K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2014, 22:42   #1
HolmDamgaard
Føler sig hjemme på K10
 
HolmDamgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2012
Alder: 42
Indlæg: 36
Styrke: 12
HolmDamgaard er ny på vejen
Kan man "kræve" ny speciallægeerklæring? Hvornår er en speciallægeerklæring forældet?

Kan man kræve en ny og opdateret speciallægeerklæring, hvis den gamle fra 12 er både forældet og ikke "up to date"?

Spg opstår fordi, man hæfter sig ved en gammel speciallægeerklæring der er lavet inden stivgørelse operation af lænden, piskesmæld, kronisk hjernerystelses diagnose. Desuden flere operationer i lænd og for endometriose siden.
__________________
2.11.16 flexjobber
HolmDamgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 22:50   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ved ikke om du lige frem kan kræve det men kommunen skal jo tage højde for de udviklinger som sker i sagen..

Skriv evt til dem og bed dem om at indhente en ny erklæring da der er sket nyt siden den sidste...gør det skriftligt og bed om en kvittering...

Efterfølgende skriver du til dem hvad det er det nye består i og beder om at få lagt dette i din sag...dette skaql du selvfølgelig også have en kvittering på...

Lav evt to kopier og bed dem kvittere på den ene...på denne måde kan de ikke bruge undskyldningen at de ikke har tid til at kopier og kvittere..

På denne måde har du gjort alt du kan...du har bedt dem om at indhente en ny erklæring og du har oplyst dem om de nye ting...

På denne måde vil du stå meget bedre ved en evt klage senere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2014, 23:23   #3
HolmDamgaard
Føler sig hjemme på K10
 
HolmDamgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2012
Alder: 42
Indlæg: 36
Styrke: 12
HolmDamgaard er ny på vejen
Hej
Nu er det så ASK der i deres midlertidige afgørelse hæfter sig til den erklæring?!



Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ved ikke om du lige frem kan kræve det men kommunen skal jo tage højde for de udviklinger som sker i sagen..

Skriv evt til dem og bed dem om at indhente en ny erklæring da der er sket nyt siden den sidste...gør det skriftligt og bed om en kvittering...

Efterfølgende skriver du til dem hvad det er det nye består i og beder om at få lagt dette i din sag...dette skaql du selvfølgelig også have en kvittering på...

Lav evt to kopier og bed dem kvittere på den ene...på denne måde kan de ikke bruge undskyldningen at de ikke har tid til at kopier og kvittere..

På denne måde har du gjort alt du kan...du har bedt dem om at indhente en ny erklæring og du har oplyst dem om de nye ting...

På denne måde vil du stå meget bedre ved en evt klage senere...
__________________
2.11.16 flexjobber
HolmDamgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 01:25   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja se hvis du nu havde skrevet det så havde jeg kunne spare mig for at svare da jeg ikke ved noget om ASK og hvordan det forgår...jeg gik ud fra at når man ikke skriver noget ja så er det kommunen det drejer sig om...

Så det må andre svare dig på...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 09:23   #5
HolmDamgaard
Føler sig hjemme på K10
 
HolmDamgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2012
Alder: 42
Indlæg: 36
Styrke: 12
HolmDamgaard er ny på vejen
Spørgsmålet var generelt stillet, så tak for svar
At jeg ik skrev ASK var kun bundet i, at spørgsmålet var generelt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja se hvis du nu havde skrevet det så havde jeg kunne spare mig for at svare da jeg ikke ved noget om ASK og hvordan det forgår...jeg gik ud fra at når man ikke skriver noget ja så er det kommunen det drejer sig om...

Så det må andre svare dig på...
__________________
2.11.16 flexjobber
HolmDamgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 09:44   #6
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Når ASK kommer med en midlertidig afgørelse er det ud fra foreliggende dokumenter og denne afgørelse kan ligge langt fra den endelige.

Det som er vigtigt er at du har fået godkendt sagen som en skade når der fremkommer en midlertidig afgørelse.

Da du er tilkendt ressourseforløb i 3 år kan sagen i ASK ikke afsluttes før end der er fundet ud af hvad du kan efterfølgende.

Når ASK kommer med en endelig afgørelse er det ud fra afslutning af sagen og her er det vigtigt at du løbende har tilsendt ASK dokumenter, som har relation til din sag. Det bør din Advokat hjælpe dig med.

Du kan selv løbende tilsende ASK bilag med hvad der sker i din sag f.eks.
forværring - operationer - behandlinger - relevante journaler osv.
Hermed gør du ASK opmærksom på at ved endelig afgørelse skal sagen opdateres på ny.

Du kan også bede ASK om en ny vurdering af midlertidig afgørelse, hvis du mener din forværring kan tilskrives ulykken og satsen for nuværende er for lav.

Har du fået midlertidig men erstatning ?
Har du fået tilkendt midlertidig erhvervsevnetab - løbende månedlig udbetaling ?

Hvis du mener sagen bør genoptages og der bør indhentes ny speciallægeerklæring til belysning af sagen,
da du mener den midlertidige afgørelse er for lav kan I anmode om genvurdering. igen en lang proces.

Du og din advokat bør sikre jer at sagen ikke forældes erstatningspligtigt over for forsikringen - (ansvar bil)
Gøre forsikringen opmærksom på der foreligger et krav !

Sidst redigeret af lgkh62; 08-03-2014 kl. 09:49.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 20:31   #7
HolmDamgaard
Føler sig hjemme på K10
 
HolmDamgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2012
Alder: 42
Indlæg: 36
Styrke: 12
HolmDamgaard er ny på vejen
Hej
Tak for dit gode svar

Dete r sådan at det er en trafikulykke og ikke en arbejdsskade, men forsikringen har bedt ASK udtale sig, fordi de ikke mener der er sammenhæng mellem ulykken og mine gener.

Der ligger pt en midlertidig afgørelse fra ASK der i hvertfald tilkender mig 15% nedsat erhvervsevne..... Men i deres udarbejdede papirer/vurdering, skriver de, at de hæfter sig specielt til den speciallægeerklæring (den eneste specialerklæring) lavet i 2012. Det er inden min stivgørelse lænde operation, inden piskesmæld, kronisk hovedpine og kronisk hjernerystelseendometeiose diagnosen blev "sat på".

Jeg har advokat på sagen, og hun har helt styr på det, men er laaaaangt fra tilfreds, da min erhvervsevne allerede nu tydeligt er nedsat med over 40%... Hvad angår mengrad,e r den for mig langt fra det vigtigste, mens et har hun også styr på.

Det er jo sådan at forsikringen ikke skal rette sig efter ASK, men har udbedt sig deres vurdering, og kan vælge at bruge den.

Jeg er selv klar på, og forventer retssag. Og advokaten min er enig, men.... Jeg undres over, at efter som jeg sender min advokat ALLE dokumenter, og hun videresender dem til ASK. der kan ses under se min sag hvad de modtager. Og de er dermed fuldt opdaterede på sagen, at det så er den gamle erklæring de hæfter sig ved. Der af mit spørgsmål

Vi har desuden set de i terne lægeligt papirer. Og det er netop der i der står, At de hæfter sig ved den erklæring.


Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Når ASK kommer med en midlertidig afgørelse er det ud fra foreliggende dokumenter og denne afgørelse kan ligge langt fra den endelige.

Det som er vigtigt er at du har fået godkendt sagen som en skade når der fremkommer en midlertidig afgørelse.

Da du er tilkendt ressourseforløb i 3 år kan sagen i ASK ikke afsluttes før end der er fundet ud af hvad du kan efterfølgende.

Når ASK kommer med en endelig afgørelse er det ud fra afslutning af sagen og her er det vigtigt at du løbende har tilsendt ASK dokumenter, som har relation til din sag. Det bør din Advokat hjælpe dig med.

Du kan selv løbende tilsende ASK bilag med hvad der sker i din sag f.eks.
forværring - operationer - behandlinger - relevante journaler osv.
Hermed gør du ASK opmærksom på at ved endelig afgørelse skal sagen opdateres på ny.

Du kan også bede ASK om en ny vurdering af midlertidig afgørelse, hvis du mener din forværring kan tilskrives ulykken og satsen for nuværende er for lav.

Har du fået midlertidig men erstatning ?
Har du fået tilkendt midlertidig erhvervsevnetab - løbende månedlig udbetaling ?

Hvis du mener sagen bør genoptages og der bør indhentes ny speciallægeerklæring til belysning af sagen,
da du mener den midlertidige afgørelse er for lav kan I anmode om genvurdering. igen en lang proces.

Du og din advokat bør sikre jer at sagen ikke forældes erstatningspligtigt over for forsikringen - (ansvar bil)
Gøre forsikringen opmærksom på der foreligger et krav !
__________________
2.11.16 flexjobber
HolmDamgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 20:45   #8
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
I min gamle private ulykkessag, som forsikringen forelagde ASK for en vejledende udtalelse fik jeg sagen genoptaget.

Jeg udbad oversigt over bilag, der lagde til grund for 1. vejledende udtalelse.

Det viste sig at behandling på rygafdeling og efterfølgende genoptræning ikke var med i vurderingen.

Vi ( mig og min advokat )fremsendte de manglende journaler og da det var en privat ulykke betalte jeg selv for en ny speciallægeerklæring fra samme Læge, der havde lavet den første speciallægeerklæring bestilt af forsikringen 2½ år før.

Sagen blev med ny vejledende udtalelse fra ASK, som forsikringen valgte at følge.

Ved ueninghed om denne vejledende udtalelse fra ASK hører videre sagsgang hjemme under domsstolene.

NOTE:
At ASK hæfter sig ved 1. speciallægeerklæring er naturligt for årsagssammenhæng, straks symptomer og brosymptomer.
Hvis speciallægeerklæringen ligger til grund for at ASK godkender årsagssammenhæng bør du og din advokat kunne arbejde videre på dokumentation af følgeskader og det samlede skadeforløb-gener.

Sidst redigeret af lgkh62; 09-03-2014 kl. 20:55. Årsag: NOTE
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2014, 09:26   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Rygtet siger du har søgt mig..

Kære HolmDamgaard.

Med 2 spørgsmål:

Om der findes dokumentation for at man kan pådrages sig en diskusprolaps ved en trafikulykke.

At ASK vurderer din ryg pga tidligere registrerede tilsyneladende svagheder i din ryg, efter din mening til skade for din sag.

Svar.:

Der findes ingen dokumentation for påførte diskusprolapser udelukkende pga af trafik ulykker, men sund fornuft og hvad mine særdeles erfarne behandlere, forekommer det med jævne mellemrum, at ved trafikulykker pådrages der diskusprolapser.

Du skal kende til denne tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=26515

og bemærke denne dom, som du viser til din advokat:
#6 men som ikke findes mere da Ankestyrelsen har skiftet platform, men du må ringe eller selv søge den dom som nævnes i #6

#13 http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...en-kan-medfor/

men løb nu alle de aktuelle domme igennem.

Som jeg bedømmer din sag, så er du på rette vej. Stol kun på dig selv.

Udover dette skal du skaffe en sygestatistik fra et år FØR ulykken, som dokumentation for at dine foregående rygsvagheder ikke gav dig et sygefravær eller behandlingsbehov som nævneværdigt

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 12-03-2014 kl. 09:46.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-03-2014, 12:15   #10
HolmDamgaard
Føler sig hjemme på K10
 
HolmDamgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2012
Alder: 42
Indlæg: 36
Styrke: 12
HolmDamgaard er ny på vejen
Hej Peter
Tusindtallig or din besked
Jeg vil gå igang med at "modbevise" endnu engang. gode ideer du kommer med der
Har aldrig inden ulykken haft rygskader ud over et normalt et uges lændehold.



Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære HolmDamgaard.

Med 2 spørgsmål:

Om der findes dokumentation for at man kan pådrages sig en diskusprolaps ved en trafikulykke.

At ASK vurderer din ryg pga tidligere registrerede tilsyneladende svagheder i din ryg, efter din mening til skade for din sag.

Svar.:

Der findes ingen dokumentation for påførte diskusprolapser udelukkende pga af trafik ulykker, men sund fornuft og hvad mine særdeles erfarne behandlere, forekommer det med jævne mellemrum, at ved trafikulykker pådrages der diskusprolapser.

Du skal kende til denne tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=26515

og bemærke denne dom, som du viser til din advokat:
#6 men som ikke findes mere da Ankestyrelsen har skiftet platform, men du må ringe eller selv søge den dom som nævnes i #6

#13 http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...en-kan-medfor/

men løb nu alle de aktuelle domme igennem.

Som jeg bedømmer din sag, så er du på rette vej. Stol kun på dig selv.

Udover dette skal du skaffe en sygestatistik fra et år FØR ulykken, som dokumentation for at dine foregående rygsvagheder ikke gav dig et sygefravær eller behandlingsbehov som nævneværdigt

Hilsen Peter
__________________
2.11.16 flexjobber

Sidst redigeret af HolmDamgaard; 12-03-2014 kl. 12:43.
HolmDamgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension