K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2018, 14:10   #1
Daysi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 11
Daysi er ny på vejen
Morbus Bechterew

Jeg er næsten blind på det ene øje nu. Det gør mig så trist at det gik så galt, at jeg blev næsten blind på et øje før man fandt ud af hvad jeg fejler. Men det tog så også kun 15 år plus det løse.

I mange år har jeg haft smerter i lænd og bækken, i perioder har det været ulideligt jeg vralter af sted som en and. Min læge har sendt mig til flere reumatologer og nerulog nogen mindre heldig end andre, deres konklusion har altid været jeg er hypermobil.
Jeg er meget hypermobil selv nu hvor jeg nærmer mig de 50.

Jeg lider samtidig af regnbuehindebetændelse, og efter de gentagende anfald har jeg naturligvis brugt google for at få en forklaring når ingen andre kunne. Symptomer til Morbus Bechterew har altid overvældet mig, jeg har jo nærmest det hele. Men desværre er jeg så autoritetstro (det slut) så jeg troede at jeg “bare” er hypermobil.

Det et halvt år siden jeg fik regnbuehindebetændelse igen, jeg regnede med det var lige som alle de andre mange gange som er ren rutine for mig. Det var en weekend så måtte på sygehuset, behandlingen skal i gang så hurtigt som muligt.
Øjenlægen spurgte om jeg ville tage imod udredning, heler end gerne, så jeg fik taget mange blodprøver. Og henvisning til reumatologisk afdeling.

Ikke nok med det store apparat blev sat i gang, mit øje blev være, så nu skulle øjet også behandles med prednisolon piller.
Mr scanning viste forandring i hele rygsøjlen og bækken.
blodprøve sagde HLA-B27, og tegn på tidligere aktiv betændelse.
Knoglemassen sagde , Osteoporose måske pga langvarig prednisolon behandling.

For nogen år tilbage blev jeg godkendt til flex 10 timer pr uge pga min hypermobilitet, og efter et lille år og et par praktiker fandt jeg et flexjob jeg var glad. Men jeg kæmpede jeg fik det bare være og være, efter et år måtte jeg give op. Jeg sagde til chefen jeg ikke kunne mere jeg havde tabt 5kilo og jeg er temmelig spinkel i forvejen så jeg var nødt til at sygemelde mig.
Han sagde at hvis jeg kunne komme en time hveranden dag skulle vi nok finde ud af det, så jobcenter kom på banen og jeg kom til hægterne ved min sygemelding

Aftalen/afprøvningen blev en time hver anden dag, igen var jeg glad men igen er det gået ned af bakke.
I dag ønsker jeg pension, min fagforening mener jeg har en god sag og jobkonsulenten også. Så jeg har ikke selv tænkt at søge. Jeg venter på de sidste undersøgelse og konklusioner og der efter må sagen gå sin gang.

Og hvad er det jeg vil med mine historie? Lad være med at tro det hele går over med tiden. Det gør det måske nogen gange men, tror du selv det er noget andet så er det, det måske også.
Jeg havde muligvis siddet i dag med dårligt syn alligevel, men jeg havde da måske været mere forberedt.
Idet mindste havde jeg da haft en forklaring på min lænd/ bækken smerter, og at det havde en sammen hæng med min øjensygedom.
For øvrigt er det en prograsiv sygdom så jeg får vederlags fri fysioterapi, jeg har selv brugt mange penge på behandling igennem årene.
Daysi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2018, 15:53   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Daysi Se meddelelser
Aftalen/afprøvningen blev en time hver anden dag, igen var jeg glad men igen er det gået ned af bakke.
I dag ønsker jeg pension, min fagforening mener jeg har en god sag og jobkonsulenten også. Så jeg har ikke selv tænkt at søge. Jeg venter på de sidste undersøgelse og konklusioner og der efter må sagen gå sin gang.
Du skal være opmærksom på at det er dokumentationen der tæller, i sådan en sag, ikke hvordan du har det eller hvad læger mener om det.

Du skal dokumentere din hverdag ned i mindste detalje, og hvordan arbejdet påvirker den.
I min afklaring stod der ting som, at jeg følte trang til at lægge mig (i praktikken), og en time senere sad og græd af udmatelse, fordi jeg overhørte mine alarmklokker.
Altså dokumentation ned i mindste detalje.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension