K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2010, 13:35   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Muligt afslag på fleksjob

Så er min arbejdsprøvning afsluttet, og jeg har i dag været til opfølgningsmøde på kommunen, hvor min sagsbehandler fortsat fastholder, at hun ikke mener jeg kan få fleksjob. Hun kan dog ikke argumentere hvorfor, men har sendt mine papirer samlet til lægekonsulenten mhp. endelig vurdering, hvorefter jeg vil få afslaget skriftligt. Hun har i dag sagt - selvom hun bagefter krøb udenom - at hun ikke mener det er sandt, det der står i mine papirer fra min læge, hvor der er noteret, at jeg har en svær kronisk smertelidelse med en varig funktionsnedsættelse på ca, 50%. Derudover har jeg papirer fra en indlæggelse, en psykolog - fik en depression i kølvandet på det hele - og fra min fys., der har fulgt mig i 12 år. Jeg havde HK med til mødet, og de gik også til hende og vil hjælpe med efterfølgende anke, men jeg bliver bare så frustreret, når hun afviser muligheden for fleksjob, selvom jeg selv mener at opfylde kriterierne, og jeg er bange for at ender ud i en lang kamp uden resultat. Og så er der jo, som mange af I andre oplever, problemer men en lægekonsulent, der undervurderer papirer fra andre læger... Derudover bliver hun ved med, på trods af min arbejds- og smertedagbog fra arbejdsprøvningen, at sige, at hun ikke forstår, og heller ikke hendes kolleger, hvorfor jeg ikke bare kan arbejde på fuld tid. Derudover er det jo dem selv, der har opfordret til disse dagbøger, men i dag fik jeg kritik for at have lavet noget så omfattende, fordi jeg så bruger min energi på andet en arbejdet, og de mener jeg bliver fastlåst i min sygdom, når jeg har skullet tage stilling til hvordan mine smerter har været hver dag. Generelt fastholder de at de mener jeg er fastlåst i min situation og ikke kan se mulighederne på trods af en særdeles vellykket arbejdsprøvning, hvor jeg ganske vist ikke kom på fuld tid, men hvor de ønsker at ansætte mig i deltids- eller fleksjob. Jeg har skrevet 6 A4 sider og synes jo ikke det er meget i betragtning af, at det skal dække 13 uger.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 14:45   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Som sagsbehandler, har hun overhovedet nogen kompetencer som gør at hun kan afvise det din læge skriver.!

Og hun kan da ikke på forhånd sig at du få et skrifteligt afslag, inden der har været partshøring.
Jeg kan af erfaringer anbefale at man skriver til Majbritt Iversen, Borgmesteren og hans/hendes teamchef.
I det brev skal du forklare at du ikke mener det kan være tjent med en sagsbehandler, som før partshøring og svar fra lægekonsulenten siger at du vil få et afslag. Samt at hun/han desuden også har oplyst dig om at hun ikke tror på din læge og derfor nægter at acceptere din situation.

Mvh.
Js
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 20:51   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
For mig ligner det tydeligt kassetænkning, og så opfinder de en eller anden bagatel af en undskyldning for at give dig afslag.

I min sidste praktik, som førte til fp, skrev jeg ca. et halvt A-4 ark pr. dag, på pc, og fik ros for det af min jobkonsulent (anden aktør).

Den der med "fastlåst i min sygdom", og lignende påstande, hørte jeg på igennem mange år, indtil jeg fandt ud af at man kan klage.

Så det er superfint at du har din fagforening med på sidelinien.

Skriv igen herinde når du har fået afslaget, og skriv så hvad der står i afslaget, så er jeg sikker på, at der er nogen der kan komme med et guldkorn eller to, en fagforening kan også overse noget, så skriv lige om det herinde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 22:39   #4
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Foreløbigt tak for jeres svar. Det er super med sådan et sted, når man står i denne situation, for selvom fagforeningen hjælper, så er det stadig meget svært, og man føler nemt man står alene.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på fleksjob m.m. YRMB Alt det andet 30 11-01-2011 22:40
Fra fleksjob til revalidering muligt? RuBn86 Spørgsmål ang fleksjob 7 14-12-2010 23:14
Fleksjob afslag jfm Spørgsmål ang fleksjob 2 15-02-2010 08:40
Afslag på fleksjob dino Spørgsmål ang fleksjob 5 25-04-2008 14:01
Er det overhovedet muligt at få godkendt fleksjob??? fighteren Spørgsmål ang fleksjob 1 02-08-2007 12:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension