K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2008, 12:09   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Exclamation retssikkerheden der forsvandt -igen

Tilgiv mig men jeg har forsøgt at finde en tidligere tråd ang. retssikkerheden der forsvandt men den tråd er forsvundet for mig

Prøver så lige at sætte den nyeste "tekst" ind om dette emne igen:

http://ttv.tv2.dk/index.php?side=126

Tja, det har man jo vidst længe!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2008, 02:00   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
SF har udsendt en presse meddelse den 3-9-08 måske der er chance for at de er ved at vågne lidt op , den lyder sådan her ....


Citat:
På bare ét år, nemlig fra 2006 til 2007, er det offentliges udgifter til retshjælp mere end halveret, idet der i 2007 kun blev brugt ca. 10 mio. kroner i støtte til, at økonomisk dårligere stillede kunne føre en sag, mod 23 mio. kroner året før. Det er bl.a. indført, at ansøgere skal udfylde skemaer, som for de svagest uddannede simpelthen er for svære. Samtidig tager det al for lang tid at få behandlet en ansøgning om at få fri proces. Alt i alt betyder det, at mange må opgive at føre en sag, simpelthen fordi de ikke selv har råd og ikke kan få støtte.

”Det er ganske enkelt blevet for svært at få økonomisk støtte til at anlægge en sag, og det betyder, at retfærdigheden bliver vredet socialt skæv”, siger SF’s retsordfører Karina Lorentzen og understreger, at problemet i høj også drejer sig om ordentlig oplysning.

”Mange svagt stillede borgere ved ikke, at de har mulighed for at få offentlig retshjælp, når de ikke har en privat retshjælpsforsikring. Og de, der har sådan en, ved ikke, hvordan de griber det an at bruge den. Så vi skal virkelig i gang med at oplyse om mulighederne og gøre det nemmere at søge hjælp.”

”I sidste ende betyder det, at kun de, der selv kan betale en advokat, kan få prøvet deres sag ved en domstol. De fattige må opgive at forsøge at få deres ret”, siger SF’s ordfører, som vil tage sagen op, når Folketinget mødes igen i oktober.

”Vi er simpelthen nødt til at kigge på systemet og sørge for, at alle borgere får oplysning om, hvilke muligheder der findes, og hvor man kan få hjælp. Fri proces og retshjælp er jo netop indført for at udligne forskellen på rig og fattig. Her i Danmark har vi det grundlæggende princip, at alle er lige for loven, og at det ikke skal komme an på pengepungens størrelse, om man kan søge retfærdighed i retssystemet”, siger Karina Lorentzen.
Jeg har skrevet til hende om den manglende retssikkerhed i systemet og så må vi se om der kommer noget svar, skal nok jeg skal nok følge op på det her , men lige nu må jeg se dyner ... godnat
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Første indlæg forsvandt...;-( Mortil3børn Hjælp til Forum Brug 2 19-09-2013 14:59
Det kriminelle som forsvandt? Indiansummer Politik og Samfund 18 18-05-2012 00:33
Ny indskrænkelse af retssikkerheden for borgerne Hejdien Politik og Samfund 11 27-03-2011 11:48
Når staten blæser på retssikkerheden zuza Politik og Samfund 4 07-06-2009 10:06
Retssikkerheden generelt - advokatrådet zuza Politik og Samfund 7 17-04-2009 15:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension