K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2012, 19:23   #11
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
jeg vil lige takke for jers svar

min kone får ikke sygepenge helle ikke kontanthjælp hun fik sygedagpenge i52 uge så nu får vi fra forsikring fuld løn så det er ok med det økonomiske men hun er meget syg og lægepapir er ok de skrive det er stationer og at hun ikke ville kunne klar et arbejde mere og legekonsulent sige også at sagen er belyst og hendes arbejds evne er nedsat så nu har jeg klage om denne afgørelse samt send papir på at vi vil søge den §17 så jeg ringer til dem imorgen og høre om de har modtage det jeg vil takke til jer allle
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 21:00   #12
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hej igen.

Speciallægen skrev bl.a. følgende : Det må konkluderes at tilstanden er kronisk og stationær, og jeg kan ikke påpege nye behandlingsmetoder som væsentligt kan forbedre patientens arbejdsevne, og det må således konkluderes at hans erhvervsevne i ethvert erhverv ikke er tilstede. Der har også tidligere været lavet arbejdsprøvning som han gennemførte men han kom ikke op over 12 timer pr. uge.


Sagsbehandlere havde det sidste år friholdt ham for aktivering/arbejdsprøvning p.g.a. hans meget dårlige tilstand.

Alligevel ville Hjørring Kommune ikke søge en FTP til ham.

Og Hjørring Kommune giver afslag på den første §17-sag med begrundelsen : På baggrund af de foreliggende oplysninger vurderes det ikke dokumenteret, at din arbejdsevne aktuelt er varigt og stationært nedsat i et omfang som udelukker selvforsørgelse.

Behøver jeg at skrive, at jeg ankede på stedet da jeg fik besked om afslaget!!

Og bagefter glemte Hjørring Kommune at sende deres afslag med til BAN, vi fik brev fra BAN om at afslaget manglede i sagen sammen med vores skriftlige klage til kommunen over afslaget.

Jeg var så edder edder rasende da jeg mødte op til det næste møde i pensionsnævnet - hvor min mand var for syg til at være med, jeg havde en af mine store drenge med for at han kunne optage mødet på sin mobil.

Forsøger at vedhæfte mit manuskript fra dette sidste møde, hvis nogen har lyst til at læse med :
PENSIONSNÆVN NOVEMBER 11.txt

Men det kan bare ikke være rigtigt, at man skal kæmpe så indædt - bare fordi at man er syg.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 16:15   #13
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
jeg har sendt den klage over denne afgørelsen samt har sendt papir på at vi vil søge den §17 så nu ved jeg ikke om men kan begge nu er det sendt så må vi se hvad de sige har skrevet en mail om at jeg vil ha en kvittering på at de har modtage det så kan jeg ikke gøre bare vent og se hvad de finde på
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 18:16   #14
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Godt gået, Faro, hurtig handling :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 21:58   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af faro Se meddelelser
har skrevet en mail om at jeg vil ha en kvittering på at de har modtage det
Hvis du ikke har modtaget bekræftelse om en uges tid, så synes jeg, at du skal tage en kopi af klagen og pensionsøgningen og gå op og aflevere dem på jobcenteret personligt, og bede om kvittering på, at de er modtaget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 12:20   #16
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
jeg har fået mail idag fra kommunen hvor da stå

Vi bekræfter hermed modtagelsen af din klager over §18 og ansøgning jf. §17
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 16:30   #17
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af faro Se meddelelser
tak Tutteren

ja jeg ved det ikke hvad jeg skal nu men jeg søge den §17 og klage over denne afgørelsen kan men det!!!! elle skal jeg vente med en §17 sener når jeg har fået svar fra min klage!!!!! hvad vi i gøre
Jeg ved ikke om man kan gøre det, men jeg har ihvertfald gjort det, klaget specifikt over at de ikke vil forlænge mig efter stk. 4 og samtidig har jeg søge pension efter §17. Har ikke fået svar/afgørelse af noget endnu.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2012, 20:26   #18
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Jeg ved ikke om man kan gøre det, men jeg har ihvertfald gjort det, klaget specifikt over at de ikke vil forlænge mig efter stk. 4 og samtidig har jeg søge pension efter §17. Har ikke fået svar/afgørelse af noget endnu.

Det ville jeg helt afgjort også havde gjort. Alt andet trækker bare sagerne endnu mere ud.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 18:05   #19
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Jeg ved ikke om man kan gøre det, men jeg har ihvertfald gjort det, klaget specifikt over at de ikke vil forlænge mig efter stk. 4 og samtidig har jeg søge pension efter §17. Har ikke fået svar/afgørelse af noget endnu.

Det ville jeg helt afgjort også havde gjort. Alt andet trækker bare sagerne endnu mere ud.

Marianne
Jeg har også læst det du har skrevet til pensionsnævnet, det er rigtigt godt. Selv har jeg tænkt mig at læse noget op som jeg har skrevet til min dagbog, har nemlig ført dagbog her det sidste år og jeg syntes det kunne være en god og personlig måde at berette mere konkret om mine daglige problemer. Jeg håber det kommer til at gå lige så godt som for jer.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionssag startet i 2012... Thomas1981 Dit og Dat 6 12-10-2012 18:54
din mening om min søns førtidspensionssag ? khawk1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 02-07-2012 12:57
din sag behandles som førtidspensionssag frugammeljas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-02-2011 18:03
Rejsning af førtidspension - udtømte behandlingsmuligheder ? TimeGuest Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 26-01-2010 10:25
Afslag på start af førtidspensionssag. akizuri At søge førtidspension 1 04-03-2009 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension