K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2007, 23:08   #21
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Godt gået Heijdien. Har du fået svar?
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 00:47   #22
socialnørden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
socialnørden er ved at flytte ind på K10socialnørden er ved at flytte ind på K10
Hej allesammen :-)

Hejdien.. Super godt velformuleret brev du der har skrevet..

Desværre er det rigtigt at det med lovændringerne den 1.1.-2008 bliver fuldt lovligt at udlicitere ressourceprofiler til andre aktører.. Jeg er sgu´helt led ved at fortælle jer det næste.. Jeg er selv helt til rotterne over det og synes det er meget tæt på total katastrofe...........

Her kommer det;

Andre aktører kommer ikke alene til at kunne lave ressourceprofiler, de bliver også berettiget til at træffe afgørelser i sager!!!!
Det er stadig kommunen der i sidste instans er ansvarshavende og skal stå endeligt til ansvar for afgørelserne, men hvad hjælper det alle de borgere der bare tager en anden aktørs afgørelser for gode varer.. Hvad gør det ved hele retssikkerhedsprincippet i social forvaltning?! Jeg er rystet!! Seriøst jeg overvejer at søge job som serviceassistent eller renovationsarbejder eller noget hvor jeg kan stå inden for de grundlæggende præmisser for det daglige arbejde jeg udfører.. Shit det kniber mig efterhånden som socialrådgiver... Jeg skal nok lige finde lovgrundlaget og lægge det ind på siden her.. Håber ikke jeg totalt har ødelagt den gode stemning.. Dont kill the messenger.. Please

Mange hilsner fra Socialnørden - "soon to be skraldemand".
socialnørden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 01:26   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Socialnørden

Det er sq da lige godt noget lort der røg så den sidste rest af retssikkerhed for syge arbejdsløse og handicappet, det undre mig at de har fået det igennem datatilsynet ....

Og ja du må meget gerne finde lovrundlaget for det når du har tid og nej vi slår ikke meddeleren ihjel

det er kun fedt at du skriver det, jo hurtigere vi ved det jo hurtigere kan vi reagere på det = lave ballade over det

og kan oplyse dig om at de sidste mange år har de ude på reva centerene siddet og lavet folks ressourceprofiler for kun dem der har været klar over at det ikke skulle foregå på den måde har kunne finde på at klage over det og hvor mange af os er inde i de regler, det er desværre først når folk bliver ramt meget hårdt af systemet at de har energi til at sætte sig ind i tingene og mange gange ikke engang da ....

Det mest groteske jeg kender til er faktisk en sygemeldt der var i arbejdsprøvning på et reva center og sad og lavede ressourceprofiler, så det er bare så meget for det værktøj

Og bliv du på din post der er netop brug for folk af samme støbning som dig i systemet stadig væk, hvis først de er væk så er der helt og aldeles frit slag for regering og kommune...

men at man som syg og arbejdsløs skal være retsløs i forhold til resten af samfundet det slår mig godt nok med undren og samtidig kan man ikke lade være med at tænke på hvor mange raske borger der ved det
  Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 02:45   #24
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Socialnørden skrev:

Citat:
"soon to be skraldemand".
Jamen, så ses vi i dit nye job. Vi er jo ikke andet end "samfundsaffald",
som ikke regnes for noget som helst.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 13:58   #25
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Så blev det fredag og jeg har modtaget min opdaterede res. profil - den er desværre herredårlig og fuld af fejl og misforståelser! Lige til at ødelægge en god weekend med

Jeg er rasende og trist, for alt det jeg er gået i gennem i arbejdsprøvning og så kommer der bare plidder-pladder ud af det

Er det nu, jeg skal rette og returnere, inden min res. profil overgår til min sagsbehandler?

På forhånd tak for evt svar.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 16:25   #26
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af socialnørden Se meddelelser
Hej allesammen :-)

Hejdien.. Super godt velformuleret brev du der har skrevet..

Desværre er det rigtigt at det med lovændringerne den 1.1.-2008 bliver fuldt lovligt at udlicitere ressourceprofiler til andre aktører.. Jeg er sgu´helt led ved at fortælle jer det næste.. Jeg er selv helt til rotterne over det og synes det er meget tæt på total katastrofe...........

Her kommer det;

Andre aktører kommer ikke alene til at kunne lave ressourceprofiler, de bliver også berettiget til at træffe afgørelser i sager!!!!
Det er stadig kommunen der i sidste instans er ansvarshavende og skal stå endeligt til ansvar for afgørelserne, men hvad hjælper det alle de borgere der bare tager en anden aktørs afgørelser for gode varer.. Hvad gør det ved hele retssikkerhedsprincippet i social forvaltning?! Jeg er rystet!! Seriøst jeg overvejer at søge job som serviceassistent eller renovationsarbejder eller noget hvor jeg kan stå inden for de grundlæggende præmisser for det daglige arbejde jeg udfører.. Shit det kniber mig efterhånden som socialrådgiver... Jeg skal nok lige finde lovgrundlaget og lægge det ind på siden her.. Håber ikke jeg totalt har ødelagt den gode stemning.. Dont kill the messenger.. Please

Mange hilsner fra Socialnørden - "soon to be skraldemand".
Jeg er rystet!!
Men det skal vel stadig være sådan at borgerne SKAL skrive under på at den private aktør MÅ hente oplysninger? Og det kan man vel nægte? Der dukker en masse spørgsmål op med den lovændring.... Gid jeg ville vågne op i morgen og være rask
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 17:31   #27
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, jeg er godt nok også rystet over, at andre aktører må træffe afgørelser! De gange, hvor jeg har været udliciteret til andre aktører (før jeg blev syg og kom på kontanthjælp), var det godt nok en noget vattet omgang. Alene tanken om, at de mennesker jeg dengang mødte nu også må træffe afgørelser er til at tude over. Så jeg håber da virkeligt, at der bliver stillet krav til de kompetancer de har, for at de må træffe de afgørelser....?!

Risa
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2007, 13:25   #28
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Dialog vigtig i ressourceprofil

Læs her, hvad Ankestyrelsen skriver om, at ressourceprofilen skal skrives i dialog med borgeren osv.

Det kan anbefales at læse hele rapporten.

Af nedenstående tyder det på, at kommunen har "forsøgt" at undgå pension ved at undgå at inddrage borgeren.

Citat:
I et mindretal af sager har ressourceprofilen kun været fyldestgørende i ringe grad eller ikke,
og tilsvarende med hensyn til, om profilen er udarbejdet i dialog med borgeren.
Det har navnlig været tilfældet i de sager, hvor vi ikke har fundet tilstrækkeligt grundlag for
pension, at ressourceprofilen er anset for mangelfuld og borgeren ikke har været inddraget
tilstrækkeligt.
http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/PU_ps...2007_13_45.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 14-12-2007 kl. 13:27. Årsag: indsat link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2007, 16:19   #29
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
Smile ressourceprofil

Hej.Jeg sidder lige og læser alle dem der har skrevet om ressourceprofil,og bliver lidt usikker på om jeg har forstået det rigtigt.Jeg fik lavet en profil i 2004,og har lige haft min sag på et teammøde,da jeg har søgt om pension.jeg fik afslag i går,med begrundelse at de mener jeg kan arbejde 12 timer om ugen.Hver gang jeg har fået brev fra min sagsbehandler skriver hun at ressourceprofil bliver opdateret,men jeg har ikke set den og aner ikke hvad hun har skrevet i den.Sidste gang jeg fik lavet havde jeg en hjemme fra kommunen og blev spurgt om en masse og fik den også selv udleveret,dengang kom jeg på fleks på grund af min skulder,nu døjer jeg med slidgigt i det meste af ryggen.Skulle jeg have set den inden det teammøde ?
mange hilsner fra Sanne
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2007, 19:28   #30
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg vil helt klart mene, du skulle have haft set din ressourceprofil! Det hedder sig, at ressourceprofilen skal udarbejdes sammen med borgeren, du skal desuden godkende den og kan knytte egne kommentarer til. Så det må være en ommer!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofilen? Kid2 Alt det andet 7 12-09-2012 11:37
Opdatering af ressourceprofilen???? Kid2 Alt det andet 8 06-09-2012 11:38
Opdatering af ressourceprofilen. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-08-2012 15:36
hjælp med ressourceprofilen nensypigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 20-07-2010 11:55
Læs mere om ressourceprofilen Webmaster Et godt link! 0 09-04-2007 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension