K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2011, 17:00   #1
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Question Nogen der har erfaring med en Holter Monitering

Grunden til at jeg spøger om dette, skyldes at min læge lige har fortalt mig at jeg skal igennem en Holter undersøgelse. Fordi jeg på en måned har haft ikke mindre end 4 hjertekrampeanfald og når så egen læge undersøger mig, finder han intet på EKGén andet end min puls er lav, og at hjerterytmen er normal.

Lægen har umiddelbart ud fra min historie , forklaret at det skyldes jeg er stresset( forklaring kommer om lidt.) og at jeg må affinde mig med dette.


Årsagen til stressen :

Mener lægen jeg skal finde i det der er sket i mit privatliv i det forgangene år. Jeg har idet meste af 2010 og sidste halvår af 2009 haft en forældremyndighedssag kørene i Retten. Først i Byretten, og senere i Landsretten.

Ovenstående mener lægen har tæret så meget på mit helbred at kroppen , nu hvor der endelig er kommet ro på mit liv, reagere på denne besynderlige måde. lægen har bedt mig om at tage den mere med ro, jeg har forklaret ham at jeg stort set ikke laver andet, end at tage den med ro.

Jeg gør det jeg selv gerne vil, men kroppen kvittere med at give mig disse anfald og senest er anfaldende kommet om natten, så jeg er fuldstændig smadret, når jeg skal ha mine børn op og afsted i skole.

Men vil gerne høre om der er nogen der har erfaring med en Holter undersøgelse??
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 18:49   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Ja, det har jeg.

Har nemlig gang i en lige nu

For 10 år siden fik jeg undersøgelsen med et apparat,
hvor der var et kasettebånd i, som skulle vendes efter 1 døgn.
Det var en ordentlig klods at bære rundt på.
Jeg gik med det i 2 døgn.

Den jeg har i gang nu er med et moderne apparat med et 4GB memorycard i,
og skal vare i 3 døgn.
Det er en lille fiks sag, der hænger om halsen i en snor,
og det vejer ikke ret meget.
Der er et digitalt ur på det, så man kan notere tidspunkter,
når der er ændringer i hjertets funktion.

Der er 4 klistermærker med en trykknap på, de sidder fordelt på brystkassen.

Der er knappet en ledning på hver, som går ind i apparatet.

Jeg har fået ekstra klistermærker med hjem, så jeg kan knappe apparatet af og gå i bad.

Der er udleveret et skema på hvilket jeg skal notere alle de symptomer,
jeg mærker fra mit hjerte, samt notere dato og tidspunkt,
samt hvad jeg foretog mig, da jeg mærkede noget.

Hvis du vil vide mere, så spørg.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 04-01-2011 kl. 18:54. Årsag: Beskrivelse af apparat
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2011, 19:31   #3
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Florken
Rart at vide, for der er nemlig ikke ret meget information om en Holterundersøgelse fra det sygehus,hvor jeg sandsynligvis skal hen og ha påsat apparattet på.

Men er også meget spændt på at se hvad der sker, om de kan finde noget, det håber jeg inderst inde allevel ikke at de gør og dog, for så kan jeg evt få en forklaring på hvorfor jeg får de anfald om natten.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen

Sidst redigeret af Jutta1502; 04-01-2011 kl. 19:58. Årsag: stavefejl
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 15:10   #4
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
vedr. Holter monitorering

Så har jeg idag modtaget indkaldelse fra Sygehuset. Du har fået tid den. 25 februar 2011 kl. 11.20

er meget spændt på at se hvad den undersøgelse ender op med, har det nemlig pt rigtig dårligt, har vild hjertebanken , næsten hver dag

og egen læge vil intet gøre andet end at jeg må se tiden an
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2011, 23:49   #5
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Jutta1502 har jeg forstået det korrekt, at du får hjertekrampeanfaldene om natten? Hvis ja, så kan det være, at du har prinzmetal variant angina eller det kardiologiske syndrom x. Her ser man nemlig ofte at man får hjertekramper i hvile, og det er ret normalt at man også får dem om natten.

Du kan læse mere om prinzmetal variant angina og det kardiologiske syndrom x på prinzmetal.dk, og jeg vil også opfordre dig til at kigge nærmere på den gratis online bog, som du kan downloade på siden ->her.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 09:27   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jutta,

Jeg blev for ca. 8 år siden indlagt (med mine børn under armene) med hjertebanken. Jeg ringede selv 112. Jeg var igennem alle mulige tests vidst også en Holter test (som jeg troede hed Holger ). Men mit hjerte var fint, dog havde jeg nogle dobbelt systoler, altså dobbelt slag, men det var meget "almindeligt". Jeg fik det råd at jeg bare skulle ud at løbe nogle turer, så skulle hjertebanken nok fortage sig!!!

Ca 4 år senere gik jeg ned med stress, hvilket man dog først fandt ud af efter noget tid, da jeg primært havde smerter omkring ryg og lænde regionen. Jeg kunne næsten ikke slæbe mig ud af sengen om morgenen, når ungerne skulle i skole. Tændte de tv. samtidig når de spiste morgen mad, var den helt gal, jeg faldt som regel om af smerter når de var gået i skole.

Efter min fysiske udredning sagde min læge at hun syntes jeg skulle til psykolog, det var en aha oplevelse for mig, for jeg troede jo ikke jeg "fejlede" noget psykisk. Det ærgrer mig at hun ikke også dengang havde henvist mig til en psykiater, for jeg kom meget sent igang med antidepressiv medicin.

Det er stadig hårdt at have mine børn og "være på", men det er blevet meget bedre. Min krop fejlede og fejler altså ikke noget fysisk, og jeg har ikke haft hjertebanken, eller blærebetændelse, som jeg også led meget af siden. 7, 9, 13.

Tag testen med ro, men vær også opmærksom på den med stressen, det er ikke noget at kimse af når kroppen siger fra så du bør i allerhøjeste grad lytte, som du jo også gør. Har du overvejet at komme til en psykolog eller psykiater ? og få talt om din oplevelse med tidligere begivenheder, det kan måske løsne noget for dig.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 09-01-2011 kl. 09:34.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 15:09   #7
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Gittedl:
ja jeg får dem om natten også.. og min egen læge er ved at gå ud af sit gode skind, for h*n ved sk* ikke hvad han skal gøre ved mig, for EKG viser intet , når jeg får fortaget sådan en hos lægen. og når jeg så kommer hjem, så går der max en time så hamre hjertet derud af og det selvom jeg absolut intet fortager mig. men også om natten og om morgen efter sådan nat med hjertebanken er jeg mere end dødtræt , og har meget meget svært ved at få mine børn op og afsted i skole.

pt er det så slemt at jeg helt har mistet lysten til s**, men det er vel også meget normalt, når det er noget med hjertet.


Enteneller:

Jeg har været ved både psykolog og psykiater, til samtaler omkring afklaring af mit jobsituation.
Jeg tror ikke de kan hjælpe med det der er galt nu, jeg er klar over at jeg ekstrem stresssensitiv, og det kan der pt ikke gøres ret meget ved andet end mine ene søns far, finder ud af at han ikke kan gøre mere vedr., vores fælles søn.
Som der som bekendt har været 2 retssager om, hvor jeg efter 1½ års tov trækkeri , vandt i landsretten.

Men forsøger at slappe så meget af som overhovedet muligt selvom det da er svært.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen

Sidst redigeret af Jutta1502; 10-01-2011 kl. 15:39.
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 21:16   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jutta,

Jeg har lært af slappe af gennem afspænding og meditation. Det er så nu gået over i at jeg kan ligge og hvile mig på sofaen med hænderne på min mave, hvorved min krop spænder af. Før i tiden kunne jeg ikke ligge på sofaen med mindre jeg var ved at falde omkuld, så det har været rigtig godt for min stress og angst at det nu er lykkedes.

Får du anti depressiv medicin ? Dette kan jo desværre nedsætte lysten til s**

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 11:12   #9
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Hej Enteneller

Jeg har ikke fået antidepresiv medicin , det eneste medicin jeg en gang har fået var lyrica , men pga kraftige bivirkninger , måtte jeg stoppe igen, jeg kunne bla. ikke gå uden for en dør uden at havde et toilet inærheden.
og mit lyst til mad steg kraftigt. Så jeg idag vejer en del for meget iforhold til hvad godt er.

Jeg blev ellers tilbudt noget andet medicin ,men afslog pga min retssag kørte på det tidspunkt og det ville havde været mig til ugunst at få antidepresiv medicin på det tidspunkt.

Tror måske min manglende lyst til s**, skyldes at jeg er stresset

Har pt fået rykket min indkaldelse til holter undersøgelse, til et andet sygehus, der har knap så lang ventetid.

Håber på svar inden for de nærmeste dage, om hvornår jeg kan komme til undersøgelse på det sygehus.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen

Sidst redigeret af Jutta1502; 11-01-2011 kl. 12:51.
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 19:02   #10
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Ændring af min tid til Holtermonitering

Jeg har idag modtaget et brev fra Vejle Sygehus, som jeg bad om at blive omvisiteret til, fra Horsens Sygehus. Og minsandten om det ikke hjælper noget at gøre brug af sin ret til at blive omvisiteret.

Jeg har nu fået en tid den 24/1-2011 kl. 11.00

Jeg har samtidig fået en tid til en hjertescanning den 27 /1-2011 kl. 16.00, godt nok en sen tid men hvad pokker, bussen går jo næsten lige uden foran min dør.
Og eftersom jeg lige har fået det så tit omtalte mimrekort ( ligitmationskortet fra DSB), så kan jeg køre meget billigere med bussen.

Er dog blot træt af at jeg pt har konstant hjertebanken, og da jeg ringede til lægen her imorges kunne jeg ikke engang få en akut tid!! , ikke før i morgen!!!!!
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen erfaring hanne7 Politik og Samfund 24 23-09-2013 15:01
Nogen der har erfaring ? Jef Dit og Dat 4 21-03-2013 11:25
nogen der har erfaring med § 100 søsser98 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 01-08-2012 08:22
nogen som har erfaring med freelance SB.. havheks Alt det andet 2 08-04-2012 23:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension