K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2010, 12:40   #21
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
har idag været på boligforeningen fpr at høre om vi kunne stå 2 på lejekontrakten men nmen der kunne kun være en boligtager men det gældte for 2 voksne når vi havde boet sammen mere end 2 år fik vi at vide så hvis der sker noget hænger vi begge på den men jeg kan jo så ikke søge til boligindskudslån da jeg jo ikke står skrevet derpå og vi kunne heller ikke få boligsikring har fået svar fra kommunen idag nemlig men vi tjente for meget i forhold til vores husleje. i må have en godt dag :-)
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 16:33   #22
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
er bare så glad idag :-)

Hejsa jeg vil bare fortælle jer herinde at jeg lige er blevet ringet op af min kære mor at de gerne vil hjælpe med at betale så vi kan flytte er bare så glad for at jeg har nogle forældre der gider at hjælpe en når man er i nød
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 18:08   #23
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det er da dejligt. Håber det kan give lidt ro til andre opgaver.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 18:13   #24
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa ja det håber vi også :-) har lægens ord for at jeg ikke kan holde til at bo her og da mine forældre fik det at vide ville de gerne hjælpe os så vi ikke skal igennem en masse først med kommunen osv inden vi kan flytte, så sker det også hurtigere jo :-)
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 20:46   #25
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
godt at hører i er glade for det .ønsker jer en rigtig god flytning
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 20:53   #26
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
Hejsa da jeg har været ved lægen idag og fået konstaret skimmelsvamp allegi og han sagde at selv om vi havde fået hjælp af mine forældre til at flytte for skulle vi kontakte LO lejernes landsorgination og det har vi så gjort idag jo får at høre hvordan og hvorledes men man skal have været medlem i et år før at de kunne hjælpe en, kan det virkelig være rigtigt at det er sådan, når jeg kan gå ned til min læge og få en læge erklæring på at jeg ikke kan tåle og bor der. Vi var jo så også på boligforeningen for at fortælle hvordan og hvorledes men de var ikke til megen hjælp, de havde ingen penge og kunne ikke hjælpe os og det var viceværten som vi skulle kontakte ang vores bolig og de havde fået at vide at den ikke var så slem at der var andre der var værre end vores, så blev jeg jo irriteret og spurgte om det kunne være rigtigt at man skulle blive syg af at bo i sit eget hjem fordi de ikke gjorde noget, fik at vide vi bare kunne lufte noget bedre ud og vi nok skulle blive genhuset men de viste ikke lige hvornår men nu er det sådan at vores vinduer er frosset så fast at de ikke kan åbnes har prøvet med at hælde kogt vand over og bruge hårtørren men lige meget hjælper det. Så vi har åbnet vores hoveddør hver dag men kan jo ikke klare hele huset har 2 etager. Så sagde jeg at så måtte vi jo gå til LO for at høre hvordan og hvorledes, det kunne vi da bare gøre fik vi smidt i hovedet som om at det ravede dem så grusomt.
Ja sikke en dag idag det har været.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 23:15   #27
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
Hejsa da jeg har været ved lægen idag og fået konstaret skimmelsvamp allegi og han sagde at selv om vi havde fået hjælp af mine forældre til at flytte for skulle vi kontakte LO lejernes landsorgination og det har vi så gjort idag jo får at høre hvordan og hvorledes men man skal have været medlem i et år før at de kunne hjælpe en, kan det virkelig være rigtigt at det er sådan, når jeg kan gå ned til min læge og få en læge erklæring på at jeg ikke kan tåle og bor der. Vi var jo så også på boligforeningen for at fortælle hvordan og hvorledes men de var ikke til megen hjælp, de havde ingen penge og kunne ikke hjælpe os og det var viceværten som vi skulle kontakte ang vores bolig og de havde fået at vide at den ikke var så slem at der var andre der var værre end vores, så blev jeg jo irriteret og spurgte om det kunne være rigtigt at man skulle blive syg af at bo i sit eget hjem fordi de ikke gjorde noget, fik at vide vi bare kunne lufte noget bedre ud og vi nok skulle blive genhuset men de viste ikke lige hvornår men nu er det sådan at vores vinduer er frosset så fast at de ikke kan åbnes har prøvet med at hælde kogt vand over og bruge hårtørren men lige meget hjælper det. Så vi har åbnet vores hoveddør hver dag men kan jo ikke klare hele huset har 2 etager. Så sagde jeg at så måtte vi jo gå til LO for at høre hvordan og hvorledes, det kunne vi da bare gøre fik vi smidt i hovedet som om at det ravede dem så grusomt.
Ja sikke en dag idag det har været.
Det er fis i en hornlygte med dem og deres lufte ud det hjælper ikke hvis man først er hårdt angrebet og selvfølgelig skal man lufte godt ud , men det er altså ikke det der gør det...

Jeg har selv kørt en årelang kamp mht skimmelsvamp jeg fik også den besked med udluftningen da min læge så blev lettere hysterisk og skrev til boligselskabet at det vidste hun ikke passede da det var hende der tilså min søn som led af støv allergi og hans støv allgeri ville ikke kunne være så godt kontrolleret hvis ikke alle forskrifter jeg fik blev fulgt og derfor kunne hun sige at der ikke var noget galt med min udluftning...

Så fik jeg den besked at jeg nok luftede for meget ud ...

Jeg gjorde det at jeg kontaktede teknologisk institut de har denne adresse ...
http://www.teknologisk.dk/laboratorier/22939

Jeg fik så tilsendt noget til prøve tagning og fik dem til at analysere testen for mig og sjovt nok det som boligselskabet fandt som ingenting gjorde instituetet helt hysteriske og de ringede i samme sekund de havde prøverne og sagde at jeg skulle komme ud af den bolig omgående...

Det ville boligselskabet ikke være med til for deres analyse institut kom til andre resultater til sidst endte det med at det var kommunen der genhusede os i en skur vogn på vores fælles pakeringsplads...

Jeg kan så fortælle dig at der ikke er noget der hedder skimmelsvamp allergi , du kan få lægen til at skrive at der er belæg for at det kan være bla det du ikke kan tåle men selve diagnosen skimmelsvamp allergi findes ikke ...

Mit boligselskab endte med at de ville renovere min lejlighed de mente godt at jeg og børnene kunne bo der mens de gjorde det (de rev gulve op og vægge ned og så skulle det tørres ) der er bare lige det at dem der skulle renovere skulle have beskyttelses dragte på og de skulle igennem en sluse for at gå ind i lejligheden og der ville boligselskabet så have at jeg skulle bo .. kan hilse dig og sige at det er noget nær en håbløs kamp at vinde mod skimmelsvamp (det kommer igen ) og det er noget nær en håbløs kamp at vinde mod boligselskabet som til hver en tid vil give dig skylden for problemet , selv efter de fandt kilden til problemet i min lejlighed prøvede de at tørre den af på mig ...


MEN kommunen betalte en flytning for mig da jeg havde lægedokumentation på at jeg blev syg af boligen og kan hilse og sige at jeg på 9 år stadig har advokat på min sag og at jeg nægter at betale en fraflytning hvor de ville have at jeg skulle betale tre måneders husleje fordi jeg flyttede uden at sige den op tre måneder før og der jo selvfølgelig ikke var nogen der ville bo i den ..

Jeg fik også at vide ved LLO at der skulle gå et år før jeg kunne få hjælp af advokat derinde men da de havde set mine papir billeder og breve fra div instanser endte det med at de tog den alligevel men jeg måtte så betale for et helt års medlemssab oveni ..

om LLO kan tillade sig det , ja det kan de jo ... det er jo en organisation på lige som en fagforening og det ville jo ikke kunne løbe rundt for dem hvis folk først meldte sig ind når de havde brug for hjælpen ...
  Besvar med citat
Gammel 14-01-2010, 23:35   #28
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Det er fis i en hornlygte med dem og deres lufte ud det hjælper ikke
Næ, men det er åbenbart standardsvaret, som også blev vist i tv forleden.

Sikke et arbejde:

- fjerne billeder fra vægge
- rykke reoler væk fra væggen
- åbne klædeskabe
- flytte skabe
- rykke sofa væk fra væggen
- flytte seng væk fra væggen
- rokere rundt i børneværelset
osv. osv.

Jo, så er der klar til udluftning - så de fugtige vægge kan tørre.

Selv affugtningsapparater til 5.000 kroner nytter ikke, hvis skaden først er sket.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 02:27   #29
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Det er fis i en hornlygte med dem og deres lufte ud det hjælper ikke hvis man først er hårdt angrebet og selvfølgelig skal man lufte godt ud , men det er altså ikke det der gør det...
sådan er westerport desvære jeg har selv boet i en af deres bolige og vi havde skimmelsvamp osv fik avide i lufter ikke nok ud osv osv osv de havde deres folk oppe flere gange der er ikke noget galdt men da L O og komunen kom ind i billed skete der sgu noget men jeg vaglte at flytte mine børn inden koste havd det koste ville den gang 2 gang husleje men den gik
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 10:09   #30
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Superkok ja det blev også enden for mig havde ikke lyst til at udsætte os selv for yderlig helbreds fare da vi først fandt ud af hvad der var galt og skal også sige at mine tre børn fik det væsentligt bedre da vi var væk derfra min ene søn som på det tidspunkt var multiallegiker af diagnose døjer i dag kun med pollen allergi (det er så alle former for pollen så den er slem nok ) min søn med astma oplevde at efter nogen år var hans astma helt væk og min datter kunne lige pludselig bevæge sig tabe sig og trække vejret om natten ... (hun har ligget i vuggedødsapperat fordi hun glemte at trække vejret om natten)

Så klart jeg ville også komme væk fra et sted med skimmelsvamp uaset hvad om så jeg skulle bo ved familie man skal ikke udsætte hverken sig selv eller børn for det ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nej til Indskudslån ?? Te-pigen Dit og Dat 13 06-09-2013 18:56
indskudslån? FrkSilverfox Dit og Dat 7 23-05-2013 07:45
Indskudslån??? allykattja Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 09-09-2012 23:30
indskudslån knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-11-2010 15:29
indskudslån knudsen Alt det andet 1 19-10-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension