K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2012, 09:04   #1
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
speciallæge/neurolog-fibromyalgi

Hejsa

Jeg vil meget gerne undersøges om jeg har fibromyalgi, er der nogen der kender til nogle gode speciallæger i jylland eller på fyn ( jeg bor i Esbjerg)
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 10:44   #2
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Hej ette74!

Hvis du skal undersøges for fibromyalgi, er det en rheumatolog og ikke en neurolog, du skal have fat i. Du skal dog være opmærksom på, at du skal være udredt for mange andre sygdomme, inden diagnosen fibromyalgi kan stilles, da der ikke er tilgængelige prøver, som kan vise, om man har fibromyalgi. Derimod stilles diagnosen ved at udelukke en masse sygdomme, som har overlappende symptomer, ved at se på patientens sygdomsbillede samt ved en tenderpoint-test (ømhed/smerte ved tryk på 18 definerede punkter på kroppen).

Hvis du bor i Esbjerg, kan du henvende dig til Hans-Jacob Haga, som er rheumatolog og indehaver af "Rheumaklinik Danmark". Han skulle være både dygtig og et venligt menneske at tale med.

Hvis du har mistanke om, at du har fibromyalgi, kan jeg desuden anbefale dig at klikke ind på Fibromyalgiforeningens hjemmeside, www.fibromyalgi.dk, som indeholder rigtig meget god info. Derudover kan jeg også anbefale www.fibronet.dk, som er et forum, hvor fibromyalgiramte udveksler erfaringer, fortæller om livet med fibromyalgi samt støtter og rådgiver hinanden.

Fibromyalgi er en sygdom, som ikke anerkendes alle steder - derfor er det bestemt ikke en diagnose, som er særlig spændende at få. Oven i smerterne, den udmarvende træthed og alle de andre besværligheder, som sygdommen byder på, skal man forberede sig på slås med både læger og det kommunale system, for det er langt fra sikkert, at man mødes med forståelse på trods af, at fibromyalgi burde være en accepteret sygdom.

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 14:18   #3
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Hans Jacob Haga kan klart anbefales. Din læge kan henvise til ham og ellers kan man vist også selv betale.
Han er rigtig lyttende, dygtig og professionel og han vil helt sikkert tage dig alvorligt.
Jeg ved, at han stiller diagnosen fibromyalgi. Dog vil han nok have dig til en del blodprøver inden, for at sikre sig, at der ikke er tale om eks lupus. Men disse blodprøver står han også for.
Og ja, han er reumatolog, men det er også en sådan og ikke en neurolog du skal til.

Held og lykke.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 10:20   #4
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Super tusinde tak skal i have :-)
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 23:24   #5
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Hej ette74!

Forhåbentlig vender du tilbage, når du har fået resultatet af undersøgelsen? Vil jo godt vide, hvordan det går.

Og hvis det skulle vise sig at være fibromyalgi, er det godt at dele det med andre, som kender til sygdommen, så man ikke står som Palle alene i verden.

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
neurolog schou5500 Alt det andet 6 30-09-2012 22:36
Neurolog i Københavnsområdet Fib-Spurven Dit og Dat 0 18-03-2012 23:31
neurolog. engelhard Alt det andet 2 03-02-2012 22:03
God neurolog i Kbh.? Carmen Alt det andet 7 23-08-2011 23:12
Neurolog??? Sonia Dit og Dat 4 03-06-2009 11:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension