K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2009, 00:48   #11
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Tillykke

Ragdoll med din klagesag ved Ankestyrelsen.

Håber bare det hjælper at klage ved denne instans, for min erfaring med min egen sag ved Ankestyrelsen er, at Ankestyrelsen har mange modsigende principafgørelser liggende på sin hylde, som kommunerne og ankenævn bare kan gøre brug af, hvis de vil give folk medhold eller ikke.

Som f.eks. O-49-98 som Beskæftigelsesankenævnet brugte i min § 27a-sag, som Ankestyrelsen nu behandler, som gav Herning Kommune lov til at fratage mit barn i alt 1.907,00 kr. netto pr. måned i form af børnebidrag fra sin far og børnetilskud fra Herning Kommune, som blev sat ind som indtægt hos mig, så det ikke skulle være nødvendigt at skulle afsætte et beløb til dækning af min forsørgerpligt fra kommunens side, så mit barn betaler for min forsørgerpligt og skal være selvforsørgende med bare 14 år.

O-49-98 strider imod børns rettigheder i Danmark, jf. §§ 2, stk. 1 og 33, stk.1, nr. 5 i lov om aktiv socialpolitik, §§ 13 og 14 i lov om børns forsør*gelse, §§ 1, 7 og 11 i lov om børnetilskud og forskudsvis udbetaling af børne*bidrag og § 10 i lov om en børnefa*milieydelse, samt An*ke*styrelsens principaf*gø**rel*ser A-37-02, O-34-88, O-85-98, O-128-96, O-127-96, O-126-96, O-126-95, O-62-98, O-73-95 og P-43-96.

Men som man kan se, så ligger der altså altid en afgørelse på Ankestyrelsens hylder, så man kan få uretfærdigheden til at passe, hvis det skal være.´

I vejledning nr. 54 af 31.8.2007 om førtidspension efter lov om højeste, mellemste,forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v. oplyser den danske lovgiver, at kommunen ikke kan yde hjælp til dækning af merudgiften mellem den billigste løsning og f.eks. et implantat og henviser til A-25-05, men hvor Ankestyrelsen med P-10-07 netop nu går stik imod A-25-05.

Denne nye afgørelse fra Ankestyrelsen hjalp mig da også til et implantat, fordi ingen skal tvinges til at få nedslibet eller trukket bevaringsværdige eller sunde tænder for at gøre plads til den billigste løsning for kommunen.

Hvad angår din sag Ragdoll, så undrer det mig meget, at din ansøgning om tandlægehjælp er blevet behandlet efter § 17, stk. 2 i lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., når det nu er § 18 om helbredstillæg, der skal anvendes ved hjælp til udgifter i forbindelse med tandproteser, og hvor § 17, stk. 2 kun skal bruges på det beløb, som du ikke kan dække gennem § 18.

Er det din egenandel, som klagen til Ankestyrelsen går ud på?

Måske skulle du skrive til Ankestyrelsen og henvise til P-10-07, for du kan jo af helbredsbetingede årsager ikke gå rundt med en aftagelig protese.

Ønsker dig rigtig meget held med din sag, så du snart kan vise et flot smil til din kommune.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 01:39   #12
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Mange tak!

Jeg ved ikke om det vil gå den ene eller den anden vej, men det bliver jo spændende at, såvidt jeg ved så det der står er, at der kan gives tilskud til billigste forsvarlige løsning, at give et gebis til en der ikke kan bruge det er jo ikke forsvarligt.

Noget af det ankestyrelsen vil kikke på er at min kommune havde oplyst mig om at §17 stk 2 var min eneste mulighed for at søge. Hvilket ikke er i overensstemmelse med sandheden. Kommunen har mange muligheder for at hjælpe, hvis viljen er der, det var den ikke.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 13:22   #13
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Så er det jo godt...

...at Ankestyrelsen har taget din sag, for det var er jo lige præcis det, som min kommune og Beskæftigelsesankenævnet også undlod at gøre, nemlig at se på vandrende arbejdstageres rettigheder efter EF-traktaten og Rådets forordninger 1612/68 og 1408/71.

Så lad os håbe på, at retfærdigheden skal ske fyldest.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 13:44   #14
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Til lykke med at din sag nåede Ankestyrelsen.
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med sagen. Jeg har også en sygdom med nedsat spytsekretion og alt, hvad der deraf følger, så det er meget oprigtigt, når jeg takker dig for at føre den kamp. Det kan få betydning for rigtigt mange af os.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 00:10   #15
hannegloster
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Indlæg: 19
Styrke: 15
hannegloster er ny på vejen
Hej Ragdoll

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad Jeres/din samlede husstandsindkomst er ? For jeg har ikke kunne få dækket mine tandlægeregninger, imens jeg har været gift.
Vh Hanne
hannegloster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 00:14   #16
hannegloster
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Indlæg: 19
Styrke: 15
hannegloster er ny på vejen
PS. Jeg indtager osse medicin som nedsætter spytsekretion. Jeg går til tandeftersyn hver treide måned, så det bliver hurtigt meget dyrt.
Hanne
hannegloster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 00:17   #17
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Hanne

Citat:
Oprindeligt indsendt af hannegloster Se meddelelser
Hej Ragdoll

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad Jeres/din samlede husstandsindkomst er ? For jeg har ikke kunne få dækket mine tandlægeregninger, imens jeg har været gift.
Vh Hanne
Jeg kan fortælle dig at vores rådighedsbeløb, efter at de normale regninger er betalt, ligger et sted mellem 6.000 og 7.000 alt efter måned, derudaf skal så betales internet, transport for min mand, telefon ud over grundgebyret, tv + licens. Mad, tøj, sko, vask og rengøring. Samt et par hundeforsikringer.

Hvis det stod til kommune og statsforvaltning ville jeg heller ikke få noget dækket, det er jo derfor det nu ligger hos ankestyrelsen som betragter min sag som af principiel betydning.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 10:57   #18
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hjælp....

....jeg har fået brev om antagelse af min sag om kommunens behandling af min ansøgning om hjælp til behandling af mine tænder. Og jeg har også mit journal-nr. hos ankestyrelsen, men hvordan finder jeg lige min sag inde på deres hjemmeside?

Er der nogen der kan hjælpe mig?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Taget ved næsen..... Frk. Horsens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 07-01-2012 16:08
Jeg har taget en beslutning .... pallepunk Spørgsmål ang fleksjob 54 02-09-2011 15:24
Jeg har taget en beslutning! Maybe Alt det andet 4 05-12-2009 00:01
Hvordan får man taget hul? Silly Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-08-2009 11:52
Kræmmermentalitet har taget over Odenseaneren Politik og Samfund 0 20-04-2008 07:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension