K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2009, 15:56   #1
Hjerterum
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Lokation: Tarm
Indlæg: 22
Styrke: 16
Hjerterum er ny på vejen
Elpha II 3000

Hej ss

Er der nogen der har prøvet Elpha II 3000 mod smerter?

Det siges at skulle kunne hjælpe mod muskelsmerter mm.

nogen der har erfaring med dette apperat???

på forhånd tak ss knus
Hjerterum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 17:50   #2
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Hejsa, lige netop den du omtaler har jeg ikke prøvet, men jeg har TNS/TENS apparater som jeg går ud fra, virker på samme måde (ser det ud til fra hjemmesiden). Jeg fik selv at vide, at nogle har gode effekter af dem ved dagligt brug i min 45 minutter og op til flere timer om dagen.

Jeg fik at vide af min fys, at man selv ved henvendelse til egen læge kan bede om at få en henvisning til rheumatologisk afdeling på hospitalet med henblik på udlån af et sådant apparat - om det er anderledes i din kommune ved jeg ikke. Hos os er det gratis, og jeg skal bare ringe til rheumatologisk afdeling, når jeg skal have flere af de puder tilsendt der skal sidde på huden.

Personligt har jeg mange muskelsmerter, da jeg har en bindevævssygdom og mine muskler kramper sig sammen pga. smerter. Denne form for aflastning vil jeg kalde det er bare god. Det får mine muskler til at slappe af som efter en god gang massage (som jeg desværre ikke længere kan holde til). Jeg får en dybere afslapning i mine muskler efter de har arbejdet end jeg får, når jeg sidder med min varmepude. Min varmepude er sendt på pension efter jeg har fået dette apparat. Når mine muskler er anspændte og gør ondt, er det bare frem med apparatet, og igang. Fordelen er, at det kan bruges både i hvile og når man er ved andre ting. Man kan regulere styrken. Jeg har opnået en afslappet effekt og dermed mindre gener. Men direkte smertestillende vil jeg ikke kalde effekten.

Om andre har andre erfaringer med disse maskiner ved jeg ikke, men der er jo en måde at få disse udlånt gratis incl. ekstra "puder/plader", så er der jo ikke noget at tøve med. P.S. På rheumatologisk afd. bliver man indkaldt til instruktion i, hvorledes maskinen virker, samt hvor man kan/må sætte pladerne og hvor man ikke må. Denne istruktion kan tage op til en time, så jeg var meget tryg.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Esbjerg tjekker 3000 førtidspensionister for snyd Webmaster K10 Nyheder 0 27-12-2011 13:00
3000 kr udbetalt i feb!!! Supercarla Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 23-01-2011 12:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension