K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2018, 21:11   #21
Pepsi1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2018
Indlæg: 49
Styrke: 6
Pepsi1 er ny på vejen
Jo det blev ventetid alligevel han henvist mig den 5/7 og har tid i september men sidst hade vi ingen kemi og det er fordi hun hade ikke læst at jeg ikke tåler medicin men alligevel efter 20 min udskriver hun anti D piller og så skulle jeg afvente at komme i deres terapi gruppe ( 3 mån skulle jeg vente på det) og imellemtiden fik jeg rekommanderet en psykolog dom kunde hjælpe mig med kognitiv terapi og samtaler så jeg kom aldrig igang med psykiater terapi og nu skal jeg så dit for 2 gang og bare få styrket de 2 diagnoser jeg har fået stillet fordi kommunen vil at det skal vare en psykiater som diagnostiseret ����
Pepsi1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2018, 23:19   #22
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
En almindelig psykolog kan ikke give dig de diagnoser, det kræver en psykolog med specialuddannelse indenfor psykiatrien.

Så du kan jo ringe og tjekke og han/hun havde den relevante efteruddannelse, for i så fald kan kommunen bruge diagnosen derfra.

https://www.dp.dk/diagnosticering-ma-ikke-ma-godt/

Men de kan stadig vurdere at de gerne vil have en ny vurdering hvis den er gammel, og de kan stadig kræve at du prøver terapi, hvis der ikke står at det er skadeligt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2018, 06:20   #23
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Igen når det er noget som det rehabiliterende team beder om er loven klar. Det må kun indhente lægelige vurderinger og speciallægedtalelser ved egen læge og regionens kliniske funktion (vfr paragraf 1 stk. 3)

Dette der foregår her er et lovbrud og krumspring fra jobcenterets side for st undgå at betale de mindst 10.000kr der koster at henvise til klinisk funktion ved at få egen læge til at henvise til en for jobcenteret gratis vurdering samt de gør det for at trække tiden ud.

Har de ikke lægelige oplysninger nok til at kunne afgøre sagen, er det klinisk funktion

Jeg ville klage med henvisning til paragraf 1 stk 3, loven er meget klar på dette punkt

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183532
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2018, 07:45   #24
Pepsi1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2018
Indlæg: 49
Styrke: 6
Pepsi1 er ny på vejen
Ja og dette har jeg nu klaget over men med sikkerhed så skal det nok komme en mail med totalt latterlige paragraffer som ikke holder og jeg synes bestemt det ikke er i orden med deres måde at at gå til tingene på jeg har sendt mine undrende spørgsmål til sb og afd leder samt rådmand i min kommune ✔️
Pepsi1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2018, 07:55   #25
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men afviser de din klage skal de sende den videre til ankestyrelsen. De undrende spørgsmål kan de bare svare på, men så kan deres svar bruges til at henvise til i en evt klage
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2018, 07:56   #26
Pepsi1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2018
Indlæg: 49
Styrke: 6
Pepsi1 er ny på vejen
Men hvirfor kan de afvise den?
Pepsi1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2018, 08:23   #27
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Som jeg opfatter det, er det ikke en engangsudtalelse de efterspørger, men en behandlingsmulighed de ønsker afdækket.. altså en udredning med efterfølgende behandling, hvorefter der så kan indhentes erklæringer efterfølgende. Altså noget der vil forløbe over længere tid.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2018, 10:31   #28
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Som jeg opfatter det, er det ikke en engangsudtalelse de efterspørger, men en behandlingsmulighed de ønsker afdækket.. altså en udredning med efterfølgende behandling, hvorefter der så kan indhentes erklæringer efterfølgende. Altså noget der vil forløbe over længere tid.
Men er det et behandlingsforløb skal de jo anbefale et ressourceforløb med dette som indhold ikke sende den retur til sagsbehandler med besked om at dette mangler før de kan lave en indstilling til ?????
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2018, 10:44   #29
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Men er det et behandlingsforløb skal de jo anbefale et ressourceforløb med dette som indhold ikke sende den retur til sagsbehandler med besked om at dette mangler før de kan lave en indstilling til ?????
De har skrevet: § 9 i bek. 1092 – Undersøgelse og behandling skal gå igennem egen læge. (her er din læge informeret ved rehabiliteringsmødet d. 5 juli 2018). Derfor er du via egen læge henvist til behandling efter aftale på rehabiliteringsmødet d.5 juli 2018."

Jeg tænker at det er en udredning som en del af planen for ressourceforløbet.. jeg ser ikke at der står noget om nogen umiddelbart kommende indstilling, og gik ud fra at det netop er en del af ressourceforløbet, men der kan være noget info fra en anden tråd, der forklarer det mere detaljeret.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2018, 10:54   #30
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg har læst tidligere indlæg som at sagen var returneret til sagsbehandler med besked om at dette manglede og at der netop ingen indstilling/afgørelse er lavet men at de vil have dette som speciallægeudtalelse uden at skulle betale og som et forsøg på at trække en indstilling/afgørelse i langdrag
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension