K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2008, 22:22   #1
Remhark
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
Remhark er ny på vejen
Kan i hjælpe ?

Hej allesammen !

Jeg er ny bruger herinde, og håber på i måske kan hjælpe mig ?

Min situation er sådan at jeg i 2006 solgte min forretning, pga hvad jeg troede var stress ! Det viste sig så at grunden til min krop reagerede så kraftigt var, at jeg har morbus crohn, som er en tarm-/autuimunsygdom !
Jeg har så i 2007 gennemgået 2 store tarmoperationer, i mellemtiden tjente jeg til dagen og vejen som pædagogmedhjælper !

Jeg har ingen uddannelse, og overvejer nu muligheden om at søge revalidering til en uddannelse som social pædagog !

Jeg er 38 år, har som nævnt en kronisk sygdom og ingen uddannelse !
Jeg har været tilmeldt arbejdsledig siden primo marts.

Jeg har ikke tidligere været i "systemet" (kæft et helvede) og kender derfor ikke til de eventuelle muligheder der er.

Jeg mener selv, efter bedste overbevisning at jeg er "kvalificeret" til revalidering, grundet min alder, manglende uddannelse samt jeg har måttet opgive min forretning ?

Men hvad har i erfaring med ?
Kræver det længere tids arbejdsløshed, og lang tids arbejdsprøvning -osv ?
Eller kan sådan en madamse som jeg -måske have en chance !

Venlige hilsner
Pia
Remhark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2008, 23:02   #2
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Hej Pia

Velkommen i dette forum! Håber du kan høste af andres erfaringer og finde støtte her på siden

Jeg er selv ret ny her, og har læst mange af de gode råd, der bliver givet her. Rigtig god side! Jeg kæmper også med at få afklaret min arbejdsmæssige situation og er i kontakt med det offentlige
Håber du har en hjælpsom sagsbehandler på jobcentret. Har du mødt hende/ham allerede? Du skrev at du har været ledig siden primo marts, så der burde vel have været en opfølgningssamtale...?! Ellers kan du vist med rette bede om et møde.

Hvis du vil være klædt på inden mødet, så du ved mere om hvad dine rettigheder er, er det fx muligt at ringe til SR-rådgivning: 35 397 197 og få vejledning/social rådgivning. Men mon ikke der er nogle af de garvede her fra siden der kan hjælpe dig med nogle tip?!!

Held og lykke med revalideringen.
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 06:10   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej

Min søster har også Morbus Crohn og kunne ikke længere klare sit gamle arbejde. Hun talte dels med egen læge og dels med hospitalet, som støttede op om, at hun skulle revalideres til mindre belastende erhverv.

Herefter var hun til en opfølgningssamtale på kommunen, og så begyndte hun selv at lægge en plan og søge ind på skole.
Hun fik tilkendt revalidering, da de var enige i, at hun skulle arbejde med noget mindre stressende og belastende.

Om det går på samme måde for dig, kan jeg jo ikke love, men jeg vil da helt sikkert mene, at du skal gøre forsøget. Morbus Crohn kan være ret så alvorligt, så pas godt på dig
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 07:12   #4
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hej Pia

Jeg ved ikke så meget om hvor syg man skal være for at få tilkendt revalidering, men jeg er da også som du selv er overbevist om at du er kvalificeret til det.

Håber det bedste for dig, og at du må få revalidering så du kan komme videre med en udd. Velkommen til denne skønne side, fyldt med kompetente mennesker som kender systemet og giver en uvurderlig støtte. Håber du bliver glad for den.

Knus Marianne
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 08:24   #5
ClausHøjer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
ClausHøjer er ny på vejen
Hej Pia!
Der er ingen tvivl kommunen vil hjælpe dig med en reva, jeg lider selv af en autoimmun sygdom (sclerose) og med mindre der sidder en meget emsig lægekonsulent og laver ged i den, burde du kunne komme til start på seminariet efter sommerferien. Jeg ved ikke hvordan MC er organiseret, men i scleroseforeningen har vi en hær af advokater, socialrådgiver mv der er klar til at hjælpe, hvis der er en forening for Morpheus Cron patienter så meld dig ind der og se om der ikke er noget hjælp at hente.
Held og lykke fremover
Claus
ClausHøjer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 08:26   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia du skriver at du har forsørget dig ved at arbejde som pædagogmedhjælper i den tid du har været syg , men det gælder vel ikke for tiden hvor operationerne stod på ?


du skriver at du er arbejdsledig er du det på dagpenge? kontanthjælp eller hvad ?

er du på kontanthjælp burde du jo være matchet i gruppen 1-5 hvis du har været sygemeldt så burde der være udarbejdet ressourceprofil osv på dig...

Og ikke mindst hvad siger din læge sygehus osv mht din sygdom og tilbage venden til arbejdsmarkedet ?

Jeg vil mene at det bedste du kan gøre er at ringe til din sagsbehandler og få en tid ,tag op på kommunen og hør hvordan det ser ud med at søge revalidering og hør hvad sagsbehandler evt mener ...

det vil nok være det bedste sted at starte...

er du i fagforening kan du også tage en snak med socialrådgiveren.

Det er jo nok muligt at få en revalidering med kronisk sygdom som den du lider af , men man skal jo starte et sted og det må være med læge , sagsbehandler og så tage den derfra, desværre kommer kommunen ikke af sig selv og foreslår dig det , selv om du evt er berettiget til det, heller ikke selv om der står i loven at de skal oplyse dig om alle muligheder, det glemmer de desværre ofte...

ved ikke om andre på siden kender mere til det med revalidering , vi er jo en side for flekser og førtidspensionister og det kan godt engang i mellem være et problem at overskue alle div lovgivniger

Men det ved du jo allerede

Men kig evt i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=4760&page=3 indlæg nr 25
  Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 10:27   #7
Remhark
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
Remhark er ny på vejen
Ihh, tusinde tak for al jeres omsorg og gode svar !

Hejdien, jeg fik først af vide det det med sikkerhed var tarmkræft (uden en biopsi som belæg :-S) Denne diagnose fik jeg i Maj, 07 -derefter magtede jeg ikke at arbejde. Et par mdr senere fik jeg så svar på den endelige biopsi, og det var så heldigvis ikke kræft. I primo August blev jeg opereret, og ultimo Sep, begyndte jeg så småt at arbejde igen.
Ultimo Oktober blev jeg igen opereret, og begyndte først arbejde ultimo December !
Så jeg har arbejdet ind i mellem operationerne *s*

Med arbejdsledig mener jeg dagpenge.*s*

Du har ret i at kommunen ikke fortæller hvilke muligheder jeg har, jeg bad om en samtale på jobcenteret -og der mente den fyr jeg talte med, at jeg da bare kunne tage en uddannelse ved siden af et job -som han iøvrigt selv havde gjort !
Hvis jeg var 10 år yngre, ville det sikkert heller ikke have været noget problem, men min "crohn" blusser op, når jeg bliver for stresset !

Igen tusinde tak for jeres kvalificerede svar, og Claus især fordi dit indlæg er så fortrøstningsfuldt ! *S*

Pia

Og hov Claus, vi har da en Morbus Crohn forening -jeg vil da prøve at kontakte dem for hjælp ! :-)
Remhark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2008, 22:38   #8
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Hej Remhark.

Min søster har også MB. Og hun er meget syg af det. Jeg vil stærkt råde dig til at melde dig ind i CCF (culitis-crohn foreningen). De har mangeormt dygtige rådgivere og andet der kan hjælpe dig. Og så skal du altid huske at stress er din værste fjende. Med den sygdom vil jeg have lov at påstå at du godt må være egoist. Har du flere spørgsmål ang. sygdom og andet så skriv endelig en PB til mig. Besvarer den gerne da jeg ved en hel del om sygdommen.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2008, 07:54   #9
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Det var mig, der sendte Pia herind, vidste jo godt at alle gode svar ville komme herfra :-) og jeg fik jo ret.

I er bare for seje.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2008, 03:02   #10
Remhark
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
Remhark er ny på vejen
Tak, Berit -det vil jeg have i mente ! *s*

Maj-Britt, ;-)
Remhark er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan i hjælpe jensenmig Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 11-04-2013 20:51
Kan i hjælpe? Guggi Alt det andet 9 22-09-2012 15:03
kan nogen hjælpe ? jsm77 Alt det andet 2 10-11-2011 20:54
kan nogen mon hjælpe she Spørgsmål ang fleksjob 18 15-08-2010 13:17
kan du hjælpe:) nille Spørgsmål ang fleksjob 6 21-09-2007 14:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension