K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2008, 08:03   #1
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Spørgsmål om Revalidering

Hejsa,

Ville høre, om der er nogle der ved om man har gode chancer for at få en revalidering gennemført i kommunen, hvis man fra egen lægen og speciallæge har skrevet, at en revalidering er en god ide??

Og lige et spørgsmål til... Hvis de nu mener, at den pågældende uddannelse ikke svarer til speciallæges vurdering, får man bare et nej så??

Kan jo ikke få en fis at vide fra kommunen, andet end at vente...
Undskyld de mange spørgsmål, ved bare ikke hvem jeg ellers skal spørge..

Tusind tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Dorthemusen
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 08:21   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej

Du kan sagtens risikere at få et nej hvis ikke de mener at du ikke vil kunne klare et ordinært job med den uddannelse/omskoling du vælger ..

En revalidering skulle jo gerne fører til at du kommer ud på det ordinære arbejdsmarkedet....

Men du skulle have gode muligheder for at få´en revalidering igennem hvis du både har din egen læge og speciallæges udsagn for at du ikke vil kunne klare et alm job..
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 09:27   #3
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Okay.. Takker for det hurtige svar..
Tænkte mere på om de så foreslog noget andet istedet, eller om bare får et nej.
Med venlig hilsen
Dorthemusen
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 09:36   #4
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hejsa

Som Web også skriver burde din mulighed for en revalidering være stor hvis din læge og special læge siger du ikke kan vende tilbage til dit oprindelige job, så opfylder du nemlig kravet om en revalidering.

Man har pligt til at overholde de skåne hensyn som lægerne fastsætter, så hvis du vælger en uddannelse som går imod de skåne behov vil de på dette grundlag kunne sige nej.
De skal faktisk være med til at komme med forslag, at de så ikke gør det er jo noget andet.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 10:57   #5
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
Hejsa Falco

Ja, man skal næsten selv være socialrådgiver for at følge med idag...

Men takker for svaret Så jeg håber, at det snart går iorden.. Irriterende at skulle vente 6 måneder.. Men må håbe resultatet er værd at vente på..

Forsat god dag til dig

Med venlig hilsen

Dorthemusen
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 11:28   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja de foreslår noget andet.
Nu ved jeg ikke om det er generelt, men her i området (denne og nabokommunerne) har 2-3 forskellige udd´er de stærkt holder på man skal vælge, og de skal nok finde en god undskyldning for at man ikke kan få lov at vælge noget andet, makker man ikke ret, så inden får man slet ikke reva eller også lukker de kassen (det er ikke bare en trussel de gør det) og klage over det, for at få en mere realistisk udd, hjælper intet for deres gode undskyldning er virkelig god, og meget svær at modbevise (det er ikke bare min erfaring, men alle jeg har stødt på ses erfaring)
I denne kommune er de meget glad for PGU, de trak den over hovedet på mig mod min lyst og vilje, selv om at det på det tidspunkt stred mod loven, fordi der var meget dårlige udsigter til at få job inden for det, det er der i øvrigt endnu, fordi PGU´erne er for dyre, det er billigere at ansætte en pædagogmedhjælper uden udd, og de kan de samme som dem der har en udd, men de har en god (læs billig) aftale med skolen, og det er en udd der er rimelig nem at komme i gennem for de fleste, og så har de jo folk ude af systemet, på få år.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 15:54   #7
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
LUM:

Bor selv i Københavns kommune, og fik at vide, at uddannelsen helst skulle være på flaskehalslisten. Jeg ville dog meget gerne uddanne mig til dyrepasser, og fik da lov at vælge den samt 1 som stod på flaskehalslisten. Men om man får en af de uddannelser er jo så ikke til at vide.. Håber dog jeg kan slippe for arbejdsprøvning, men kender som sagt ikke det system..
Har ikke selv den store erfaring med systemet, men håber da, at man bliver behandlet ordentligt...
Er da ked at høre din erfaring.. Håber det bedste for dig Og du får mulighed for at finde det erhverv som du ønsker

Med venlig hilsen
Dorthemusen
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2008, 01:04   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
KBH kommune kender jeg ikke så godt, ud over at jeg ved at jeg kender til 2 meget meget uheldige sager, på det personlige plan.
Men det er jo altså kun 2 sager ud af rigtig rigtig mange, og ingen af de 2 var særlig gode til at benytte lovene , eller tale for sig, så om det er generelt for KBH at behandle borgerene på den måde, kan jeg ikke sige.

Jeg hænger fast i systemet, de har forsøgt mange gange at få mig ud i det sorte hul, men jeg har til nu formået at sno mig uden om. Det korte af det lange reva får jeg i hvert fald ikke, selv mener jeg at jeg kan bestride et flex-job (fordi jeg via fritidsinteressen kan klare 2*8 timers dage, ligge død i 4, og normalt ikke har de store problemer med at tage 2-3 timer flere dage i træk) men jeg bor i en kommune som værgen er til at hygge eller stikke i, de vil kun give FP eller ingen ting, slut prut, jeg har nu kæmpet med dem om det i 5 år, og har nu opgivet, for min egen skyld, så lader sagsbehandler forsøge at få en FP i gennem, det er trods alt bedre end kontanthjælp, efter som at det er = intet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 18:18   #9
Dorthemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 110
Styrke: 17
Dorthemusen er ny på vejen
LUM:

Desværre rigtig mange, kan jeg forstå, der er i klemme. Men håber, at alle herinde har nogen, der kan hjælpe og give en skulder
Falder selv for dagpengefristen her sidst i september, og står så uden forsørgsel.. Troede ikke det var muligt i Danmark!!! Sagsfrister i kommunerne er en by i Rusland, som så får alvorlige koncekvenser for os "almindelige" mennekser... Har nu ventet siden feb. og kun været til 1 samtale og en vurdering af speciallæge.. Lang vej igen kan jeg forstå..
Uhyggeligt at vi behandler mennesker sådan, og håber inderligt, at der snart kommer en ende for hvad de kan tillade sig...

Hvis du har lyst/brug for det, må du endelig skrive.. En til dig og en god dag

Med venlig hilsen
Dorthemusen
Dorthemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
Spørgsmål om revalidering og klage til BAN samp Spørgsmål ang fleksjob 15 17-01-2012 17:18
Spørgsmål vedr. revalidering?? e77 Alt det andet 16 12-09-2011 20:48
Revalidering Gunell Alt det andet 2 15-04-2010 20:51
Revalidering baldur Dit og Dat 2 22-06-2008 16:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension