K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2011, 23:47   #11
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Hvis man som flekser selv siger op kommer man ikke i karentæne det er så det fagforeningerne bruger som ord om man kalder det ene eller det andet er sådan set lige meget det er samme straf 3 eller 5 uger misted penge

man mister sin ledighedsydelse og kan først få den igen når man igen har arbejdet 9 mdr ud af 18 det er vigtigt at huske ...
så vil du stadig stå uden forsørgelse så kan du være heldig og søge kontanthjælp sige op selv er = selvforskyldt forsørgelse derfor straf hvis det ikke er sådan mere er det ændret i år fik avide sagde ejg selv op ville jeg stå uden penge og ja rigtigt nok misterm an ledighedsydelse intil man har optjent det igen.og det er ligemeget om man har haft flexjob i 1 md eller 10 det var det 3f + jobkonsulenten sagde til mig da jeg selv ville have sagt op

og for at de tager din ledigdhedsydelse skal du have sagt nej eller selvforskyld i ledighed 2 gange indefor 12 måneder

ogaå huske at hvis du udebliver fra opfølgningsamtale/ eller samtale om indvitiel kontragtforløb hvis du er ledig her snakker jeg hvis du bliver fyret så kan der heller ikke ubetales ledighedsydelse i 3 uger hvis det er første gang men her snakker vi længer frem ved godt du ikke er fyret men bare for at oplyse dig

Sidst redigeret af extra; 15-02-2011 kl. 00:03.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 15:43   #12
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
Nu har jeg haft fat i både lægen og jobcentret ... jobcentret rådede mig bare til at søge andet job, andet kunne de ikke gøre. Min læge insisterer næsten på at jeg skal tage på arbejde og snakke med min leder, men jeg orker bare ikke flere møder med den leder, der har snart været en del møder og konflikter, de ender som regel med en eller anden form for enighed, men kort tid efter opstår der nye situationer ... Men jeg har det virkeligt dårligt med at skulle derud igen og jeg er sikker på at skal jeg derud på mandag, ja, så vil jeg ikke lukke et øje søndag nat, hvilket vil sige at jeg jo sådan set ikke kan gå på arbejde, da jeg ikke kan hænge sammen, jeg føler lidt at det er en skrue uden ende jeg er havnet i .... Men noget andet jeg har tænkt på er, omskoling, jeg ville gerne omskoles til noget lettere kontorarbejde, men det har jeg vel ikke mulighed for så længe jeg er i job ... eller ????? Der hvor jeg er nu arbejder jeg 4 timer om dagen, men 90 % af tiden står jeg op, jeg sidder kun ned under de par pauser jeg har, alt arbejde udføres stående og udføres også lettest stående ... men derfor har jeg også tit smerter i mine ben når jeg går hjem ... Nogen der ved hvilke muligheder jeg har som sagen står nu ?????
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 17:23   #13
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Ikke for noget men har du på noget tidspunkt haft en opfølgningssamtale omkring dit job,denne samtale er mellem dig, jobkonsulent fra Jobcentret og din arbejdsgiver, og den skal være indefor de første 6 mdr. 1. gang og så ellers én gang om året. Denne samtale skal netop sørge for at det går godt og hvis der skal laves noget om i ansættelsen.
Din Jobkonsulent er jo også til for at hjælpe dig, så jeg synes da det er noget pjat ikke at ville hjælpe dig, jeg fik da hjælp da det ikke gik godt på mit arbejde.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 19:23   #14
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Mht. omskoling... hmm... jeg ved ikke om man kan være revalideringsberettiget som flekser - man bliver jo flekser fordi revalideringsmulighederne er udtømte. Jeg ville høre min sagsbehandler ad om det er en mulighed...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 19:25   #15
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
ja man skulle da også gerne få en slags papir et der skal udfølges af dig en af arbejde
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 21:15   #16
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pallepunk Se meddelelser
Nu har jeg haft fat i både lægen og jobcentret ... jobcentret rådede mig bare til at søge andet job, andet kunne de ikke gøre. Min læge insisterer næsten på at jeg skal tage på arbejde og snakke med min leder, men jeg orker bare ikke flere møder med den leder, der har snart været en del møder og konflikter, de ender som regel med en eller anden form for enighed, men kort tid efter opstår der nye situationer ... Men jeg har det virkeligt dårligt med at skulle derud igen og jeg er sikker på at skal jeg derud på mandag, ja, så vil jeg ikke lukke et øje søndag nat, hvilket vil sige at jeg jo sådan set ikke kan gå på arbejde, da jeg ikke kan hænge sammen, jeg føler lidt at det er en skrue uden ende jeg er havnet i .... Men noget andet jeg har tænkt på er, omskoling, jeg ville gerne omskoles til noget lettere kontorarbejde, men det har jeg vel ikke mulighed for så længe jeg er i job ... eller ????? Der hvor jeg er nu arbejder jeg 4 timer om dagen, men 90 % af tiden står jeg op, jeg sidder kun ned under de par pauser jeg har, alt arbejde udføres stående og udføres også lettest stående ... men derfor har jeg også tit smerter i mine ben når jeg går hjem ... Nogen der ved hvilke muligheder jeg har som sagen står nu ?????
Jeg forstår dig ganske udmærket, jeg har osse problemer med min chef i øjeblikket, men det er en anden sag.

Har du fået et flexjob bevis,hvis ikke så bed om det og få skrevet at du ikke må have stående arbejde for længe ad gangen.

Kan slet ikke forstå, hvis det ikke er et af dine skåne hensyn, efter den operation du fik lavet.

Susanne
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 21:17   #17
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
så vil du stadig stå uden forsørgelse så kan du være heldig og søge kontanthjælp sige op selv er = selvforskyldt forsørgelse derfor straf hvis det ikke er sådan mere er det ændret i år fik avide sagde ejg selv op ville jeg stå uden penge og ja rigtigt nok misterm an ledighedsydelse intil man har optjent det igen.og det er ligemeget om man har haft flexjob i 1 md eller 10 det var det 3f + jobkonsulenten sagde til mig da jeg selv ville have sagt op

og for at de tager din ledigdhedsydelse skal du have sagt nej eller selvforskyld i ledighed 2 gange indefor 12 måneder

ogaå huske at hvis du udebliver fra opfølgningsamtale/ eller samtale om indvitiel kontragtforløb hvis du er ledig her snakker jeg hvis du bliver fyret så kan der heller ikke ubetales ledighedsydelse i 3 uger hvis det er første gang men her snakker vi længer frem ved godt du ikke er fyret men bare for at oplyse dig
Nu skal jeg lige hjælpes lidt, skal jeg forstå det sådan at hvis man bliver fyret, så kan man ikke få ledighedsydelse før efter 3 uger.

eller har jeg misforstået det.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 22:21   #18
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
og for at de tager din ledigdhedsydelse skal du have sagt nej eller selvforskyld i ledighed 2 gange indefor 12 måneder

ogaå huske at hvis du udebliver fra opfølgningsamtale/ eller samtale om indvitiel kontragtforløb hvis du er ledig her snakker jeg hvis du bliver fyret så kan der heller ikke ubetales ledighedsydelse i 3 uger hvis det er første gang men her snakker vi længer frem ved godt du ikke er fyret men bare for at oplyse dig
nej skrev bare extra info hvis hun/han kom på ledigshedsydelse og står også hvis du er blevet fyret hvordan og vhorldes man ikke skal gøre.det er skrev af efter ankenøvnet afgørelse/paragraafer men som sagt står hvis man kom på ledighedsydelse

så med andre ord ja du har mistostet det.den ydelse du var på da flexjob blev bevildet kommer du på.men har du haft 9 måneders arbejde inden for 18 måneder er du berettigt ledigshedsydelse
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 23:44   #19
pallepunk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 45
Styrke: 14
pallepunk er ny på vejen
Jeg har været ansat i 1 år og 2 måneder, jeg havde en samtale med en fra jobcentret og den øverste leder da jeg havde været der i et ½ år, siden har jeg ikke hørt fra jobcentret ... At jeg står meget op er fordi det er lettest at udføre mit arbejde stående, jeg kunne også sidde, men det ville jo gøre det hele mere besværligt, men ok, det er jo mig selv jeg skal tænke på, så jeg vil da bruge det meget stående arbejde som argument for smerterne i mit ben ... men jeg håber nu bare at jeg slet ikke skal derud igen.
pallepunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 23:47   #20
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
jeg havde en samtale med en fra jobcentret og den øverste leder da jeg havde været der i et ½ år, siden har jeg ikke hørt fra jobcentret
jeg kan huske forkert men er ret sikker på.at man skla mindst en gang om året.have send et papir ud til man skla udfylde.går det godt bliver dine skånehendsyn osv tilgdodeset.jeg kan hsuke jeg fik.også arbejdsskiveren fik om han var glad for mig osv.så kan ikke forstå du ikke har haft kontagt.minium en gang om året
smerter i ben ned til læge sig du ikkek an holde smerterne ud osv så skal han sgu hjælp og sygemelde dig jeg er selv sygemeldt PGA smerter i ben BLA
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker hvis jeg siger nej tak til ressourceforløb? gisne Alt det andet 9 28-05-2013 11:22
Hvis vi nu gør som DI siger... logikeren Politik og Samfund 0 26-10-2010 20:59
Aktivering selv om lægerne siger Nej? Tessa Alt det andet 26 08-07-2010 18:49
Hvis man siger nej tak til reva.. LV. Alt det andet 1 31-03-2008 19:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension