K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2009, 17:29   #1
Karolina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
Karolina er ny på vejen
Supplement til brøkpension

Jeg er nu blevet tilkendt en brøkpension på kr. 5700,- brutto her fra 1.02.09, men jeg kan ikke få at vide hvor meget jeg kan få suppleret op med.
Jeg deler de faste udgifter med min samlever som har hus og selv er førtidspensionist. Derudover har jeg selv nogle personlige faste udgifter, eet par forbrugslån, samt at jeg betaler børnebidrag til mit barn som bor sammen med sin far her i landet.
Derudover har jeg 2 ældre børn der bor i mit hjemland her i Europa (EU).
Jeg blev ved skilsmissen fra deres far ved dom i Amtsretten i 1996 i hjemlandet pålagt et underholdsbidrag til børnene.- og som skal betales på dato, eller falder der bøde.
Jeg vil gerne spørge om dette underholdsbidrag er at regne for en fast udgift som kommunen skal akseptere og hjælpe mig med at betale ved et supplement til min pension.
Jeg får min pension udbetalt første gang her den 30. - men jeg har endnu ikke kunnet få at vide hvad jeg får som supplement til min brøkpension.
Jeg har som sagt et par lån, derudover har jeg en mobiltelefon, og ydelser til mit danske barn, samt til mine 2 børn i hjemlandet.
Derudover deler jeg udgifter med min samlever der har hus og bil.
Jeg vil i øvrigt gerne vide hvilke udgifter kommunen skal aksepter som faste udgifter og give hjælp til.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Karolina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 18:58   #2
Asbjørn
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: vestsjælland
Indlæg: 26
Styrke: 16
Asbjørn er ny på vejen
Fandt en vejledning på Velfærdssministeriets hjemmesid, ved ikke om det kan hjælpe på vej?
.................................................. .................................................. ....

Supplerende hjælp til brøkpensionister
Til førtidspensionister, der modtager brøkpension, det vil sige nedsat pension på grund af optjeningsreglerne, kan der ydes hjælp efter § 27 a i aktivloven.


Andre indtægter eller formue
Hjælpen efter § 27 a i aktivloven ydes efter de almindelige regler om kontanthjælp. Det betyder blandt andet, at brøkpensionisten ikke er berettiget til hjælpen, hvis pågældende gennem andre indtægter eller formue har mulighed for at dække sit økonomiske behov.


Den samlede hjælp bestående af brøkpension og hjælp efter § 27 a i aktivloven kan pr. måned højst udgøre det beløb, der ville kunne udbetales, hvis pensionisten havde været berettiget til fuld pension. Personer, der ikke opfylder opholdskravet for kontanthjælp, kan dog maksimalt opnå hjælp efter aktivlovens § 27 a svarende til starthjælp efter de normale satser. Brøkpensionisten skal opholde sig her i landet for at modtage supplerende hjælp efter aktivloven.
Asbjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2009, 23:01   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er din kommune, der skal lave en beregning.

Jeg er ikke klar over, om du selv skal søge, men det kan du jo gøre for at være sikker på, at din sag behandles.

Har du undersøgt, om du kan få pension fra det land, du tidligere har opholdt dig i?

Du kan måske finde mere om brøkpension her: http://www.k10.dk/search.php?searchid=477562

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 19:06   #4
Karolina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
Karolina er ny på vejen
Tak for svar.

Jeg vil gerne vide om
Skal kommunen acceptere dom som siger om forsørgerpligt for mine barn.
Det dom fra EU land.

Kommunen siger til mig intet.

Jeg har anket afgørelsen.
Karolina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Supplement til brøkpension VIN69 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 15-03-2014 11:06
Brøkpension PeaJay Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-09-2013 09:21
Brøkpension og Kontanthjælp supplement manal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-10-2012 20:22
brøkpension ??? Lost10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 20-11-2010 23:55
Supplement til Brøkpension Benno Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-05-2010 15:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension