K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2013, 15:18   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dem og Os....

.... tiden må snart være inde til en forandring, i det danske samfund.

Sådan skjuler embedsmænd dokumenter for pressen

http://www.altinget.dk/artikel/12888...er-for-pressen

"En offentlighedslov er ikke noget bevendt, hvis kulturen hos myndighederne er sådan, at de er ligeglade og blot omgår reglerne"

Der bør være en konsekvens for offentlige ansatte, høj som lav, hvis ikke man følger de regler, den øverste ledelse har udstukket.

I dette tilfælde befolkningen, som har givet deres stemme, både til kommune- og Folketingsvalg. Her forventer vi at lov er lov, nøjagtig det krav vi borgere bliver mødt med, ned i mindste detalje.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-07-2013, 23:01   #2
BOM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aarhus
Indlæg: 73
Styrke: 14
BOM er ny på vejen
Det er jo fuldstændig ligegyldigt, fat dog at det løb forlængst er kørt, læs denne kronik af en der kender de skiderikker, fordi han har undervist dem allesammen, ha!

http://www.b.dk/nationalt/da-samfundsmennesket-tabte

»Men det hænger selvfølgelig også sammen med, at Folketinget i almindelighed og regeringen i særdeleshed er blevet befolket med nøjagtig de samme mennesker, som sidder i embedsapparatet. Jeg ved ikke, hvor mange i regeringen, der er udgået fra mit institut eller søsterinstitutter i statskundskab. Jeg ved heller ikke, hvor mange departementschefer, det drejer sig om. Men det er dælme mange. Det betyder fuldstændig synkron og fælles tænkning. Det er blevet en meget lille befolkningsinteresse, der sidder og træffer beslutningerne. Og en stor del sidder så og betragter det måbende. Det er måske også baggrunden for, at man har fået den her meget flydende vælgermasse, man har i dag,« siger Jørn Henrik Petersen."

Ups, hva´ba´- den var ret chokerende, ikke?
BOM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 00:32   #3
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Tja , er de myndigheder I virkeligheden vi denne gang valgte, med stemmeflertal, med troen på at nu ville den dårligst stillede befolkning blive tilgodeset - Er /var De, meget synlige kvindelige politikere iklædt jernkorset ikke ikke allerede blevet beklædt med en jernhandske, så de gør hvad baglandet af politikere ville .. nemlig de kraftrigste besparelser der indtil nu offentliggjort i denne så glorværdige hIstorie efter en venstre regering der fortalte, at vi var verdens rigeste/ LYKKELIGSTE LAND i den almene befolknings interresse ..... alle love i dette land bliver tilsyneladende stemt igennem med et flertal. så snart det handler om besparelser for hver en pris .. IKKE .. trods spage tilkendegivelser ..,.

Sidst redigeret af maruus; 15-07-2013 kl. 00:57.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 19:38   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mange kommuner vil jo slet ikke forenkle...

Så for mig er spørgsmålet enkelt.

Hvem er kommunen?

Er det den enkelte embedsmand/kvinde og dennes nærmeste chef?

Eller er det politikerne, som ikke har den store lyst til at følge de anbefalinger og love Folketinget har vedtaget?

http://muskelsvindfonden.dk/handicap...ikke-forenkle/

"Oven i dette er der eksempler på, at kommunerne af egen drift indfører ekstra regler ud over dem, som Folketinget har vedtaget, og som kommunerne slet ikke har hjemmel til. Det gælder for eksempel, når man beregner hjælp til Borgerstyret Personlig Assistance. Eller når man igen og igen kræver dokumentation for merudgifter, selv om loven kun kræver sandsynliggørelse."

Her kunne jeg også komme med eksempler hvor embedsmænd/kvinder fremkommer med helt deres egne regler.

Her kunne vi eksempelvis nævne den anonyme anmeldelsesblanket der bruges på Borger.dk hvor der direkte opfordres ULOVLIGT til at medsende foto-dokumentation af andre borgere, man evt har mistanke om, snyder.

Hvem præcis har foranlediget denne ulovlige opfordring?

Embedsmænd i en sluttet kreds der beslutter dette? S.U.

Politikere der på møde stemmer om denne opfordring? S.U.

Nogen må naturligvis have truffet beslutningen. HVEM?

Opfordringen er fjernet grundet Jesper Tynell DR P1 orientering tog problemstillingen op.


Læs denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=25393

Det kunne jeg personligt godt tænke mig, at der blev en konsekvens for.

Over for den enkelte embedsmand/kvinde der skulle stå til regnskab for deres handlinger.

Nøjagtig, som vi andre ude i samfundet.

Men læs artiklen og påstanden. Interessant læsning.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 18-07-2013 kl. 19:57.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-07-2013, 19:48   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Det hele er vel ganske enkelt ... som også dette her blå roehoved udtaler:

http://www.youtube.com/watch?v=qd0WvcewBhk
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 10:39   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Endnu et eksempel på.....

private og selvopfundne regler af embedsmænd/kvinder.

Regler der pludselig dukker op fra private holdninger, som udmunder i ulovlige krav til borgere der har nok at gøre med at få dagligdagen til at fungerer.

http://www.dukh.dk/netradgivning/mer...udgifter-efter

"Jeg har handicapbil, og kommunen forlanger nu, at jeg skal dokumentere mine kørselsudgifter. Kommunen forlanger, at jeg skal lave en kørselsbog, hvor jeg skal skrive, hvor jeg kører til, hvornår og formålet med min kørsel."

I 2 andre kommuner begyndte man at forlange kopi af samtlige kørekort, fra alle de personer der skulle kører i invalidebilen.

Det er det jeg kalder magtmisbrug af værste skuffe, som skal bekæmpes med alle lovlige midler. Med krav om at der må og skal være en konsekvens når ulovligheder fortsætter.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-07-2013, 21:16   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis alle overholdt alle love og regler, var der jo ingen grund til alle de begrænsninger, der opstår. Men sådan ser verden jo desværre ikke ud.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2013, 19:03   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Djøf-sugerne

http://jyllands-posten.dk/opinion/le...djoef-sugerne/

"Men sagsbehandlere ansætter I stadig flere af. Djøf er blevet en stat i staten, en organisation, som med gyldne løfter om den effektivisering af og den kontrol med samfundet, som I politikere åbenbart finder nødvendig, sætter sig stadigt tungere på det politiske apparat og er ved at skabe et så omfattende kontrolregime, at økonomiprofessor Jørgen Dichs nu 40 år gamle spådom er gået i opfyldelse.

Han forudså i sin bog ”Den herskende klasse,” hvad der nu sker.

De kolde beregnere overtager magten i samfundet, og hvor rigtigt han så, understreges af den kolde kendsgerning, at antallet af djøfere i offentlige ledelsesstillinger bare på ti år er steget 118 pct. samtidig med, at antallet af praktiske ledere med erfaring fra nærkontakt med borgerne er faldet markant.

Danmark er godt i gang med at udvikle sig til et orwellsk kontrolsamfund, hvor praktiske opgaver skrottes, og administration, rapportering og kontrol styrer."

Fuldstændig enig, læs også:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=25393

og denne hvor embedsmænd/kvinder helt ulovligt sidder bag lukkede døre og fremkommer med selvbestaltede private regler, for at borgerne skal tro noget andet end hvad Folketinget ønsker:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=25960

Hvis der blandt læserne og gæster findes embedsmænd der er af den mening, at ovenstående påstande er ukorrekte.........

...... så kom frem på banen og dokumenter en irettesættelse af påstandene.

Eller med andre ord: Luk kæften på mig med saglige dokumentationer!

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-07-2013, 22:32   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg fornemmer adressen i Dragør er ved at være rødglødende af dit raseri - synes også min is smeltede så hurtigt da jeg gik nede ved Dragør havn i dag

Men jeg kan kun være enig.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2013, 07:48   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, du har ret.....

Kære Helenekr

Nogle gange er røgen noget fremherskende, men med min kones hjælp lufter vi ud, ikke for meget, men nok til at vi kan ånde.

Men, når man tænker på, at vi på K10 vitterligt har indflydelse, så kan vi alle godt tillade os at være lidt stolte.

Og taknemmelige for at Web styrer K10 på den mest, hensigtsmæssige og professionelle, måde.

K10 har hjulpet 1000vis af mennesker, gennem tiderne.

K10 har fået skærpet Retssikkerhedsloven via Folketinget. L117
( det er hvad de professionelle handicaporganisationer har kæmpet for gennem 30 år, uden resultat, hvor K10 løser problemet på få måneder)

K10 har fået fjernet "tilbudet" om, at sende foto ind i anonyme anmeldelser.

K10 har fået stoppet embedsmænds i Københavns kommune, med at undlade at bruge "Tro- og Love-erklæringer"

K10 har vundet ca 33 Tilsynssager.

K10 har løbende 2 - 3 Tilsynssager ved Statsforvaltningerne.

K10 er en site de professionelle også bruger.

K10 har god kontakt til journalisterne.

K10 har fokus på, den forkerte, magt fra embedsmænd.

K10 er ikke så ringe.

Så gør lidt røg i køkkenet ikke så meget.

Jeg har kun det sidste ønske for K10: at få fat i de unge mennesker, så de får indsigt i hvor vores samfund er på vej hen....... hvis ingen råber op.

Fordi bag røgen gemmer der sig skæbner, som ingen raske, drømmer om bliver behandlet som ingen skal finde sig i. Med negative brille kunne man forledes til at tro mange af vores "kunder" bare kræver ind og vi andre hjælper med at snyde samfundet.

Men på K10 findes IKKE så meget som et eneste indlæg der dokumenterer disse påstande. (180 grader, KU etc)...... og har man først siddet over for en handicappet og hører på hvad man kan komme ud for i dagens Danmark, så er man ikke i tvivl om, hvor højt der skal råbes.

Så det bliver vi s.. ved, med indtil vi tager det sidste trut i høreapparatet.

Bedste sommerhilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 23-07-2013 kl. 09:43.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension