K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2014, 21:57   #11
Bequvang
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
Bequvang er ny på vejen
Smile Vedr. Sukkerfri varer

Du kan købe sukkerfri varer i Superbest.
Hos os står det hele samlet.
Jeg bor i Haderslev.
Bequvang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2014, 06:15   #12
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
DR2 fredag d. 14.-11. 2014 kl 21:00
Citat:
Afhængig af sukker

Dokumentar fra BBC fra 2012.

For to hundrede år siden fik Storbritanniens kommercielle udnyttelse af sukker, alkohol, opium og tobak gjort hele verden afhængig af de vanedannende råvarer, for der var formuer at tjene på at forvandle sjældne luksusvarer til et dagligt forbrugsgode. Den skotske skuespiller Brian Cox rejser til sukkerplantagerne i Caribien for at opspore oprindelsen til den moderne afhængighed af sukker.

Originaltitel: Addicted to Pleasure: Sugar

Bon Appétit :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2014, 14:30   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tak alle samme

den tv udsendelse må jeg lige se.

Jeg har nu været sukker fri siden jeg kom hjem ,1 månede nu men jeg kan ikke klemme alt det grønne ned ,men spiser 3 stykker frugt dagligt

Jeg er nok lidt kræsen og jeg har været sukker afhængig i STOR stil og jeg har det stadig forfærdeligt særligt om eftermiddagen og aften ,går nærmest som en løve i et bur,bare jeg går fra stuen til køkkenet,men der er ikke noget at hente skal jeg ty til gulerods stænger og linde så glider det kun ned med crem fraiche og det findes ikke her mere

ved godt man kan bruge skyr men øv det noget surt noget ,jeg har købt forskelige sødemidler og jeg er ved at knække mig over smagen

Men det tager nok bare lidt mere tid at vende sig til at sådanne skal det bare være frem over,for jeg tror aldrig at jeg kommer til at nyde min nye kost ,det lever jeg vist ikke længe nok til

Og ja det er lettes at handle sukker frit i super best
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2014, 21:14   #14
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
DR2 fredag d. 14.-11. 2014 kl 21:00
Som så er LØRDAG d. 15.-11. 2014 kl 21:00 i stedet.


Udsendelsen er et element i DR2 Tema: Slikaften på DR2, der starter kl 20:00 med et indlæg:
Citat:
Kl 20:00 Slikaften på DR2

Find lørdagsslikket frem. Nu er der slikaften på DR2. Sara Bro går på opdagelse i det danske sliklandskab og prøver at lave sine egne vingummier; sådan nogle rigtig lækre nogen med abrikos- og lakridssmag.
Vi kan godt lide forestillingen om, at slik er små himmerigsmundfulde, der bare findes. Vi vil helst ikke tænke på, hvad slikket er lavet af. Og slikfirmaerne vil helst ikke fortælle om det. Det kommer de til i aften.
Tilrettelæggelse: Jakob Thygesen.

Citat:
Kl. 21:00 Afhængig af sukker

Dokumentar fra BBC fra 2012.

For to hundrede år siden fik Storbritanniens kommercielle udnyttelse af sukker, alkohol, opium og tobak gjort hele verden afhængig af de vanedannende råvarer, for der var formuer at tjene på at forvandle sjældne luksusvarer til et dagligt forbrugsgode. Den skotske skuespiller Brian Cox rejser til sukkerplantagerne i Caribien for at opspore oprindelsen til den moderne afhængighed af sukker.

Originaltitel: Addicted to Pleasure: Sugar

Citat:
Kl 21:45 Et chokoladeliv

Canadisk dokumentar fra 2012.

Chokolade er verdens mest populære slik, som ofte forbindes med noget dekadent, sensuelt og romantisk. Men chokoladens barske vej fra producent til forbruger handler hverken om solskin eller sødme. Her møder vi fire meget forskellige grupper af mennesker fra tre kontinenter, hvis liv er uløseligt forbundet med chokolade. Selvom deres veje aldrig direkte er krydset, deler de afhængigheden af chokoladen i en verden, der bedst kan betegnes, som bittersød.

Originaltitel: Semisweet: Life in Chocolate

BTW: Hvis man vil lave sin egen vingummi m.m., som det første program handler om, så kan det være relevant at søde det med planten Stevia i stedet for raffineret sukker.

Stevia: http://en.wikipedia.org/wiki/Stevia
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2014, 00:08   #15
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Storbritannien, tjente ufattelige summer på sukker, og Franskmændende så misundeligt på, og begyndte at dyrke sukkerroer, som gjorde det billigere og endnu mere udbredt.

En rigtig god måde at begrænse sit slik indtag, er at lave skidtet selv, fra Urtegaarden fås sæt til skumfiduser, vingummi og bolsjer, det er godt nok besværligt at lave skumfiduser......men så ved man da hvad der er i.

Og husk nu, så længe det er økologisk, så feder det ikke!!
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2014, 01:52   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Don_Martin Se meddelelser
Hvis du tænker på slik, så er kvalitets mørk chokolade, godt men dyrt.
Jeg kan varmt anbefale Nellie Dellie's mørke chokolade.

Jeg tror, at din læge kan henvise dig til en diætist, som kan vejlede dig i kost o.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2014, 20:02   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tak jeg så nogle af programmerne

Og jeg har været hos en diætist og fik af vide at jeg gør det rigtige,nu skal jeg så gså bare begynde at sulte også,må kun få det halve havergryn om morgenen og 3 skiver brød isteden for 4 og så vidre.
J jo jeg må spise uhemmet af det meste grønt jeg er jo bare ikke skabt til kanin foder

mit blodsukker ligger gemmensnitligt på 10 og det for højt

jeg har også sagt ja tak til motion 8 uger jeg hader bare at få sved på panden men jeg prøver iøvigt er min sygemeling dermed også forlænget nu

Så enlig syntes jeg at må jeg ikke rigtig spise noget andet end det højst nødventige jo to småkager engang i mellem
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension