltagende smerter..

Så vil bare sige når man prasset ind på en arbejdsplads ,så er der nok store sance for at skånehendsyn ikk er lige for,så det gælder om selv at vogte over den arbejdsevne der nu engang er tilbage..

Jeg har fået en skavank mere eller en er blevet være hvergang jeg har væert sat igang....så med de erfaringer vil jeg bare sige skal der præses endnu flere ud i praktikker ,så pas på hvad i sættes til og pas på jre selv....

S
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler for Flexjob Scorpion Politik og Samfund 2 01-10-2012 14:04
Nye regler for flexjob! KLUMPFODEN Politik og Samfund 15 01-03-2012 00:31
nye flexjob regler dennis0667 Spørgsmål ang fleksjob 9 18-09-2011 21:32
vedr. aktiverings fri?? Kitt Alt det andet 2 06-07-2011 17:23
aktiverings tilbud til den tidligere sherif fra Dianalund buster Politik og Samfund 1 19-11-2009 02:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension