K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2009, 23:33   #21
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.
Ja en værre redelighed:-)

Men dejligt at høre at du endnu har lidt kampgejst.

Gå evt. til egen læge med mistanke om fib. da ventetiden på en reumatolog kan være lang. Der kan evt. startes medicinsk behandling mens du venter hvis egen læge skønner at det er fib.
Jeg får selv medicin for fib. og det har hjulpet mig en del. Jeg har færre smerter til daglig og det er jo skønt:-)

Lykke til med dig og din sag.

Chnevide.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2009, 12:38   #22
Ijp
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 17
Styrke: 16
Ijp er ny på vejen
Ja det er jeg...

Har nu været i flexjob i 5 år. Vejen var LANG og den var ikke sjov, men idag har jeg verdens bedste job :-)

Kæmp
Ijp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2009, 12:37   #23
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Med hensyn til Glen Gorm Rasmussen, så var jeg hos ham i Marts i år, i forbindelse med min bilsag. Og ved en der var til undersøgelse hos ham med henblik på Fib, her i sidst Juli først August.

Men derfor kan han jo være gået på pension siden selvfølgelig.

Ellers en behagelig og kompetent læge.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2009, 20:57   #24
Angelsbaby
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: kalundborg
Alder: 43
Indlæg: 24
Styrke: 15
Angelsbaby er ny på vejen
Jeg har fibro positiv på 12 ud af 18 plus 5 checkpunkter og har derfor fået svær bækkenløsning...
Fik det konstateret af Jørgen Barslev i Roskilde på henvisning fr<a egen læge...

Efter et fald opdager de en ekstra lændevirvel og mener at pga livslang hypermobilitet udviklede jeg fibro og deraf kommer diagnosen som livsvarig rygpatient uden mulighed for behandling... smerterne vil blive forværret og dem må jeg lære at leve med... Jeg kæmper pt for at undgå førtidspension da de ha viftet mig om næsen med den i 7 år.... Jeg er 29 og mener ikke jeg er færdig med at yde på arbejdsmarkedet...

Inden jeg fik diagnosen fib og hypermobilitet var jeg hos Lars Helleberg i slagelse(reumatolog) 2 gange som blot mente jeg var fed første gang... gik hjem og tabte på 14 måneder det dobbelte af hvad han bad mig om og ligelidt hjalp det... faktisk blev det bare værre... Så kæmp og find styrke i dig selv... Husk at ingen kan mærke dine smerter og vi behøver jo ikke se døde ud for at have ondt:-)

Knuzz og Kram Lise
Angelsbaby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 18:16   #25
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Hvordan er det sikrest at dokumentere hypermobilitet,- via røntgen, CT-scanning, eller MR scanning? Hvilke undersøgelser var I igennem -for at få denne diagnose på papirer? Hvilken undersøgelse viser det bedst?

mvh
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2009, 19:26   #26
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg har i forbindelse med min sag fået konstateret hypermobilitet men dog ikke i så svær grad.

Det har en reumatolog og en speciallæge i ortopædisk kirurg, skrevet i deres lægeerklæringer.
Det har været nok i min sag.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 20:16   #27
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
jeg blev konstateret hyber mobil efter at have været hos en reumatolog. Jeg skulle lave nogen øvelser og så kunne hun sige at jeg var svær hyber mobil. De går vist efter et skema og hvis man har så og så mange punkter ud af dem, så er man hybermobil.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 11:41   #28
mum
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
mum er ny på vejen
hej. jeg er også fra Aalborg.Har lige fået konstateret HMS(efter mange års mistanke)men ikke fibromyalgi.Har ikke førtidspension,men flexjobsgodkendt.Det er jeg blevet p.gr.a. slidgigt som er det eneste der er håndgribeligt bevis på.Mangler nogen at udveksle erfaring med ang. HMS.
mum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 12:40   #29
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Fik da lige en AHA- oplevelse da jeg læste i denne tråd..
Jeg har konstateret hybermobile led i skuldre, albue og knæ, og det går først op for mig nu at det måske derfor jeg tit og ofte har smerter eller jag mange steder i kroppen.
Jeg sad lige og roede lidt i papirerne fra kommuner ved min rp.. og der står faktisk at jeg har hybermobile led, men dette er slet ikke med i betragtning til flexjob så nu undrer jeg mig selfølig over dette da jeg kan læse at mange har det med i deres vurdering til flex ?
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 14:05   #30
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
De kan ses at der er overstrakte led eks. fingrene. Stive led .Platfodet som barn. Kalveknæet. Der er flere stadier mange slår det hen men der er få procent som er invalideret af det. Det giver med alderen tandproblemer og spise problemer. Bækkenløsninger . Er arveligt.
Svært hypermobil er man født som. Burde fanges op i allerede i de første år. Hypermobile børn er længe om at tage tøj på. Og får nederlag i idræt.

Der er forbindelse til fibromyalgi og lavt stofskifte.

Jeg er svært hypermobil og har forlavtstofskifte. Men der er ikke den store viden i sagsbehandlingen. Det giver mange smerter og fald. Og forværrer andre skavanker. Jeg tror også der er forbindelse til stress og depression.

Sidst redigeret af Ametyst; 16-11-2009 kl. 14:07.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hypermobil - Scheuermann og tennisalbuer Bettina10 Spørgsmål ang fleksjob 29 01-09-2013 19:40
Hypermobil - fleksjob, hvordan? *Nirak* Din historie 8 29-01-2012 17:21
Hypermobil, scoliose = reumatolog? Zania Alt det andet 8 03-02-2010 22:56
Hypermobil - HMS zuza Et godt link! 0 14-02-2008 19:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension