K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2012, 14:05   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Kontanthjælp BURDE nedtrappes med 10-15 % årligt... -kontanthjælp er vel kun en ,,,her og nu,,, hjælp til overlevelse ???

Har godt nok utrolig meget sympati for de lavlønnede der passer deres arbejde hver dag, selv om de kunne have det samme rådighedsbeløb på kontanthjælp



.
Desværre er der også syge på kontanthjælp - og der er mange kontanthjælps fleksere som ikke kan finde et fleksjob.
Så du kan da ikke skære alle kontanthjælpsmodtagere over én kam. Der er jo grupper der aldrig kommer ud af kontanthjælpen, og med de nye reformer, er der lagt op til, at kontanthjælp bliver en fast forsørgelse i mange mange år.......

Så alt det der med ''her og nu'' kan vi godt glemme, der sidder mennesker i klemme i årevis, fordi de ikke har en brugbar arbejdsevne og derfor ikke kan komme videre via et job.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 14:14   #32
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Kontanthjælp BURDE nedtrappes med 10-15 % årligt... -kontanthjælp er vel kun en ,,,her og nu,,, hjælp til overlevelse ???

Har godt nok utrolig meget sympati for de lavlønnede der passer deres arbejde hver dag, selv om de kunne have det samme rådighedsbeløb på kontanthjælp



.
Nej tværtimod burde den trappes op over årene så kommunen incitament øges til at hjælpe folk videre, istedet for alt det meningsløse aktivering der har været kendetegne de seneste år. Folk tror man ikke laver en skid, men det er sku i mange tilfælde ikke rigtigt, folk bliver tvunget afsted til åndsvage aktiveringstilbud som i meget få tilfælde gavner.

Nu ved jeg ikke om du nogensinde har levet af kontanthjælp, men det er kun til overlevelse og der er sku ikke plads til at leve her. Man bliver hurtigt afskåret og sat ud på et sidespor i forhold til ens omgangskred som hurtigt bliver til tidligere omgangkreds, da man ikke længere har råd til at se sine venner.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 14:15   #33
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nej, man skal blot have en indtægt, der matcher kontanthjælpen.

Og derudover være berettiget til div. børne-ydelser og boligydelse.

Enhver som er i en situation, der ligner Tania's (altså er enlig forsørger til 4 og bor til leje) vil have en økonomi, der til forveksling ligner Tania's, og så er det uanset, om personen er i arbejde, på kontanthælp, på dagpenge, på førtidspension, whatever.



Og den er beregnet ud fra husstandens indkomst og sammensætning, så den er heller ikke kun for kontanthjælpsmodtagere.
Nej, dem der har et arbejde vil sådan set altid have mere. Beskæftigelsesfradraget plus pensionsindbetalinger alene er et godt nyk opad, for nu ikke at nævne muligheden for opsparing, formue, ægteskab og hvad har vi. Og det er for de lavestlønnede, som bruger kontanthjælp/dagpenge som et forhandlingsgrundlag overfor arbejdsgiveren så de er ligeværdige i forhandlingen og den ene ikke bare kan tryne den anden med sultedøden men nå frem til en rimelig aftale som begge har udbytte af.

Men held og lykke med diskussionen og forargelsen og nedskæringerne - altsammen for at redde røven på nogle spekulanter og banker der ruinerede sig selv fordi det kunne jo.. betale sig at ruinere sig selv. Sic. Hvilket middelklassen så også er ved at gøre nu.. FOR ANDEN GANG! - de har jo allerede ruineret sig selv på boligmarkedets rente og afdragsfrie friværdifest een gang så nu hvor man er på røven, kan man ligeså godt sørge for at armene også bliver for korte.
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.

Sidst redigeret af Experimental; 28-12-2012 kl. 14:25.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 15:21   #34
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg læste at hvis en alm arb..skulle ha haft de 23ooo kr udbetalt,skulle man regne med en indkomst på ca en halv million årligt..det er da lidt af en indkomst..
jeg har læst alle folks meninger på bt og andre steder om hende her..og mange skriver og holder sig jo lidt til,at udover de ca 4 gange 1228 kr fra faren - mener jeg at jeg får 1228 kr...ja så kommer resten fra det offentlige - uanset hvordan man vender og drejer det..det er jo stadig statskassen der betaler...'
jeg misunder hende ikke..absolut nej,men havde jeg været hende havde jeg nok ikke nævnt det med ferien...det behøvede hun jo ikke sige.

jo jeg tror det kommer til at gå som med fleksjobbere..få havde det godt,og så skulle resten straffes....typpisk.
og hvorfor ikke nævne enlige kontanthjælpsmodtagere over 25 uden børn...jeg kender en der får de ca 1oooo kr brutto og 250 i boligsikring..hun har 5oo kr til mad mdr..men hende høre vi ikke om..det er kun dem med de store beløb

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 15:52   #35
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Pengene bliver jo sendt direkte ud i samfundet igen i form af forbrug og understøtter dermed beskæftigelsen for andre, som så betaler en del tilbage til statskassen, og ude i syvende led er alle pengene tilbage i statskassen der sender nøjagtigt de samme penge ud igen. Det er sådan penge er i omløb, det er et middel og ikke et mål. Jesus! I bibelsk forstand! Sådan brødføder man tusinder - med de samme penge. Hvis der mangler penge nogen steder, så er det fordi nogen har stukket dem i lommen! Statskassen betaler! Hvem betaler til statskassen? Dem de udbetaler til! Nulsumsspil!

Hvad pokker rager det da nogen om hun tager på en ferie med sine fire børn, så de også har noget at snakke om efter skoleferien. Det er hendes prioriteringer af de penge hun nu engang har til rådighed og hun VIL sine børn noget godt, i modsætning til Brønderslev sagen eksempelvis! Men det er politiske prioriteringer resten, hvor meget de vil sende ud og til hvem, hvis der er nogen andre der har større behov skal der ledes nogen derhen istedet! Men grådighed og misundelse.. det er så totalt ligegyldigt, det er noget man ikke kan bekæmpe. Råddent hele vejen igennem.. Afskaf velfærdsstaten og privatiser hele ****et. Så kan forsikringsselskaberne overtage opgaven og vi slipper for hyleriet om "dine" og "mine" og "vores" penge alt efter det politiske klima - og alle kan blive fattigere. (Minus aktionærerne, de skal nok flå hver en klink fra alle som en og sende dem til Skattely ApS)

P.s: Hvis der er nogen der går ind for en totalitær overvågningsstat er det åbenlyst Joachim B. Olsen og resten af slænget der med deres sygelige nidkærhed og petitesse kontrol vil kontrollere hver en detalje i folks budget og deres prioriteringer.
__________________
Socialdemokratiet: ARBEIT MACHT FREI.

Sidst redigeret af Experimental; 28-12-2012 kl. 15:57.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 15:53   #36
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
@stribe: De 23.000kr er med tilskud fra staten, som lønmodtagere også er berettigede til: børnepenge, boligydelse og helt eller delvist friplads. Dertil kommer, at lønmodtagere har et højere fradrag (beskæftigelsesfradrag), et fradrag, som kh'ere ikke er berettigede til. Dermed kræver det ikke så høj en løn for at få det samme som Tania...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 16:33   #37
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
de 23000 kr er jo helt hen i vejret for det er hvad hun får i støtte og ikke hvad hun får udbetalt. dog synes jeg selv det er for meget og især hvis denne person ikke er syg
som det ikke tyder på, for så er der faktisk ingen grund til at søge et job.
men det kan man altid diskutere

så er helt enig, nogle få får meget pågrund af børn og så skal andre skraffes for det
lige som dem på fleks. hvor det er blevet sådan at jo mere syg man er jo mindre i løn

Experimental
ja bankerne er medskyldig i krisen, helt sikkert
men det er alså folketinget der har skrevet disse love som har holdt hånden under bankerne. problemet er nu at en bank dårligt låner penge ud og alle spare op
så længe det forholder sig sådan, så kommer der heller ikke gang i væksten

men den nye reform af kontanthjælp vil ramme rigtig mange
der hvor fejlen er at kontanthjælp ikke er 100 procent delt op i raske og syge
så dem som er syge kommer i samme i båd som dem der ikke gider og arbejde
for ja de findes.
som jeg har skrevet flere gange, så burde dem som er syg ikke få kontanthjælp men en anden ydelse.

dog med den nye reform af fleks og pension, bliver dem som er meget syge
netop et forløb. så de bliver automatisk delt op.
Man skal huske at et ressourceforløb først bliver tildelt, når alt andet er slået fejl
ergo vil mange som i dag har fået pension på samme grundlag, ikke få det med den nye reform.

Sidst redigeret af MTVRV1; 28-12-2012 kl. 16:37.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 16:35   #38
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
risa

jeg har set hendes udbetalinger på bt idag....

tror det var 9400 i udbetalt kontanthjælp..18ooo kr i kvartal børnepenge ialt- og dem fra faderen 4-1228 kr..42oo kr mdr boligsikring...

mener det var sådan det var.med forbehold..det er inde på bt ..jeg sagde også jeg ikke ville BYTTE...bare at ja det var da mange penge..

men jeg har kun 1 barn og det koster og det gør 4 jo også....og jeg dømmer ingen.....

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 16:36   #39
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tanker i forbifarten....

.... hvor mange små svinehunde i vores samfund luftes.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...emmeret&page=2

"Hvis man belønner noget i Danmark får man ballade. For det at belønne nogen, betyder jo, at man ikke belønner andre. Det er resultatet af en uansvarlig velfærdspolitik der fremavlet en snyltermentalitet, og skabt et system som hylder middelmådighed og offermentalitet, og ignorerer heltegerninger og personligt mod." KU, Konservativ Ungdom

Eller man kan læse lidt på: http//www.*********.dk/Politik/kontanthjaelps-tania-cigaretter-og-stor-tv-pakke Her skulle så have stået ethundredefirsgrader.dk men som åbenbart er blacklistet?

Men sådan er der jo så meget vi skal tage stilling til, Ikke?

Men på den anden side kunne vi også begynde at se på andre overførelsesindkomster, bare for at få lidt balance i tingende?

http://www.organictoday.dk/62-millia...000-jordejere/

"Ejer du jord, er der grund til at glæde dig. Allerede mandag i sidste uge begyndte Natur- og Erhvervsstyrelsen at sende 6,2 milliarder kroner til under 50.000 landmænd og hobby-bønder."

Mon de også skal have frataget deres stemmeret?

Jeg håber kontanthjælpsmodtagere, sygedagpengemodtagere, arbejdsløse, handicappede ville begynde at svare igen imod den hetz der nu har foregået i Danmark de sidste år.

Mange solidariske hilsner
Peter, højeste pension og betaler stadig 130.000 kr i skat og betaler selv min bevilget handicapbil

Sidst redigeret af phhmw; 28-12-2012 kl. 16:38.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 17:11   #40
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kommer også til at ligge en del i skat efter jeg er tilkendt pension
da jeg bliver modregnet en del, da jeg har forsikringer
modtager min penison med glæde, da jeg netop har mistet min arbejdsevne
men er da helt fair jeg bliver modregnet og ikke kan få nogen former for tilskud
Ja jeg er stadig en udgift, men har det fint med det
da jeg netop har bevist at jeg ikke har nogen arbejdeevne og alle er enig
både kommune og læger.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sats enlig ftp nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 29-11-2011 09:38
Reelt enlig? Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 28-04-2011 16:37
Økonomi som enlig på kontanthjælp??? akizuri Alt det andet 13 01-07-2010 00:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension