K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2008, 14:39   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Har I nogensinde samarbejdet med Gribskov?

Eller andre kommuner, som web skriver?
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2008, 16:02   #22
Mette Alleslev
På vej til at lære K10
 
Mette Alleslevs avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2008
Lokation: Føllenslev
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mette Alleslev er ny på vejen
Hej igen. ;-)
Jeg skulle lige hente min datter.
Jeg har ikke samarbejdet med nogen som helst i forhold til 'Cafe Sygemeldt', andre end Susanne, naturligvis. - jeg er jo lige startet i torsdags. ;-).

Der i mod fortæller jeg vidt og bredt om 'Cafe Sygemeldt' - også til dem, der repræsenterer "Systemet", for dem møder jeg jo her i vores ret lille Nordvestsjælland. ;-).

Det, jeg fortæller er, at jeg synes - og ved, at der mange, bedre måder, at hjælpe såkaldte "udsatte grupper" (Systemets betegnelse) videre i deres liv, end den måde, det foregår på.
Det gælder både de børn, unge & forældre, jeg har arbejdet med i 25 år, og alle andre, der har brug for samfundets hjælp til at komme videre. Ikke som samfundet synes, de skal, men til det, der er det bedste for den enkelte. Jeg mener, det er det 'Cafe Sygemeldt' står for for sygemeldte og ledige flexjobbere.

Så det er en pudsig oplevelse for mig lige pludselig at blive set som en repræsentant for "systemet". ;-)
Jeg, der gennem tiderne har trættet utallige politikere, medarbejdere, kolleger & venner med min evindelige fastholdelse af, at vi mennesker altid gør vores bedste, og at vi hver især har en masse talenter, styrker og muligheder. Uanset, hvilken alder, uddannelse, kultur - eller som her - livssituation, vi befinder os i. ;-). Og at vi har krav på det bedste. Og det er kun os selv, hver i sær, der ved hvad det er. Mener jeg.

Jeg ville elske en god udveksling om alt dette i Real Life. der er jo lige så mange historier, oplevelser og meninger, som vi er mennesker.

Så jeg bakker i den grad op om Hejdien´s ide, om at komme på besøg. ;-)
Hvis det bli´r i København, vil jeg se om jeg kan rydde min kalender.

Min drivkraft i alt hvad jeg gør er:

"Du ved noget, jeg ikke ved.
Jeg ved noget, du ikke ved.
Kunne vi forestille os, at vi ta´r hinanden
i hånden og følges ad"

Og nu vil jeg sige TAK for en spændende & inspirerende udveksling og gøre det, der altid gi´r allermest mening: være sammen med mine 2 dejlige teenagetøser.

Lys & varme hilsner
Mette
__________________
MetA

Sidst redigeret af Mette Alleslev; 30-03-2008 kl. 16:04.
Mette Alleslev er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2008, 16:13   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Web skrev:

Citat:
Mette og jeg tjener absolut ingen penge på vores arbejde med 'Café Sygemeldt' og vi er fuldstændig uafhængige af kommuner og alle andre myndigheder!

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om dette...

Der står følgende på jeres hjemmeside:


Citat:
KlarKurs er konsulent og sparringspartner i jobcentre og virksomheder.

Jeg synes, du skulle svare på mit spørgsmål.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 30-03-2008 kl. 16:15.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2008, 18:51   #24
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Nu skal dette ikke blive " personfnidder" !!

Men jeg er fuldt ud istand til at, forstå ironien i dit indlæg Susanne: citat:

"Kære Zuza, Helle4, Stella, Hejdien og gh72!

Hvor er det spændende at I er startet på en diskussion af 'Café Sygemeldt'. - Det er super med sådan et engagement." citat slut


Jeg håber da at, I er en Uafhængig og god rådgivningsklub, for dem kan vi kun få for lidt af.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2008, 22:49   #25
klarkurs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2007
Lokation: Jeg bor i Københavns Kommune
Indlæg: 41
Styrke: 17
klarkurs er ny på vejen
Svar på spørgsmål

Kære alle, som er engageret i denne debat om ’Café Sygemeldt’

Angående Gribskov Kommune:
Det er ganske rigtigt at jeg har haft samarbejde med Lafs om at lave kurser for ledige fleksjobbere i Gribskov Kommune.
Jeg synes vi havde et godt samarbejde, som dog ophørte for 1 år siden fordi vi var uenige om betalingen til mig. Så mit samarbejde med Gribskov Kommune ophørte i den anledning!

Angående fibromyalgi:
Jeg er totalt enig i at det er en overordentlig kvajer at sætte lighedstegn mellem stress og fibromyalgi. – Jeg har mødt rigtigt mange, som netop har været/er plaget af at blive sat i bås som en psykisk sygdom (eller hysteri) med denne pinefulde lidelse!!

Angående flere kasketter:
Mit firma, KlarKurs.dk er ikke anden aktør.
Det er rigtigt at jeg, i nogle situationer, samarbejder med kommuner i forhold til rådgivning, vejledning, coaching m.m. af medarbejdere i forhold til sygemeldte (det er dog i særdeles begrænset omfang) – mest arbejder jeg på privat basis (i Klarkurs.dk) sammen med sygemeldte, som stadig har en løn (og betaler for min hjælp) og som har brug for sparring og coaching i forhold til at komme igennem overfor jobcentret!

Den sidste del (og det er frivilligt og gratis) er, at jeg, på baggrund af min meget store viden om sygemeldtes situation, har etableret ’Café Sygemeldt’ – simpelthen fordi jeg mener der er brug for dette initiativ!!
Det er helt OK hvis I ikke forstår hvordan jeg kan skelne mellem det ene og det andet. For mig er det såmænd let nok!!

Mit forhold til K10:
Jeg er glad for K10’s eksistens. Jeres erfaringer er guld værd i forhold til det utal af uretfærdigheder og urimelige behandlinger der foregår i Jobcentrene!!
Jeg anbefaler K10 både som link på min hjemmeside og hvor jeg ellers befinder mig sammen med sygemeldte!!
Jeg kan kun gentage, at jeg tror i bund og grund vi har samme ærinde – blot forskellige tilgange. Og jeg tænker at der kan være brug for begge dele.
Det er selvfølgelig OK med mig, at linket til CafeSygemeldt’s hjemmeside er fjernet, når det strider mod reglerne. Vil det være helt i skoven at sætte det på linklisten?

Afsluttende:
Jeg vil sige jer tak for at give mig/os nogle væsentlige opmærksomhedspunkter i forhold til hvordan vi melder ud i forhold til ’Café Sygemeldt’ – Mette og jeg har bestemt fået noget at tænke over.

De bedste hilsner fra
Susanne Kjær
klarkurs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2008, 07:17   #26
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg synes, det er ganske udmærket at Café Sygemeldt findes. Det er dejligt for dem, der har glæde af at komme der.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2008, 07:41   #27
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg for mit vedkommende mærkede mest en reaktion gr. nogle NLP relaterede triggere ( jeg er så paranoid efterhånden så jeg checker hvad jeg kan når der er forretningsfolk herinde, Undskyld Susanne og Mette, at spørge åbent havde været mere reelt af mig, men det turde jeg ikke ), desværre hænger min personlige historie sammen med en lettere psykopatisk chef, der først rigtig blev ond efter at have været sendt til en NLP terapeut for at *forbedre sig* efter nogle arbejdsnedlæggelser i protest mod hans opførsel, hvor han så fik værktøjer han desværre brugte imod hensigterne. Jeg beklager, hvis jeg har krænker nogen, men for mig er NLP værktøjer til ledere/chefstillinger lidt ligesom håndkøbsmedicin til børn .. Nogen vil uværgerligt bruge dem forkert og skade sig selv og andre voldsomt, dem der er ansvarlige nok kan give stor gavn, men der er ingen etik for screening af kunder blandt de terapeuter der findes, derfor er jeg meget skeptisk overfor den slags. Jeg vil medgive der er mange der har brug for hjælp i de samme områder, jeg ser bare kognitiv terapi som en mere *kontrolleret* udøvelse at samme hensigter.
Held og Lykke med Cafe Sygemeldt, til brugere og *cafemuttere*
De ville være skønt om alt den snak om folks sygdomme og lidelser også ind imellem ville starte med en accept, og derfra støtte folk til at finde kraft til at leve videre med deres problemer istedet for at *fixe/omprogrammere* dem. De heler udmærket selv op, hvis muligt, hvis de får givet den rette omsorg og næring
K10 er jo netop et talerør, hvor nogle af os tør tale, som ikke længere tør sige et ord i RL med en autoritet i nærheden, uanset om de er med eller imod os........

Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
"Social Bedrager" vandt over Holbæk Kommune buster Politik og Samfund 1 24-08-2011 08:36
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Holbæk Kommune kan også "sylte" buster Det er da strengt ! 0 25-09-2008 21:13
"De sociale myndigheder skal ikke tage syge i kur" Benny Gerhard Din historie 1 24-04-2008 15:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension