K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2009, 14:38   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
I brevet SKAL der stå en klagevejledning. Det er OGSÅ ulovligt, hvis der ikke gør det.
Til Zuza...: Undskyld men vil lige sige, at du må passe på med at blande partshøring og afgørelse sammen, for det er ikke det samme.... Partshøring er ikke nogen afgørelse. Selve afgørelsen kommer efter partshøringen. I partshøringen har man mulighed for at komme med nogen kommentarer FØR afgørelsen. Her kan man også indsende lægelige oplysninger, som man mener, mangler i afgørelsen, eller noget som de ikke ved....


Til Derpri: Jeg vil kraftig anbefale dig at skrive det som Heidien henviser til §28.... De SKAL have afklaret dig, før de stopper sygedagpenge... Og oplys, at de ikke har færdiggjort ressourceprofil.

Held og lykke !!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 18:16   #12
Asbjørn
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 26
Styrke: 16
Asbjørn er ny på vejen
Jeg er noget rundt på gulvet her
Asbjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 18:27   #13
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
smidt på kontanthjælp

hej
mine sygedagpenge blev også stoppet med en uges varsel,(varighedsbegrænsning) og jeg blev smidt på kontanthjælp, uden at min ressourseprofil er færdig og underskrevet.kommunen siger de ikke kan komme med en reel afgørelse før jeg har været til de siste undersøgelser i maj.og at det ikke er nødvendigt at sende mig i yderligere afklaring, da resultatet nok ville blive det samme( jeg kom aldrig op på mere end de 3 timer pr dag) på den ENE arbejdsprøvning jeg har været i på 52 +26 uger, nu er jeg så endt i aktivering... for syge borgere.Jeg har klaget og klaget og sendt en anke idag. nu skal jeg så være i aktivering i 3 mdr, bare væk med mig.... uden de afklare mig videre, og om 6 mdr skær de i min kontanthjælp, hårdt når man har børn.godt jeg har mødt 2 dejlige mennesker herinde, der gør alt de kan for at hjælpe mig, ellers var jeg gået helt ned.
carina36
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 18:29   #14
Asbjørn
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 26
Styrke: 16
Asbjørn er ny på vejen
Sorry, det gik kludder i mit svar: det jeg ville sige var.

Når man lider af moderat depression og angst lidelser, og er endnu ikke blevet rask, samt lige blevet gravid, og ikke magter at kæmpe med systemet, så hjælper en snak om en masse §§ ikke. Man bliver bare endnu mere "rundt på gulvet"
Der er brug for en der kan tage over og hjælpe med at gøre tingene indtil man selv kan overskue det.
Asbjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 18:32   #15
Depri
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Depri er ny på vejen
Mange tak for de gode råd, jeg har læst dem igennem mange gange og er blevet meget klogere.

Desværre nåede jeg ikke at læse dem fra idag, men jeg har lavet indsigelse mod at der ikke er lavet nogen rp og at jeg gerne vil have agtindsigt....jeg håber at det vil skabe noget dialog mellem mig og min sagsbehandler inden han lukker af for sygedagpengene.
Depri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 18:36   #16
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
stop af dagpenge

Hej

En meget vigtig ting der skal være opfyldt før stop af sygedagpenge læs dette link http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...spx?sw=d-17-05

MVH Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 18:37   #17
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Hej Depri.

Et lille pip fra mig.

Kan knagme godt forstå du er forvirret, men vil da lige tilføje til de andre gode råd du har fået her på siden, at du kunne jo tjekke om der er en borgerrådgiver i din kommune og få ham/hende til at hjælpe dig.

Held og lykke.

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 19:13   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Depri Se meddelelser
Mange tak for de gode råd, jeg har læst dem igennem mange gange og er blevet meget klogere.

Desværre nåede jeg ikke at læse dem fra idag, men jeg har lavet indsigelse mod at der ikke er lavet nogen rp og at jeg gerne vil have agtindsigt....jeg håber at det vil skabe noget dialog mellem mig og min sagsbehandler inden han lukker af for sygedagpengene.
Det er godt nok, Depri.

Nu har du givet dem din partshøring og gjort opmærksom på diverse mangler.

Og til Curls...

Næ, jeg blander ikke partshøring og afgørelse sammen.

Det var, fordi der blev spurgt, om man skulle møde op. Det var det, jeg svarede på.

Men jeg kan da lige trække processen op i sagsbehandlingen.

1. Kommunen er ved at træffe afgørelse om stop af sygedagpenge.

2. Kommunen sender brev om partshøring til borger.

3. Borger sender kommentarer.

4. Kommune træffer afgørelse og sender brev til borger, inkl. klagevejledning og lov. Denne SKAL indeholde plan for, hvad der så skal ske for at komme hurtigst muligt tilbage på arbejdsmarkedet og hvilken lov man så følger.

5. Borgeren har så 4 uger til at klage over afgørelsen. Denne stiles til Beskæftigelsesankenævnet, men sendes til kommunen.

6. Kommunen har 4 uger til at se på klagen. Fastholdes afgørelsen, skal kommunen videresende klagen til Beskæftigelsesankenævnet.

7. Beskæftigelsesankenævnet kvitterer for modtagelse af klagen.

osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frist for stop af sygedagpenge bruger2013 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 07-09-2013 16:40
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge nordjyden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-03-2009 17:42
sygedagpenge stop skattepige Alt det andet 4 29-09-2008 11:35
Stop af sygedagpenge Hønsehuset Alt det andet 8 07-09-2008 14:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension