K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2012, 15:24   #1
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Praktiske oplysninger vedr flex

Jeg er i den lykkelige situation, at jeg blev tilkendt flex for 2 uger siden. Jeg fik at vide, jeg selv skulle være aktivt opsøgende vedr job.

Jeg har siden min tilkendelse forsøgt at få lidt praktiske oplysninger ud af kommunen, så jeg rent faktisk kan begynde at søge job. Jeg har et par steder, jeg rigtig gerne vil sende en ansøgning til, men jeg synes ikke, jeg kan tillade mig det, når jeg end ikke kender min refussionsprocent og til dels timeantal og skånehensyn.

Jeg er dybt frustreret over, at jeg nu bare hænger i endnu mere ventetid! Så min tanke er, om der findes nogle regler for Kommunens responstid og for, hvornår jeg har krav på at få de her konkrete og praktiske oplysninger.

What to do?? Nogle gode råd, regler, lovgivning... Alt er velkomment!
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 15:32   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er du sat til 20 timer, så er det med skånehensyn.

med mindre du ikke rigtig fejler noget er det nok 2/3 dele, sjældent er det 50/50 som regl kun hvis der ikke er de store skånebehov.

Så det er bare, at få begyndt, du kan jo altid tilbyde 4 ugers praktik gratis.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 15:52   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hejsa, øverst på denne siden er der Nyttige links, der går du ind, så går du ned under "Skemaer til at printe ud", der printer du det sidste skema "Fleksjobbevis" ud.
Det jeg gjorde var at gå på Jobcentret med det, og aflevere det personligt til receptionen, mod kvittering, vedlagt et lille note til sagsbehandler om at udfylde og sende det retur til dig....

Så har du lige de vigtigste ting omkring dig selv, og kan bruge det vedlagt dine ansøgninger.

Du kan også udfylde de punkter på skemaet, du selv ved der er relevante og så afleverer det på jobcentret.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 16:01   #4
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
JJSON. jeg forstår ikke hvad du skriver,


For det første kan man ikke få fleksjob, hvis ikke man fejler noget,

for det andet er 2/3 større end 1/2

1/2 = 50%

2/3 = 66.6%

mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 16:06   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Jeg er i den lykkelige situation, at jeg blev tilkendt flex for 2 uger siden. Jeg fik at vide, jeg selv skulle være aktivt opsøgende vedr job.

Jeg har siden min tilkendelse forsøgt at få lidt praktiske oplysninger ud af kommunen, så jeg rent faktisk kan begynde at søge job. Jeg har et par steder, jeg rigtig gerne vil sende en ansøgning til, men jeg synes ikke, jeg kan tillade mig det, når jeg end ikke kender min refussionsprocent og til dels timeantal og skånehensyn.

Jeg er dybt frustreret over, at jeg nu bare hænger i endnu mere ventetid! Så min tanke er, om der findes nogle regler for Kommunens responstid og for, hvornår jeg har krav på at få de her konkrete og praktiske oplysninger.

What to do?? Nogle gode råd, regler, lovgivning... Alt er velkomment!
Jamen bare henvend dig til jobkonsulenten og spørg til om du er tilkendt efter 2/3 tilskud eller ikke... Nogle får det at vide i et brev, når de får fleksjob-godkendelsen. Der er jo ikke noget i vejen for at spørge... Timeantal snakker man altid først til selve samtalen mellem dig, arbejdsgiver og jobkonsulent... I ansøgningen kan du blot skrive "ca. 20 timer" f.eks....

Husk du har ret til 6 ugers selvvalgt uddannelse som ledig i løbet af de 12 første måneder..... (hvis du kunne tænke dig det)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 16:24   #6
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Tak for tips.
Problemet er, at jeg ikke kan få svar fra min sagsbehandler. Har prøvet at kontakte hende og sige, jeg var SÅ klar til at skulle søge job. Har også spurgt til navn på jobkonsulent... Uden svar!
Det er temmelig frustrerende, fordi jeg kom fra en glimrende sagsbehandler og en fantastisk jobkonsulent.

jjsonn, jeg forstår helt ærligt heller ikke, hvad du mener. Ved heller ikke, hvor du får 20 timer fra? Og jeg kan da ikke bare love en arbejdsplads 4 ugers gratis praktik uden accept fra JC...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 16:54   #7
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
Hej Malofa.

Jeg kan godt forstå du er lidt forvirret. Og jeg er i fuldstændig samme situation som dig, netop tilkendt fleks pr. 12. januar i år, og skal til mit 1. møde med ny jobkonsulent på tirsdag. Men jeg forsøgte også at stille hende et par spørgsmål ved en tlf.opringning lige efter modtagelsen af mit brev som lyder:
"Begrundelsen er at XXXXX Jobcenter på baggrund af de foreliggende helbredsoplysninger i sagen vuderer, at du har en varig nedsat arbejdsevne med mindst halvdelen og at du ikke kan revalideres til beskæftigelse på normale vilkår"
Da jeg spørger hende om det sammen, nemlig hvad jeg kan "sælge" mig selv på med reffusion, svarede hun at hun endnu ikke havde set på min sag, men sådan som jeg læste ovenstående opå for hende ville hun mene det var 2/3..... så jeg er ret spændt på at komme til samtale med hende i næste uge. Jeg kom maks op på 15 timers arb.uge - heraf de 13 timer effektivt, da jeg var i arbejdsprøvning!

Tillykke med din godkendelse, og held og lykke med jobsøgningen
Jeg glæder mig selv heeeelt vildt

Kh JP2610
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 17:00   #8
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Hvor skønt med udsigt til en samtale :-) Håber du får klarhed på tirsdag.

Og også tillykke med din godkendelse!
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 21:24   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Tak for tips.
Problemet er, at jeg ikke kan få svar fra min sagsbehandler. Har prøvet at kontakte hende og sige, jeg var SÅ klar til at skulle søge job. Har også spurgt til navn på jobkonsulent... Uden svar!
Nu ved jeg ikke hvordan du har spurgt, men jeg vil anbefale dig, at skrive dine sprøgsmål på et stykke papir, aflevere det ved skranken på jobcenteret og bede om en kvittering på, at de har modtaget det.

Hvis du så ikke har fået svar efter 14 dage kan du klage til jobcenterchefen.
Men husk, det skal fremgå tydeligt, at det er en klage, da den ellers lander på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 01:33   #10
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Jeg har spurgt pr mail. Og jeg har bare været så heldig med mine tidligere sagsbehandlere, at de har svaret, når jeg har skrevet. Om ikke andet så for at sige, at de lige ville vende tilbage.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
Førtidspensionist pr. 1. oktober 2012. + Nogle praktiske spørgsmål. SanneHansen At søge førtidspension 13 20-09-2012 10:34
Fakta om regeringens 16 intiativer vedr reform om flex og pension. supersus Politik og Samfund 3 23-02-2012 00:58
Nye oplysninger Forsyg Alt det andet 4 29-03-2009 02:08
Oplysninger i sag ? LV. Alt det andet 1 22-11-2007 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension