K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2014, 16:12   #11
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Læs link her ude til højre, sygedagpengereform ,gode råd til nye og på forsiden om hvordan når dine sygedagpenge stopper.
Vend tilbage for du får flere spørgsmål henad vejen og det er nemmest at følge din sag , ved at spørgsmål og svar står i samme tråd. Vi hjælper dig gerne med det vi kan.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2014, 16:25   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du må have fat i a kassen og bede om , hvad de kræver for du kan få penge, for det er nok de største problem liget nu, hvis jeg ikke tager helt fejl.

du har jo papir på du kan arbejde, så skal du da også have a kasse

Burde nok huske, at sige at hvis du vælger a kassen vælger du også at sige du er rask i kommunens øjne.

Og hvis dit helbred bliver dårliger, skal kampen jo tages på et eller andet tidspunkt.

Sidst redigeret af jjsonn; 27-04-2014 kl. 16:55.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 07:45   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
når speciel lægen siger hun kan arbejde på alm vilkår, vil kommunen da ikke sætte hende i arbejdes prøvning, det vil jo være det sammen som, at sige hun ikke er rask
Nej, en arbejdsprøvning benyttes jo netop, for at vurdere om borgeren kan arbejde fuld tid på normale vilkår.

Men jeg beklager da rigtig meget hvis det ikke længere er tilladt, at spørge ind til en sag, det er ellers før set, at alle oplysninger ikke er kommet med i første omgang.

Selvom en speciallæge (i dette tilfælde en reumatolog) har skrevet, at borgeren kan arbejde på normale vilkår, så kan denne speciallæge jo ikke nødvendigvis vide, om der er andre ting/helbredsproblemer, som peger i en anden retning.
F.eks. skriver malou1973 også om migræne.

I #5 skriver du:
"Men du burde kunne få akasse fordi , lægen siger jo du kan arbejde 37 timer, så det er nok nærmest der du skal bruge dine kræfter. "

At lægen skriver, at hun kan raskmeldes er ikke nødvendigvis lig med, at hun kan arbejde 37 timer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 08:18   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Måske du kan bruge A-kassens begrundelse, for at du ikke kan modtage dagpenge, til modargumentastion imod kommunen?

VH Ppiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 08:31   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu skal vi jo ikke mundhugges om, hvordan livet burde være, men det hun skriver er, at lige pt. er økonomi vigtiger end hendes helbred, det er ikke smart men noget vi andre jo må akecptere , vi kender jo ikke bagrunden og vi ved jo alle, at ans helbred ikke bliver bedere, af at mangle penge, måske skal de have et pusterum over nogle mdr. så de kan gøre sig klar til kamp.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 08:50   #16
malou1973
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
malou1973 er ny på vejen
reumatologen har først i sin bedømmelse skrevet "med de indeværende oplysninger og det kortvarige kendskab jeg har til patienten,kan jeg ikke udtale mig sikkert om forventet uarbejdsdygtighed"....Og det er kun denne ene reumatologs udtagelser, kommunen bruger som begrundelse, det finder jeg urimligt, derfor vil min nuværende egen læge også have mig til en anden reumatolog, jeg mener jo nemlig heller ikke hele sygdoms billedet er med..
Men jeg har fået skrevet mig en klage, så må jeg se hvad der sker. Og nej jeg er ikke blevet sendt i nogen form for arbejdsprøvning eller praktik, og det er også en af de ting jeg stiller spørgsmål til!?
Jeg kan heller ikke forstå at jeg på lige fod med helt raske personer skal søge mig et job, det troede jeg faktisk var en del af en socialrådgivers job, at hjælpe folk videre, jeg mener, hvor mange butikker er der ikke løft, og hvor mange butiksejere vil finde det ok at jeg lige skal ind og sidde ca hver anden time...
Jeg er ikke i tvivl om at der sikkert kan findes et job jeg kan bestride, men jeg ved bare ikke på nuværende tidspunkt hvilket, og det burde da være muligt at få hjælp...
Ja jeg ved godt at mange lider af slidgigt, det trøster mig desværre ikke, føler jeg har en 80 årrig krop, selv om jeg lige er fyldt 40, hele mit liv er igennem det sidste år blevet vendt på hoved, mange af de ting jeg har værdsat og nydt kan jeg ikke mere
malou1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 08:54   #17
malou1973
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
malou1973 er ny på vejen
NEJ jeg mener sgu ikke penge er det vigtigste, men hvis jeg skal køre en sag, der kan trækker i langdrag, hvordan skal vi så lige få mad på bordet og tag over hoved....jeg har 2 børn, det er måske lidt svært for dem at forstå..
malou1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2014, 10:30   #18
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
desværre er det rigtigt svært at få hjælp, hvis en læge siger noget, du får lige min histori:

min mand fik efter 2 mdr. sygedom en læge udtagelse om, at han var rask og det skulle gymastik til, at blive rask og ud af sygepenge røg han.
En ny læge skannet ham og de fandt ud af han havde en arvelig sygedom som skulle holdes i ro, vi fik ikke noget ud af anken fordi den første læge havde sagt,at han var rask selv om det var modbevist, vi køre loge nu på 2½ år uden penge.

Jeg har stor forståelse for man nogen gange må tænke penge frem for helbred, havde vi vist det ville tage, så lang tid, havde vi også valgt anderledes men vi trode på systemet.

Held og lykke til
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2014, 07:43   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af malou1973 Se meddelelser
NEJ jeg mener sgu ikke penge er det vigtigste, men hvis jeg skal køre en sag, der kan trækker i langdrag, hvordan skal vi så lige få mad på bordet og tag over hoved....jeg har 2 børn, det er måske lidt svært for dem at forstå..
Citat:
Oprindeligt indsendt af malou1973 Se meddelelser
Og har så lige fået besked, fra A-kassen at de ikke mener jeg står til rådighed for arbejdsmarked, så nu er jeg uden indkomst, jeg spørg igen
HVAD SKAL JEG GØRE; HVOR KAN JEG FINDE HJÆLP..
Jeg har lige kigget tråden igennem, og så vidt jeg kan se, er det ikke nævnt endnu.
Hvis kommunen har stoppet dine sygedagpenge og din fagforening mener ikke du er berettiget til dagpenge fra dem, så skal du skynde dig, at søge om kontanthjælp.

Så vidt jeg husker kan man først få kh fra den dag man har søgt, så skynd dig.

Nu kender jeg/vi jo ikke hele din situation, men selvom du bor i eget hus og tænker, at du så ikke kan få kh, så er det ikke nødvendigvis helt udelukket, så skynd dig at søge.


Citat:
Oprindeligt indsendt af malou1973 Se meddelelser
Ja jeg ved godt at mange lider af slidgigt, det trøster mig desværre ikke, føler jeg har en 80 årrig krop, selv om jeg lige er fyldt 40, hele mit liv er igennem det sidste år blevet vendt på hoved, mange af de ting jeg har værdsat og nydt kan jeg ikke mere
Det er ikke en nem situation du står i, det tager tid, lang tid (ikke måneder, men år), at vænne sig til den slags ændringer i sit liv.

De første år vil du frustreres over alle de ting du ikke længere kan, eller ikke kan på samme måde som før, men henad vejen vil du stille og roligt vænne dig til din nye situation, også selvom du ikke tror det lige nu.


Jeg var knap fyldt 20 da min ryg begyndte at drille. Det første der frustrerede mig var, at jeg ikke længere kunne sidde ved min symaskine og sy en hel dag, det var jeg meget frustreret over i nogle år.
Men efterhånden vænnede jeg mig til, at sy lidt om formiddagen, derpå lave noget helt andet, så sy lidt igen om eftermiddagen, derpå lave noget helt andet, og så sy lidt igen om aftenen.

Nogle ting vil du finde ud af, at gøre på en anden måde, andre ting vil du nok skifte ud med noget andet, men efterhånden vil du finde ud af, at man godt kan have et godt liv med kroniske smerter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2014, 08:59   #20
malou1973
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
malou1973 er ny på vejen
Men hvis jeg søger kontant hjælp, skal jeg vel stå til rådighed for arbejdsmarkedet lige som på dagpenge fra a-kassen eller hvad???
malou1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension