K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2008, 22:04   #1
Hønsehuset
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
Hønsehuset er ny på vejen
Stop af sygedagpenge

Stop af sygedagpenge!!!
Mine sygedagpenge,stopper i denne måned,har været sygemeldt i 1½ år nu opereret for 1 discus og en forsnævring i nakkehvirvelen,senere opereret for en frossen skulder,har fået tilbudt 2 job af jobkunsulenten,det ene job skulle jeg også male men klarer ikke af det på grund af senehindeskedebetændelse,det andet job var fuldtidsjob men måtte slutte efter 2 dage på grund af smerter i nakken og skulderen,konen får førtidspension,så 0 kontanthjælp.Jeg er 57 år er der nogen der kan give mig et råd, har lige fået mine parpirer til partshøring,og skal svare senest tirsdag.
Hønsehuset er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2008, 22:27   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejsa og velkommen til.

Skulle lige finde dit indlæg. Web nåede åbenbart lynhurtigt at flytte det, så dit spørgsmål fik sin egen tråd.

Du skriver ikke så meget, men jeg kan da nævne følgende:

1. Du SKAL have en ressourceprofil, hvor der tages stilling til revalidering, fleksjob eller førtidspension, FØR kommunen kan standse dine sygedagpenge. Og dine 2 mislykkede forsøg med jobkonsulenten SKAL indgå i din ressourceprofil.

2. Du skal have et brev om, at dine sygedagpenge standses mindst 14 dage før. I dette brev SKAL der stå en klagevejledning mv., som du kan benytte dig af.

3. Når kommunen mener, at dine sygedagpenge skal standses, så SKAL kommunen rådgive og vejlede dig om din fremtidige økonomiske situation... bl.a. om muligheden for at søge kontanthjælp, boligsikring mv.

Men hvis din ægtefælle KUN har førtidspension, så skulle der være mulighed for, at du kan få kontanthjælp, boligsikring (eller hjælp til husleje i ejerbolig), da førtidspensionsbeløbet alene IKKE kan forsørge 2 voksne.

Det er også vigtigt, hvis du har nye lægepapirer, at de indgår i din ressourceprofil.

Er det din ressourceprofil, du har fået til partshøring, eller har du søgt pension?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2008, 22:56   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=285 fandt jeg følgende: "Er der tale om meget alvorlig sygdom kan der dog forlænges helt op til 1 år . Derefter kan der kun forlænges yderligere, hvis man skal arbejdsprøves, hvis man skal revalideres eller hvis der er rejst pensions sag." Det år der bliver nævnt, vil i dit tilfælde betyde yderlig 6 måneders sygedagpenge, og altså 6 måneder til at få en afklaring i din sag.

Desværre er jeg ikke inde i sygedagpenge loven, så jeg ved ikke hvilke §§ du skal lede efter, og der med henvise til, til din kommune, måske andre gør? Ellers må du selv læse loven i gennem (jeg har ikke energien til at læse den i gennem for dig)

Du skal vide at du har ret til at bede om udsættelse af den tidsfrist du har fået, kniber det for dig at få stykket trådene sammen til tirsdag, så tag og skrive et brev hvor du beder om en udsættelse på x tid (en rimelig tid, fx 14 dage) til at få gennemgået din sag ordentligt.

Jeg undrer mig meget over hvorfor de ikke har forsøgt at arbejdsprøve dig??? det ville jeg vælge at klage over hvis jeg stod i dine sko, det er da noget så åbenlyst at du ikke er i stand til at arbejde på ordinære vilkår. Nu ved jeg naturligvis ikke hvor slemt du har det (det ved du bedst selv) men var det mig, ville jeg selv i klagen over at de forsøger at sende dig i alm. arbejde frem for at afklare hvad du rentfaktisk kan, foreslå revalidering eller flex. Personligt ville jeg vælge at putte noget ind, omkring min bekymring for økonomien, ved udsigten til at komme på en kontanthjælp, hvad det vil have af konsekvenser for mig og min familie, både fysisk og psykisk (det har jeg før haft held med, det var dog en klage sendt til borgemesteren)

Hvis du har en fagforening du kan alliere dig med, så benyt dig af det.

Noget helt andet er, mere henvendt til dem der har mere styr over sygedagpenge loven: skal kommunen ikke lave en jobplan (er det ikke det de hedder?) så snart det er klart at folk ikke bare lige kommer tilbage på det ordinære arbejdsmarked??
I så fald, skal du også klage over at der ikke er blevet lavet sådan en.

Hvis du har råd, kan jeg klart anbefale den lille bog der hedder: Sygedagpengeloven i praksis, jeg kan ikke huske hvem der har lavet den, men hvis du spørger i boghandlen kan de helt sikkert finde den på puteren og bestille den hjem, den er ikke så dyr igen, lige omkring 100 kr hvis jeg ikke husker helt fejl, men det kan du jo spørge om. Den er til at forstå, tingene står på normalt dansk.

Hovsa fandt lige følgende tråd, den tror jeg helt sikkert du kan bruge til noget fornuftigt. http://www.k10.dk/showthread.php?t=2727

Sidst redigeret af LUM; 06-09-2008 kl. 22:58.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 11:22   #4
Hønsehuset
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
Hønsehuset er ny på vejen
Tusind tak for hjælpen til zuza og Lum.

Det er min ressurceprofil og hvad jobkunsulenten har skrevet jeg har fået til partshørring.De skriver at jeg er afsluttet derfra (kommunen)med den begrundelse af at jeg selv har givet op med hensyn til at få jobDer var tale om skånejob i starten ,af arbejdsprøvning på 5 timer til at begynde med,men det jobtilbud jeg fik var et fuldtidsjob,så jeg ville prøve om jeg kunne klare det,men det gik desværre ikke,på grund af smerter.nåede ikke at komme i et andet jobtilbud da de ville have jeg også skal kunne male,men døjer meget med senehindebetændelse,måtte holde i 40 års alderen ved et stilladsjob på grund af dette.Jeg har de sidste 16 år haft job som buschauffør,men måtte holde på grund af min discusprollaps i nakken,og frossen skulder,fået oplyst at jeg ikke kan få kontanthjælp.Altså har reelt kun fået 1 jobtilbud på fuldtids og nu mener kommunen at det var så det,så der er nok ikke mere hjælp at hente fra deres sideMen mange tak for at i gad hjælpe mig med gode rådSå nu ryger vi jo nok fra lejligheden med en løn på 8.300 til mad husleje og dirverce,da vi jo ikke kan klare dette.Har også fået at vide at jeg ikke kan søge flexjob eller førtidspension.

Sidst redigeret af Hønsehuset; 07-09-2008 kl. 11:25.
Hønsehuset er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 11:45   #5
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hej Ålborg 57!
Jeg tror du er blevet forkert vejledt,det beløb du her nævner kan din ægtefælle jo ikke forsørge nogen for..
her er satserne for kontanthjælp.


http://www.ug.dk/erhverv.aspx?articl...aktuellesatser

http://www.bm.dk/sw6041.asp

denne kan også bruges kontanthjælp hvoraf den ene er førtidspensionist.

Sidst redigeret af kurttrold; 07-09-2008 kl. 12:17.
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 11:59   #6
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Du har måske brug for professionel hjælp?

Velkommen til !
Med den melding fra kommunen kunne det lyde til at du har brug for professionel hjælp - nogen der er inde i alle §§?
Der er flere muligheder for gratis og hurtig hjælp:
SR-Bistand
http://www.sr-bistand.dk/ Tlf.: 35 397 197
Eller DUKH
http://www.dukh.dk/ Telefon 76 30 19 30
Begge steder har jeg gode erfaringer da kommunen ville stoppe mine sygedagpenge,
Held og lykke med det!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 12:29   #7
Hønsehuset
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
Hønsehuset er ny på vejen
Tusind tak.
Tak til Ida og kurttrold,og alle andre for jeres gode hjælp her på siden,det luner at der er nogen der forsøger at hjælpe andre som er kommet i klemme i systemet,og ikke ved hvad de kan gøre,det er en fin-fin hjemmeside,der er lavet for at hjælpe andre mennesker der er kommet i klemme i systemet,tak for alt det arbejde i lægger ned i det.Har en sag kørende i arbejdsskadestyrrelsen,er ikke medlem af nogen fagforening. Kram til alle.

Sidst redigeret af Hønsehuset; 07-09-2008 kl. 12:40.
Hønsehuset er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 14:10   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Aalborg57

Du må ikke give op endnu.

1. Du skal klage over stop af dine sygedagpenge med den begrundelse, at du har en sag kørende i arbejdsskadestyrelsen.

2. Du skal skrive til din kommune og søge om kontanthjælp, hjælp til huslejeudgifter, medicin osv.

3. I din partshøring skal du skrive, hvad du allerede har været igennem på arbejdsmarkedet, som du har skrevet her.

4. Du kan søge førtidspension på det foreliggende grundlag. Det hedder §17, så har kommunen 3 måneder til at afgøre, om du kan få det eller ej. Samtidig så får du opdateret din ressourceprofil mv. inkl. dine kommentarer, så den giver et mere realistisk indtryk af din arbejdsevne.

Men du er nødt til at skrive til din kommune. Du skal ikke tro på, når kommunen mundtligt siger, du ikke kan få kontanthjælp. Du SKAL forlange at få en skriftlig afgørelse, som du kan klage over.

Ellers skriver du selv en ansøgning, som jeg skrev ovenfor.

Kommunen har PLIGT til at rådgive og vejlede dig om, hvordan I kan forebygge hjemløshed.

Kommunen har PLIGT til at undersøge ANDRE lovgivninger, hvorefter I kan få hjælp.

Så den eneste udvej for dig er at klage, klage, klage... på skrift.

Skriv endelig, hvis vi kan hjælpe dig med mere. Men du må ikke give op, for der er muligheder, selvom du ikke er i fagforening.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2008, 14:29   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg synes også ligesom zuza siger, at du skal klage over deres afgørelse på stop af sygedagpenge, FORDI du har en arbejdsskadesag kørende.

Du kan i klagen henvise det til §érne om forlængelse af sygedagpenge:

§27 stk. 5

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

Du kan læse det heri: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K9

Synes også, at du i klagen kan skrive, at du jo ikke har opgivet det at arbejde, men at det var simpelthen fordi det var det forkerte branche eller lignende.

Hvis kommunen så ser på din sag igen og fastholder deres afgørelse, skal de sende klagen videre.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension