K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2010, 01:12   #1
bb girl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
bb girl er ny på vejen
Question førtidspension ansøgning

kære alle

jeg er ny her , og jeg er flexjobber uden job.... jeg har to kroniske lidelser og en af dem gør at jeg ikke kan bestemme om hvornår jeg er træt eller ikke, så uanset om jeg er på job hos en slagter, skobutik, eller kontor så orker je bare ikke , da min lever er påvirket...
jeg har bedt om at søge førtidspension på en paragraf 17 , da jeg ikke engang i tide og utide kan klare 19 timer... min sygdom kan ikke tåle stress og jeg har også brug for varme , den her vinter har været meget hård for mig , mine led og rent psykist går det mig mere og mere på at forgive ikke at have smerter, ikke at kunne leve som et helt mennesker, men fortrækker fra det sociale liv pga. disse smerter og udtalt træthed,
jeg har brug for ro og uanset flere arbejdsprøvninger så kan de ikke vise noget konkret da mine sygedommer er meget ustabile hele tiden.

jeg føler mig fanget på mange måder i det her system og jeg skal nu revuderes til nov. er der nogen som kan fortælle mig om de faldgruber som jeg desværre læser om at flerer ogflere blive udsat for og er der nogle gode råd er jeg meget modtagelig for hjælp hurtigst muligt.

jeg ser desværre ikke syg ud og det gør det også svære og jeg er ikke ynkelig og det virker nærmest som om at man skal være sølle sølle m.m. for at få tilkendt pension ... hvad er sandt og hvad er falsk

lad mig høre fra alle jer erfaren derude....

mit mål er selvfølgelig en dag at kunne flytte til min familie i varmen hver vinter for at opnå en beder livskvalitet fordi varmen gør mig så meget bedre... men det kan man jo ikke uden en pension fordi arbejder jeg holder det jo aldrig længe da jeg blvier hurtig træt ...

glæder mig til at høre fra jer alle

mvh B b girl
bb girl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 08:27   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg er ikke vanvittigt stærk i flekslovgivningen, men..

Den revisitering du skal have i nov. vil jo vise om du fortsat kan klare fleksjob.
har du ikke timer til dette, skal du jo tilkendes pension.

Man kan ikke bare fratage fleksydelse, ved at påstå du ikke er til rådighed, når du samarbejder om en afklaring(rådighedsvurdering).

sÅLÆNGE DU SAMARBEJDER, DET BEDSTE DU KAN, og du altså ikke kan arbejde minstetime antal på 12.5, skal du tilkendes pension.

Jeg ville derfor ikke være nervøs, men afvendte kommunes udspil.
Du kan altid skrive her igen, for at tjekke hvert skridt kommunen forlanger, således at vi kan råde dig.

ps Jeg ville afvendte kommunes revurdering, og lade dem indstille til pension.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 14-05-2010 kl. 08:31.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2010, 09:01   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg ved hvor fusterende det er. Men en §17 er den sidste løsning hvis din sag er trukket langtid ud.
er helt enig med popiae, at vente afvendte kommunes revurdering.
for hvis de vudere flex er for hårdt, så kommer pensionen i hus med det samme

hvis du ellers bare prøver og samarbejde med kommunen indtil nov.
så kan de ikke tage flex fra dig

jeg har brug for ro og uanset flere arbejdsprøvninger så kan de ikke vise noget konkret da mine sygedommer er meget ustabile hele tiden.

det problem har jeg. en time eller to med nogle test viser ikke meget.

men fysisk aktivitet i en lille periode, så bliver jeg meget dårlig.
hvis det så sker flere dage i træk, så gå jeg helt ned.
et er hvad man ser med første øje kast, noget andet er over en periode.
det kan jeg helt klart følge dig i.
selvom vores fysiske sygdom er forskellige

min erfaring er en kommune er helt ligeglad med hvad man siger eller gør.
det som tæller er hvad lægerne skriver og ens arbejdsprøvning.

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-05-2010 kl. 09:11.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af førtidspension Horbelev Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-12-2015 08:12
førtidspension-ansøgning Margrethe09 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 21-02-2010 09:48
Ansøgning på førtidspension? popiae At søge førtidspension 54 19-05-2009 20:13
ansøgning om førtidspension nov. 96 bobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2008 20:02
Ansøgning om førtidspension via § 18 Nefer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 18-09-2007 12:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension