K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2008, 01:33   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helene hvis ikke du har fået fat i en ressourceprofil så råb lige op så skal jeg sende dig min som er udarbejdet og udarbejdet rigtigt (dog uden opdateringer skrevet ind da sagsbehandlerne bad mig om selv at gøre det fordi hun ikke kunne finde ud af sådan noget computer noget )

men sådan som min er skrevet fra start af , er den rigtige måde , jeg var endda så heldig at min ressourceprofil var den første af den slags som min sagsbehandler skulle lave og den skulle fremvises til andre sagsbehandlere som eksempel , så den er meget fint lavet

Du har sendt mig nogen papir som jeg ikke har svaret på (har selv lige været nede et stykke tid ) men jeg har et par ideer ud fra de papir som du kan bruge , jeg skriver mere til dig i morgen om hvordan jeg mener at du kan gribe den an...(sender det til dig i mail så du selv kan beslutte hvor meget du vil have med her på siden )

Men venter lige til jeg har fået nogen timers søvn så jeg ikke snakker i ring

Men op med humøret det kan ikke gå helt galt....



Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 14-08-2008, 07:18   #22
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Helene, kunne det være en ide at bringe din fortælling for medierne?? Tænkte på det kunne da være at den almindelige skatteyder godt gad vide at du har været i arbejdsprøvning 34 gange, det koster jo penge hver gang.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2008, 07:38   #23
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tak for de rigtige gode råd og ideer.

Halen ved det hele er jo, at jeg vitterligt ikke KAN arbejdsprøves. Så selvom de siger jeg SKAL, så kan jeg ikke møde op - jeg er stiv af skræk, og er SÅ bange for at det ender med at jeg tager ti skidt tilbage. Det har jeg jo gjort efter de 34 andre arbejdsprøvninger/aktiveringer/kurser/projekter - der er ABSOLUT INTET der taler for, at arbejdsprøvning nummer 35 skulle blive dén der lykkes.
Jeg synes jeg har været tapper og har - som i kan se på antallet af arbejdsprøvninger, ligesom gjort en indsats, og jeg har da heller aldrig beklaget mig. Men nu er det nok!
Efter 34 mislykkede forsøg, synes jeg nu nok jeg må være berettiget til at have en mening om nummer 35.
Jeg er jo et voksent menneske, og er kommet til den erkendelse, at det er vanvid at blive ved. Tilmed har jeg tre småbørn som absolut ikke skal komme i klemme fordi jeg bliver stresset helt derud hvor jeg totalt mister min funktionsevne....

Fatter ikke hvordan kommunen kan tillade sig at gamble med folks ve og vel på den måde.

Og iøvrigt kan de på kommunen bare slå op og læse alle mine kategori 5 match, der ligger stabilt fra 2002 og frem til i dag.

Grunden til jeg søger førtidspension er jo netop, at jeg konstant bliver matchet i gruppe 5, har været i 34 arbejdsprøvninger (eller lignende tiltag), er blevet markant dårligere med årene, fordi det er lidelser jeg har haft siden barndommen, pånær psykoserne som først kom for 18 år siden, fordi jeg har taget anti psykotisk medicin, serotoningenoptagshæmmere (næsten alle mærker) over en periode på 12-15 år, har fået psykologbistand (noget bevilget af kommunen - det meste betalt af familien), har været på fobiskole osv osv. Og der findes ikke mere jeg kan afprøve. Ikke engang med min vildeste fantasi.

Og min sagsbehandler taler fandeme som om ''at det fikser vi da lige'' og så får du et fleksjob som plaster på såret. Rend da mig et vist sted!
Helene, jeg har tilladt mig her til morgen at sende dette indlæg til Özlem Sara Cekic fra SF, hun har før taget mig seriøst.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2008, 10:14   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er bare helt i orden Maj-britt, om ikke andet, så ved hun måske hvem man kan klage til (og vitterligt blive hørt) eller måske har nogle andre ideer...

Det kan ikke understreges nok, at jeg er desperat! Jeg er rigtig-rigtig bange for hvad lægekonsulenten finder på sammen med min sagsbehandler. Og om min psykiaters udtalelser vitterligt bliver tilsidesat - vi ved det jo ikke endnu 'for sure', men jeg bliver nødt til at reagerer som jeg gør, og sætte mig ind i proceduren for et afslag om fritagelse fra arbejdsprøvning, da jeg er SÅ bange for det, at det allerede nu - inden afgørelsen, har forværret min mentale tilstand markant. Det kan kun blive værre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2008, 10:18   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og jo Hejdien, du må mægtig gerne sende mig ressourceprofilen, for Helle har den ikke på computeren (men ville kopiere den og sende den via snailmail), men din ide er jo bedre - også set i lyset af at den er så korrekt og fremstår som det gode eks

Det er selvfølgelig også helt okay, du ikke har haft tid til mine papir, jeg ved jo du også har dine egne kampe - og det er en stor mundfuld.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2008, 10:52   #26
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Lightbulb

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Helle, jeg tænkte på - har du din ressourceprofil liggende på computeren?
Hvis du har, kan du så ikke sende den til mig via mail så jeg kan se hvordan sådan en ser ud? Så jeg måske selv kan komme i gang med at lave min egen. Jeg kan ikke blive ved med at vente på min sagsbehandler som trækker det i langdrag.
Du skal ikke selv sidde og kæmpe med ressourceprofilen. Den skal din sagsbehandler i kommunen lave under alle omstændigheder.

Citat:
Nu million dollarspørgsmålet - HVIS lægekonsulenten teer sig og siger at jeg SKAL i arbejdsprøvning, og at de fuldstændigt overhører min psykiaters vurderinger, kan jeg så klage over dette et sted??
Du kan klage over lægekonsulentens afgørelse til borgmesteren, som er den øverste ansvarlige.

Jeg har ledt på Ankestyrelsens hjemmeside for at se, om der var en afgørelse noget nær din situation. Men jeg kunne ikke finde nogle.

Jeg var ikke klar over, at du havde så mange arbejdsprøvninger bag dig . Men jeg synes faktisk, at du skal tage og skrive et brev til din sagsbehandler. I brevet søger du om førtidspension efter § 17 i den social pensionslov på det foreliggende grundlag. På den måde kan din sagsbehandler ikke sylte din ressourceprofil længere. Den skal nemlig laves også som grundlag for førtidspension, fleksjob og revalidering.

Hvad mener du Hejdien ?

Dernæst er det bare, at ringe til din sagsbehandler med jævne mellemrum for holde hende til ilden ved at spørge til ressourceprofilen.



Tilføjelse:
Så lige her, at:

Citat:
Eksempelvis skal man undlade at indhente en speciallægeerklæring, hvis en statuserklæring kan gøre det. Der findes andre eksempler i retssikkerhedsvejledningen.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=5626
Så din egen læges status og din psykiaters erklæring burde være nok som grundlag, helenekr.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 14-08-2008 kl. 11:41. Årsag: tilføjelse
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2008, 13:01   #27
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr ressourceprofil er sendt med mail
  Besvar med citat
Gammel 14-08-2008, 13:28   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Skide godt Hejdien - så er den nok på vej!! Helle4 sender også sin en af dagene.

Flemming, jeg ved godt at den skal laves i samarbejde med sagsbehandleren, men jeg er ærligtalt træt af at vente! Hver gang jeg har spurgt om den ikke skal laves, har hun først sagt,, jo når statusprofilen fra lægen kom. Da den kom i hus, sagde hun at hun lige ville have speciallægeerklæringen først. Og den er nu sendt til lægekonsulenten! Og nu siger hun at den først skal vurderes hos lægekonsulenten, før end vi laver ressourceprofilen.

Så nu går jeg selv i gang med den!
Om ikke andet, kan jeg da selv lave nogle ting bla indføre de 34 aktiveringsførsøg/arbejdsprøvninger/projekter mf. Så er den post da ude af verden.
Og nu hvor jeg får muligheden til at se hvordan andre har beskrevet forskellige ting, så kan jeg måske få nogle fif til hvordan jeg selv kan beskrive min egen situation.
Og når sagsbehandleren så engang får oppet sig til at vi skal have lavet den ressourceprofil, så kan jeg jo passende tage mit eget udkast med. Så kan hun fortælle mig hvad vi kan bruge, og hvad vi ikke kan bruge, og hvad der måske skal uddybes nærmere - eller måske koges ned. JEG BLIVER BARE NØDT TIL AT GØRE NOGET! Jeg står jo udenfor sagen og føler ikke jeg er inviteret med.

Fatter heller ikke hvordan hun kan tillade sig at kaste mig ud i endnu en arbejdsprøvning, uden overhoved at have en ressourceprofil der beskriver mine barrierere, ressourcer, skånebehov mm. Det er jo totalt hul i hoved! For hvad fanden skal vi så holde os til?! Og på hvilket grundlag kan jeg så klage min nød, når INTET er nedfældet!! Og hun begyndte allerede med arbejdsprøvningen FØR hun overhovede havde indhentet statusprofil og speciallægeerklæring. Og de blev først indhentet fordi jeg nægtede arbejdsprøvningen

Til dem der ikke ved det, så har jeg ALDRIG fået lavet en ressourceprofil. Og første gang jeg stiftede bekendtskab med den af omtale, var i Januar 2008 her på K10. Anede ikke en sådan eksisterede.

Det skal måske også lige nævnes, at jeg ALDRIG har haft et arbejde, og at jeg har været psykisk syg på kontanthjælp i over 20 år.
Jeg blev også taget ud af børnehaven pga mit sarte sind, har aldrig været en fuld dag i folkeskolen, kunne heller ikke gå på fritidshjem, og blev udmeldt efter en traumatisk tur til Tivoli (jeg har ikke været i Tivoli siden grundet min angst for lyde, mange mennesker, belysning osv). Fritidshjemmet kendte ikke omfanget af mine lidelser og troede det ville gavne mig og blive en glædelig oplevelse
Der sluttede dén periode.

Og slutteligt, har jeg haft denne her sagsbehandler siden Januar 2008. Og jeg har ALDRIG mødt hende, vi har aldrig siddet ansigt til ansigt
- så kan det blive mere koldt og upersonligt fra hendes side???

Sidst redigeret af Ninja; 14-08-2008 kl. 13:31.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2008, 15:21   #29
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Jeg bliver bare så mega vred, når jeg læser, hvordan kommunen har behandlet og stadig behandler dig Helene.
Det er uværdigt og krænkende..Det er min mening.

Men vrede kan man jo som sagt ikke bruge til noget andet end at prøve at omdanne den energi
til at kunne komme med forhåbentlig nogle brugbare og efter egen erfaring svar på den svære og næsten håbløse situation
mange af os langtidssyge befinder os i.

Jeg har selv rykket jobcentret i Kbh utallige gange både telefonisk og skriftligt sidste år
for at få min gamle ressourceprofil opdateret. Da den ikke var blevet opdateret i over 3 år.
Og siden da, var der sket meget ifht. min helbredssituation m.v.

Det der så desværre skete var, at sagsbehandleren uden at have mødt eller talt med mig selv havde udarbejdet
en helt ny ressourceprofil. Det skete i starten af dette år.

Hvilket jo blev et makværk af en r-profil og som jeg har måttet kommentere i lange baner - sider op og ned
omkring det makværk af en r-profil, som jobcentret havde lavet.

Det der så er i det. Selvom jeg ikke har været med til i samarbejde at udarbejde min RP, så har jeg "fået lov til"
og blive partshørt på den måde, at jeg kan komme med kommentarer - under borgerens kommentarer
til den r-profil som kommunen har udarbejdet.

Dvs. hvis kommunen skriver under ressourcer: "at man har mange ressourcer og er en superkvinde, som kan klare alt”.

Så kan man kommenterer, det som sagsbehandleren har skrevet.
Under borgerens kommentarer.
Hvor egne kommentar står skrevet: at man ikke har de af sagsbehandleren beskrevne ressourcer og man ikke er en superkvinde.

For ikke at risikere, (det jeg kom ud for), at din sagsbehandler udarbejder din r-profil uden din medvirken.

Er det en rigtig god idé, som du selv har været inde på, at du selv starter og får skrevet en r-profil.
Alle oplysninger også de mange arbejdsprøvninger du har været ude i samt andet, du mener er væsentligt og udeladt
i din sag få det hele skrevet i din r-profil.

Derefter sender du dit bidrag - dine oplysninger til r-profilen til jobcentret tilsammen med et brev, hvori du skriver;

At du nu selv har skrevet ,så godt som muligt for dig, noget ind i de punkter, hvor du mener du kan bidrage
med oplysninger til din r-profil.

Samtidig beder du om at få en samtale med din sagsbehandler, da du ikke har mødt hende/
har haft en personlig samtale med hende endnu. Og beder hende om - ved samme lejlighed-
om hun kan afsætte tid til at I sammen gennemgår og får endelig udarbejdet din r-profil.

Endvidere skriver du, at du gerne vil have, at hun lægger dit brev og r-profil i dine sagsakter.
Og beder hende om at bekræfte, at hun har modtaget dit brev og r-profil samt gerne en dato for en
snarlig personlig samtale på jobcentret.(Skrive noget i den stil til hende)…

Brevet kan jo senere evt. bruges som dokumentation for, at du selv er aktiv omkring at komme i dialog med jobcentret
og omkring at få lavet din r-profil.

Det bedst ville jo være, hvis sagsbehandleren i samarbejde med dig får udarbejdet din r-profil.
Og du kan genkende dig selv i den r-profil. Men da man, (taler ud fra egen erfaring), ikke kan regne med at jobcentret vil
udarbejde r-profilen i samarbejde med dig. Kan du jo komme dem i forkøbet ved selv at komme med et udspil til at få lavet den r-profil.

Det var lige mine tanker - hvad jeg mener, der kan gøres mht. ressourceprofilen.
Og hvad min (vrede) energi pt. rakte til
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2008, 21:59   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak for opbakningen Afrodite! Ja, man bliver vred, rigtig vred endda.

Det er da også helt utroligt at det er klienten der skal holde sammen på det hele, det er jo for fanden da ikke vores opgave. Det ville da være mere på sin plads at det var sagsbehandleren der informerede klienten, gav råd og vejledning, støtte og opbakning. Istedet for at være tavs, lyde sur, virke irriteret og køre samtalerne rundt i cirkler.

Når jeg taler med min sagsbehandler, så føles det som om jeg har en fjende i røret! Hun vil ikke høre hvad jeg siger, og når jeg endelig får et ord indført, så fejer hun det væk med et nyt spørgsmål, og det drejer sig KUN om arbejdsprøvning. Hvor ville det dog have været dejligt med en sagsbehandler der kunne sætte sig lidt ud over principperne, og på en venlig måde, FORKLARE mig hvad det er det hele går ud på, istedet for at hun får opbygget aggressioner og bliver sur, hoverende og stædig.
Det er også lidt svært når man aldrig har set hinanden og alle møder foregår gennem telefonen, måske udstråler hun venlighed i virkeligheden, og med kropssprog signalerer at jeg er okay og at det hele nok skal gå. Men den der stemme i røret er altså svær at tackle....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Klage over afgørelse? go'menbrugt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 13-12-2012 23:07
Ny afgørelse fra ASK jango Alt det andet 2 10-11-2012 16:31
klage over sagsbehandling,inden afgørelse Teletrold Alt det andet 8 08-10-2012 22:28
Hvor skal jeg klage. Nægtet arbejdsprøvning. Pingu Alt det andet 4 21-11-2010 13:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension