K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2012, 09:49   #1
hc1966
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
hc1966 er ny på vejen
skadet i arbejdsprøvning

hej alle, jeg blev sendt i arbejdsprøvning 02-02-2010 hos da capo (bomi) i køge og kom til skade i fitnescenter da de havede sat for meget vægt på, har fået lagt blokader de sidste 2 år i min skulder men har stadig problemer, men nu er det at jeg ikke ved hvem der har et evt. ansvar vedr. erstatning, er det kommunen der har sendt mig til bomi eller er det bomi ? og ska sådan en skade meldes til arbejdsskadestyrelsel ?
hc1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 10:48   #2
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Jeg kom selv til skade under aktivering. Jeg kontaktede min læge omgående, og han udfyldte et skema til arbejdsskadestyrelsen, og så kørte sagen ellers.
Bl.a fik jeg betalt behandlinger hos fysioterapeut.
Så skynd dig til lægen og fortæl hvad der er sket.
mvh. Thyra
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 12:36   #3
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thyradanebod Se meddelelser
Jeg kom selv til skade under aktivering. Jeg kontaktede min læge omgående, og han udfyldte et skema til arbejdsskadestyrelsen, og så kørte sagen ellers.
Bl.a fik jeg betalt behandlinger hos fysioterapeut.
Så skynd dig til lægen og fortæl hvad der er sket.
mvh. Thyra
hej

umiddelbart tror jeg godt nok det er for sent!! normalt skal man kontakte læge/skadestue eller lig. inden for 48 timer for at få det anerkendt som en arbejdsskade!! Det er nu 2,5 år siden det skete så hvis du ikke har fortalt en læge eller lig. om hvordan du er kommet til skade tror jeg godt nok ikke du kan forvente noget!!
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 14:48   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg tror altså også det er for sent, skader skal anmeldes ret hurtigt, klart nok ellers kan alle jo komme og sige for 2 år siden og det er jeres skyld.

Jeg ville gøre som var jeg hos en alm arbejdsgiver gå til læge og direkte bede denne anmelde skaden, og så må systemet jo selv rode med at finde ud af hvem der er erstatningspligtig og hvem der ikke er.

For nogle måneder (5-6 stykker) siden faldt min gemal 3-4 meter ned på en gravemaskines bælder (det var ikke hjul men jernbælder som på tanks) der skete ikke det vilde han landede halvt på siden og halvt på ryggen på kanten af bældet, og fik et kæmpe blå mærke og døjede med at få luft.
Han kunne ikke huske om han havde været bevidstløs, kun at luften blev banket ud af ham, så jeg bankede hårdt i bordet og gav han et ordentligt spark i måseren ned til lægen, manden var ellers, jeg er da bare en smugle øm klart jeg er jo gul og blå, hvor jeg... måske du syntes du kun er lidt øm, men hvad nu hvis din ryg er blevet slået skæv at du har brækket et ribben eller hvad hvis noget er slået itu indvendigt eller... (han er ekstrem hårdfør skal lige siges han går bestemt ikke til læge for ingen ting, selv da han savede fingeren af var han ved at... bede mig tage en saks og klippe det sidste af og forbinde det for han gad altså ikke på skadestuen) der til så skal det s q da meldes til arbejdsskadestyrrelsen, uanset at det skete fordi han var et fjols.

Jeg plejer at have ret i den slags ting så han sjoskede alligevel til læge, mindst 2 trykkede ribben (de 2 var direkte bøjede) sikkert også 3, og lægen kunne ikke vurdere om der var sket noget uheldigt med ryggen, pga det kæmpe blå mærke, kun tiden ville kunne hjælpe med et svar på det spørgsmål og netop derfor var det ski hamrende godt at ham kom, så det kunne anmeldes med det samme (ja ja det tog mig en uge at få ham til at forstå vigtigheden af det lægebesøg) for ventede han for længe ville man ikke tage sagen.

Heldigvis har det siden vist sig at der ikke skete andet end de bøjede ribben, om end det skam også har været slemt nok, den slags kan tage meget lang tid, og han døjer da stadig især hvis bække arme skal over hovedet.

Så hvis du ikke den gang sørgede for at få anmeldt skaden er jeg bange for at du ikke skal regne med at de vil tage den, men derfor sys jeg da du skal gøre forsøget alligevel så vad du til læge og snak med denne om det, du får intet ud af dte hvis du ikke forsøger.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 15:15   #5
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Jeg fandt lige dette, hvis det kan hjælpe..

http://www.ask.dk/Nyttig%20viden/Er%...raeldelse.aspx

Citat:
Frister for anmeldelse og forældelse

1-årig frist for anmeldelse
Fristen for at anmelde en arbejdsulykke er 1 år efter, at skaden er sket.
For erhvervssygdomme er fristen 1 år efter, du finder ud af, at din sygdom skyldes dit arbejde.
Overholder du ikke fristen, kan du risikere at miste retten til erstatning.

Hvis 1-årsfristen er overskredet
Hvis din skade er anmeldt for sent, vil sagen som udgangspunkt blive afvist.

Dispensation for 1-årsfirsten
Vi kan se bort fra 1-årsfristen, hvis to ting er opfyldt.
•Skaden skal være en arbejdsskade
•Skaden skal give ret til erstatning

Det er Arbejdsskadestyrelsen, der vurderer, om kravene er opfyldt. Du kan klage til Ankestyrelsen, hvis du ikke er tilfreds med vores vurdering.

De ovenstående regler for dispensation gælder i forbindelse med arbejdsulykker, der er sket efter 1. juli 2007, og sygdomme du finder ud af kan skyldes dit arbejde efter 1. juli 2007.

Dispensation ved sygdomme eller ulykker sket før 1. juli 2007
Vi kan se bort fra 1-årsfristen, hvis der er særlige omstændigheder.

Det vil normalt ikke blive anset for en særlig omstændighed, hvis din arbejdsgiver eller læge ikke har overholdt sin pligt til at anmelde hændelsen eller sygdommen. Du har nemlig selv en ret til at anmelde en arbejdsskade.
Hvis vi ikke kan se bort fra, at fristen er overskredet, kan du ikke få erstatning efter arbejdsskadesikringsloven.

Klagemuligheder
Får du en sag afvist på grund af 1-årsfristen, og vurderer du, at den ikke burde afvises, kan du klage over afvisningen.
Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 15:19   #6
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg gik heldigvis på skadestuen da jeg faldt. Jeg var landet på benene men mærkede at der skete noget i ryggen - fik taget foto på skadestuen, de kunne ikke se noget.

Jeg var halv sygemeldt med og jeg havde rigtig mange dage i sengen og to timer de dage jeg kunne kravle ud af sengen

Da jeg tre mdr senere stadig havde meget ondt fik scannet ryggen, og her kunne man se at der havde været et brud og at det med 99% sikkerhed stammer fra faldet

havde jeg ikke henvengt mig med det samme, tror jeg det kunne være svært at køre en arbejdsskadesag
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Skadet under jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 11 23-05-2012 16:28
så har jeg måske skadet min arbejdsskade.øv Huldra Dit og Dat 20 13-12-2009 12:16
Skadet under arbejdsprøvning Toben Din historie 12 22-06-2009 21:57
Skadet i fleksjob austincooper Spørgsmål ang fleksjob 1 17-06-2007 20:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension