K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2010, 08:43   #1
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Question Varslig af stop af sygedagpenge?

Jeg har et par simpelt spørgsmål, jeg har herinde læst at kommunen skal varsle stop af sygedagpenge 14 dage før, står det i en lov? min blev nemlig først varslet den skriftligt 20/8 med stop fra og med 1/9. Hvad med handlingsplan, hvornår skal der ligge en sådan efter afslag på flexvisitation?

Jeg er lidt ny her inde og til dem der er intra i at læse lidt om mit forløb står det under "mit sagsforløb"

På forhånd tak

Sidst redigeret af Bang; 17-09-2010 kl. 10:21.
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 11:14   #2
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Du kan læse om sygedagpengestop her og læs især nederst på siden, der står netop det med erhvervsrettede foranstaltninger:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Så alene der har de brugt retssikkerhedslovens §7a. Men det alene er ikke nok til at de omstøder beslutningen, der skal være mere i det for at de ændrer det.

Men du har ret til partshøring og det skal du gøre brug af. Har du ikke aktindsigt, så anmod om det, så du kan se hvad der ligger af papirer i din sag.
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 11:16   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror ikke der er noget det hedder 14 dages varsling, men hva har du gjort, har du anket
hva lever du af, hvorfor har du fået afslag?

du burde nok skrive lidt mere, så er det letter, at hjælpe dig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 11:20   #4
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
jjsonn

Det står nedest på siden om sygedagpengestop i venstre side på forsiden, men er i sig selv ikke nok til at få omstødt beslutningen!

Det er lov om retssikkerhed og administration på det sociale område
Citat:
I retssikkerheds loven står der:


Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.

Kilde: Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område


Dette betyder at de skal undersøge hvad de kan gøre for at bringe dig tilbage i et job. Det kan enten være Revalidering, Fleksjob, Førtidspension eller ordinært job. Dette skal ske i forlængelse af sygedagpenge stoppet.

Det vil sige at man skal direkte fra sygedagpenge i revalidering, fleks eller andet og ikke bare på kontanthjælp.

Hvis kommunen siger til en at man bare skal søge kontanthjælp, og at de så vil finde ud af hvad der efterfølgende skal ske, så skal man med det samme minde kommunen om Retssikkerhedsloven §7a da det ikke er ok at gøre det på denne måde.

Hvis kommunen hævder at sygedagpenge ikke er en erhvervsrettet foranstaltning, så passer dette ikke. Det kan man læse af denne principielle afgørelse fra ankestyrelsen af: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...spx?sw=D-14-03
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 12:27   #5
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Jeg har anket, men det tager jo lang tid, og hvad skal vi leve af så længe, kommunen skal jo ikke betale med tilbagevirkende kraft og for hver dag der går stiger min gæld og kommunen sparer penge.

Jeg har valgt ikke at skive om mit forløb i hver tråd jeg laver for det fylder rigtig meget, og er over 3 år. Men det kan læses under min profil og "mit sagsforløb".

Og det er jo fint nok at kommunen har overtrådt loven, som jeg kan læse ud fra de links jeg har fået af Anne Mette, men det ændre bare ikke på at så længe det tager det sociale ankenævn at komme igennem sagen, koster de os penge og kommunen sparer
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 00:00   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du får medhold i, at sygedagpengene skal genoptages, får du dem med tilbagevirkene kraft.

Men får du ikke kontanthjælp eller andet?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 18:44   #7
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
nej jeg får ikke kontanthjælp, min mand tjener for meget, men ikke nok til at forsørge os alle 6.

men så må vi jo sætte huset til salg, eller blive skilt, eller hvad ved jeg.Lige nu er det mega uoverskueligt.

Vi har en datter på 15 år med sociale problemer, hun er henvist til børnepsyk, og vi har fået en tid i marts 2012.

Hun koster os ca. 5000 i måneden, 2100 i den skole vi har fundet til hende altså incl. kørsel.

Resten af pengene til hendes hest som er hele hendes liv.

Hvis hun fik besked på at sælge hesten, kunne vi lige så godt give hende 100 sovepiller med det samme for hun vill helt sikkert tage livet af sig selv.
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 23:53   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kan I ikke søge økonomisk hjælp til skolen eller lign.

Prøv at få en aftale om møde for rådgivning om muligheder.
Evt. foreninger, feks SR-rådgivningen?

Muligvis ville jeg nok undlade at omtale hest i første omgang, overfor kommunen.
Men føl jer frem.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 08:07   #9
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Ved godt der er lang tid til marts !!! men de er bare rigtig gode til at hjælpe , så brug dem endelig når i kommer så langt.. Det med hesten får i nok desværre aldrig hjælp til.. heller ikke selvom der bliver diagnose og det er det bedste får hende (har selv en dreng med ADHD som kører Motocross.. koster også kassen) og der var ingen hjælp at hente selvom alle siger vi ikke må lade ham stoppe.. Men tænker de måske kan hjælpe med skolen/transport. De ved ihvert tilfælde hvor i skal henvende jer.. Held og Lykke
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 12:33   #10
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
tusind tak men der er super lang tid til det er jo ikke marts næste og men i 2012.

Jeg har kontaktet ppr, læge m.m. og psykologen som har startet mistanken. Det jeg kan gøre hvis det helt kammer over med hende er at aflevere hende på ppr med en besked om at hun er selvmords truet, hvilket hun ikke er pt. og derfor er dert heller ikke en mulighed lige nu.

Nå men økonomisk har jeg gang i noget som måske kan skyde kommunen i sænk.
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension