K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2017, 13:43   #11
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis du har Søvnapnø...og du er en af de heldige 75 % der kan få glæde af et cpap apparat....ja så vil du godt kunne komme til at kører igen efter der ligger beviser på at cpap virker som det skal...

Der er desværre 25 % af dem der har søvnapnø hvor det ikke hjælper med et cpap apparat...og for dem er der ingen behandling der vil hjælpe...så man kan håbe at du ikke er iblandt dem.
Vil lige høre Webmaster, er der nogen dokumentation på, hvorfor ca 25 % af
dem der har søvnapnø, at det ikke hjælper at sove med et cpap apparat ?

Hvordan fandt man frem til at det er ca 25 % ?

Og hvad er årsagerne dertil ?

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2017, 17:13   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til information.....

http://www.snorker.dk/nyheder_laes.asp?id=312&page=206

Ændrede regler vedr. kørekort, søvnapnø og trafikfarlig medicin

Pr. 1. januar 2017 kom der en bekendtgørelse om kørekort,
og nu er der så også kommet en foreløbig vejledning.

Ændrede regler vedr. kørekort, søvnapnø og trafikfarlig
medicin

https://stps.dk/da/udgivelser/2017/a...farlig-medicin

Ændrede regler vedr. kørekort, søvnapnø og trafikfarlig medicin

https://stps.dk/da/udgivelser/2017/~...3EE51F748.ashx

Sagsbehandling af kørekortssager vedrørende søvnapnø og
trafikfarlig medicin fra 1. januar 2017

Resume

Følgende er gældende fra 1. januar 2017:

Bilister som har søvnapnø, men ubehandlet ikke lider af udtalt dag-træthed, kan få udstedet og fornyet kørekort til alle kategorier uden særlige vilkår.

Bilister som har søvnapnøsyndrom kan få udstedt, fornyet og bibeholde kørekort med en tidsbegrænsning, hvis det i en lægeerklæring er
dokumenteret, at de har en tilstrækkelig kontrol over lidelsen, følger en passende behandling og vurderes at kunne køre sikkert.

Den hidtidige etårige tidsbegrænsning ved udstedelse og fornyelse af
kørekort ved anvendelse af benzodiazepiner og stærk smertestillende
medicin,bortfalder.


Hilsen Peter

Bilag

https://www.k10.dk/showthread.php?t=34743
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-02-2017, 14:25   #13
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Lydoptagelser ved konsultation på hospital og hos læge ?

Gælder den samme lovgivning vedr lydoptagelser hos kommunen man selv deltager i, også på hospitaler og læge ?

Er indkaldt til konsultation på Dansk Center for Søvnmedicin Glostrup i næste uge.

Og nogen her der venligst kan hjælpe med dokumentation på, at ca 25 % af
dem der har søvnapnø, ikke kan sove med et cpap apparat ?

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2017, 19:34   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja den med lydoptagelse gælder alle møder du deltager i....også ved læger osv...

Nej du vil ikke kunne finde direkte dokumentation på det med de 25 %...

Jeg har personligt fået det af vide fra flere sygeplejesker....to forskellige overlæger...en fra Holbæk hospital og en fra Slagelse hospital,.,.

Plus jeg har fået det af vide af Søren Berg...en ledende forsker inden for søvn...

Hvis du søger grundigt....hvilket jeg har gjort igennem de sidste 10 år på dette emne....

Så vil du finde ud af at de 25 % er meget lavt sat...hvis man tæller dem som kan bruge c-pap men ikke har glæde af det....altså hvor ens apnøindeks ikke falder selvom man bruger apparatet.....plus dem som bare ikke kan sove med det...af mange forskellige grunde........

Hvis man lægger disse to tal sammen....ja så kommer du helt ned på af det kun er ca 30 til 35 % der kan bruge c-pap og som har glæde af det...

Her skal du vide at man anser at folk kan bruge det og har glæde af c-pap....hvis folk kan bruge det i ca 4 timer pr nat...men ikke hver nat i ugens forløb....

Så hvis man skulle gå uden om "deres grænser"....altså noget de selv har opsat for at det skal se ud til at mange har glæde af det c-pap......og se på hvor mange der faktisk bruger c.pap hver nat i ca 7 til 8 timer....ja så vil du komme ned på under 10 procent der bruger det med succes...

Tro mig...hele dette ang c-pap og hvor fantastisk det er....det er pumpet op da der er virkelig mange penge involveret i det for dem som tjener på det...

Når man læser diverse læger, eksperter osv...ja så er det c-pap jo det ottende vidunder til menneskeheden....

Det passer bare ikke...men hvis man kan tjene virkelig mange penge...ja så gør folk næsten alt...herunder svindler med undersøgelser og diverse tal og data...

Skal man undersøge dette ordentligt...så kræver det at du går længere ud på nettet en Danmark...og det kræver lidt engelsk kundskaber...

Men du vil blive overrasket over hvis meget der svindles inden for sundhedsområdet___herunder søvn området...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2017, 14:17   #15
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Spørgsmål vedr aktindsigt til hospital.

Tak for svar Webmaster.


Var så forbi Glostrup hospitals Søvnklinik i går.

Optog samtale med lægen, varede ca 1 time.

Bad så til sidst om en "Underskrift/Stempel kvitteres for
modtagelse af enslydende brev" af lægen.

Det ville hun først ikke.

Men efter ca 10 min "debat", hvor hun 2 gange skulle
"ud" og "konferere" med sine kollegaer, tror jeg, underskrev hun
med stempel det så til sidst.

Hendes påstand var, at hun ville tage kopier af alle
dokumenter nu, og give mig med, det undrede mig.

Som hun sagde "at det ville være fuldt dækkende samt at jeg altid
ville kunne logge ind på sundhed.dk og hente dem alle der"

Min undren fordi, kunne jeg så være sikker på at jeg ville
få alle dokumenter, notater, journaler osv med ?

Nå, kommer hjem og kikker på journalen.

Så har hun skrevet/formuleret det således




Mit spørgsmål:
Som jeg sagde til hende, var hun stadig forpligtiget iht loven,
at sende alle de dokumenter jeg skriftligt beder om i aktindsigten
digitalt via eboks eller pr brev.

Det virkede ikke som om hun ville det, næe, det måtte være fuldt
dækkende de kopier hun gav mig.

Har lægen ret, eller skal jeg forvente at modtage en fuld aktindsigt
med alle dokumenter, notater, journaler osv osv med posten ?

Jeg er klar til at klage, og det til alle indstandser for sygehuse, borgmester,
kommunen, borgerrådgiver, minister, ombudsmanden osv osv...

Kopi af aktindsigten:



.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2017, 15:19   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Skal lige vide om jeg misforstår...

Har du fået samtlige dokumenter?

Altså fysisk med...og hvis du har...hvorfor vil du så forvente at du får et sæt mere via eboks eller posten...

Har du fået journaliseringslisten eller aktlisten eller hvad de nu kalder den for...

I den vil du jo kunne se om du har modtaget det hele eller om noget mangler...

Det skal liges siges...at tidligere...der kune kommuner også finde på at kopiere alle akter og så give borgeren dem med....evt hvis de var til et møde eller andet..

Så jeg tror at hvis de giver en alt...uanset om det er fysisk i hånden eller via eboks....ja så er det okay...

Måske Peter herinde er mere inde i om der er noget specifikt krav til at aktindsigt kun og udelukkende kan gives via eboks og at de ikke må give en det i hånden fysisk..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2017, 23:54   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Måske Peter herinde er mere inde i om der er noget specifikt krav til at aktindsigt kun og udelukkende kan gives via eboks og at de ikke må give en det i hånden fysisk..
Jeg er ikke specielt inde i reglerne, men med lidt logisk tænkning vil jeg mene, at en aktindsigt er en aktindsigt, uanset om den er modtaget i hånden, med post Danmark eller i e-boks.

For nogle år siden var det jo helt almindeligt, at den blev leveret af post Danmark.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2017, 23:22   #18
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Tak for svar Webmaster.

Svare med Blåt nedenunder.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Skal lige vide om jeg misforstår...

Har du fået samtlige dokumenter?

Aner det ikke.
Jeg ved ikke om alle dokumenter er der, har ikke prøvet at have denne
diagnose før og aner derfor ikke hvilke dokumenter aktindsigt skal/bør
indeholde.


Altså fysisk med...og hvis du har...hvorfor vil du så forvente at du får et sæt mere via eboks eller posten...

Fordi jeg beder om det i aktindsigten.


Har du fået journaliseringslisten eller aktlisten eller hvad de nu kalder den for...

I den vil du jo kunne se om du har modtaget det hele eller om noget mangler...

Nej.

Det skal liges siges...at tidligere...der kunne kommuner også finde på at kopiere alle akter og så give borgeren dem med....evt hvis de var til et møde eller andet..

Så jeg tror at hvis de giver en alt...uanset om det er fysisk i hånden eller via eboks....ja så er det okay...

Jeg sender en PM til dig med et link med alle de dokumenter jeg har fået.
Så kan du selv se det.



Måske Peter herinde er mere inde i om der er noget specifikt krav til at aktindsigt kun og udelukkende kan gives via eboks og at de ikke må give en det i hånden fysisk..
Ja.


Mht journalen.

Skal Glostrup Hosp alligevel ikke sende en "journal" til min læge ?

Eller mener lægen på Glo. at jeg selv skal aflevere de kopier af journalen
jeg har modtaget til min læge ?

Lægen(Glo) sagde at der ville gå ca 6-7 dage før min læge ville modtage journal.

Vi skal derefter, min læge og jeg, mødes og lave en ny opdateret statusattest
til Jobcenter JKI Lærkevej, så jeg kan blive "vurderet" igen.

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2017, 23:46   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Glostrup vil sende din journal til din læge...det skal du ikke selv gøre...

Umiddelbart ser det ud til at du har fået det du skal have...(til andre...så ved jeg dette da jeg har fået privatbesked fra Kio med dokumenterne)

Jeg svarer dig lige privat Kio..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2020, 22:28   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Professor: 200.000 danskere har ikke-diagnosticeret lidelse, som kan være dødsens far

Professor: 200.000 danskere har ikke-diagnosticeret lidelse, som kan være dødsens farlig

https://sundhedspolitisktidsskrift.d...ns-farlig.html

Omkring 300.000 patienter har søvnapnø, men kun cirka 80.000 er identificeret og i behandling, siger professor Poul Jennum. Søvnapnø kan være dødsens farligt - studier viser f.eks., at af dem, som får en blodprop i hjernen, har 70 procent søvnapnø, fortæller han.

Tidens store ’hype’ omkring søvnforstyrrelser og dårlige søvnvaner på grund af stress og bekymring forplumrer billedet og tager fokus fra de langt mere alvorlige søvnsygdomme som eksempelvis narkolepsi og søvnapnø. Sygdomme, som uden behandling øger risikoen markant for adskillige andre alvorlige sygdomme som hjertekar-sygdomme, blodpropper i hjernen og diabetes. Mere udbredt fokus på søvnsygdomme kan både spare liv og give økonomiske besparelser, pointerer professor ved Dansk Center for Søvnmedicin, Poul Jennum.


Hilsen Peter Viden gør stærk
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension