K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2009, 16:10   #111
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 17
Louise er ny på vejen
Hej Stoktoft
Nej jeg har ikke været til en helbredsmæssig køretest endnu ved ikke om det kommer, men det er nok som du siger at de vil vurdere om de vil have at jeg skal tage en køretest. Det eneste jeg ved er at min læge anbefalede at jeg fik med automatgear, men skrev ellers i sin speciellægeerklæring at han ville mene at jeg kunne køre bil forsvarligt. Jeg har gigt og det er vigtigt at jeg kan få min mini-crosser med i bilen, jeg er lidt spændt på at skulle ind til sahva i morgen, så må vi se hvad de anbefaler.
Jeg krydser fingre for dig den 3-4-09 og håber at du vil få svar inden påske det er så ulideligt at gå og vente på svar
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2009, 13:55   #112
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 17
Louise er ny på vejen
Ja så var jeg hod sahva igår og det gik jo rigtig godt, sagsbehandleren fra kommunen var med derude. Det endte med at jeg skal have en forholdsvis stor bil, en reunault master, men den virkede til at være super fed, der er automatisk lift så jeg kan have min mini-crosser med og jeg får automatgear, el-håndbremse, ekstra servostyring og bremseforstærker. Der er motorvarmer i bilen og der er også autopilot. Nu har jeg jo ikke den største forstand på biler men den virkede super og jeg kunne bare se for mig alle de muligheder jeg fik for at kunne komme på ture med mine børn, det har jeg ikke været siden at jeg blev syg. jeg har nedsat bremsefungsion og dan sagde at dette skulle påføres mit kørekort, han vidste dog ikke helt om det var nok at han sagde det eller om de vil have mig til sådan en test. Er der nogen som har prøvet det? jeg bliver altid så nervøs ved sådanne tests..., når politiet har ordnet papirerne så kan de levere bilen i løbet af ca 2 uger, det er jo fantastisk!
Håber at i der også søger bil, får en sådan service som jeg følte jeg fik igår, det var bare super.
Jeg ville ikke kunne få mine arme ned af lykke, hvis ikke lige det var fordi jeg havde gigt og ikke rigtig kan få armene op...
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 10:05   #113
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Reunault master er en god og stabil bil, med gode muligheder, og ikke mindst at den opfylder dine behov, er jo det vigigste.
Men der bliver en del tilvendning med det skal nok komme, for der er jo mange nye ting at skulle lære, at betjene.

Jeg har også hørt meget god om sahva aoto, og deres service er i top, jeg ringe til dem med nogle spørgsmål, og de gav sig til til at svare på dem, samt at undersøge det for mig.Og der efter gav mig nogle gode råd, som jeg kunne bruge i forbindelse med min sag.

I nu tillyke med din nye bil.

Beha
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 08:59   #114
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af beha Se meddelelser
Reunault master er en god og stabil bil, med gode muligheder, og ikke mindst at den opfylder dine behov, er jo det vigigste.
Men der bliver en del tilvendning med det skal nok komme, for der er jo mange nye ting at skulle lære, at betjene.

Jeg har også hørt meget god om sahva aoto, og deres service er i top, jeg ringe til dem med nogle spørgsmål, og de gav sig til til at svare på dem, samt at undersøge det for mig.Og der efter gav mig nogle gode råd, som jeg kunne bruge i forbindelse med min sag.

I nu tillyke med din nye bil.

Beha
Min sag forventes at komme til partshøring og vil bliver behandlet i Visitationsudvalget i uge 18.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 10:04   #115
OJO
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 17
Styrke: 15
OJO er ny på vejen
Alternativ indvalidebil (rigtig billig loesning)

Hey

Vil bare lige dele mine erfaringer med "indvalidebil" I august sidste aar kom jeg til skade med mit ben. De foerste par maaneder laante jeg en trillet knallert af en ven (snydeheldigt jeg kendte en som havde arvet en og beholdt den for sjovt)

Da jeg bor lidt ude paa landet og jeg derfor havde store problemer naar jeg fx. skulle paa sygehus, til moede med kommunen, koebe ind, besoege venner osv. var knallerten ligesom ikke optimal. Jeg skulle bruge en bil.

Jeg kunne ikke koere med alm. gear og skulle ogsaa helst ha' en med drejesaede for at komme ind. Da det umiddelbart saa udsom om jeg ville "komme mig" inden for overskuelig tid vidste jeg at det ville vaere meningsloest at ansoege om indvalidebil. Altsaa maate jeg ud og investere i en bil som midlertidig loesning.

Efter at ha' gennemsoegt markedet her i Danmark fandt jeg at man stort set kun kunne faa gamle rustne og faldefaerdige slaeder som havde koert + 200000 km - altsaa ikke ligefrem en bil man kunne betragte som driftsikker, som jeg havde brug for.

Tilfaeldigvis havnede jeg paa en Tysk bilhjemmeside (en af de stoerste) - her viste det sig at der var rigtigt mange invalidebiler til salg af aeldre dato, men helt uden rust og tilmed rimelig nemt at finde en aeldre bil som kun havde koert 30-40000 km.

Jeg faldt for en Kadett 1,8 aut. 1988. Bilen havde vaeret ejet af en dame fra 1928 fra ny (den slags staar i tyske registeringsattester) - den var tilmed udstyret med multijusterbart Recaro saede, som kunne drejes. Den var naesten som en ny bil og HELT uden rust. Der var fuld servicedokumentation. Den havde osse et kilometertal paa kun 33.000. Og hold saa fast; jeg koebte den for kun 900 euro. Den blev koert hjem paa tyske proeveplader (koster 1000kr ca, og kan koebes (og evt tilsendes) i Padborg) (husk at koebe danske proeveplader hos graensepolitiet i Padborg naar du koerer bilen ind i Danmark)

Dagen efter jeg kom hjem med bilen blev den koert til syn, den passerede kun med en bemaerkning om at jeg skulle montere de blinklys som i Danmark har en regl om skal monteres paa forskaermene. Synsmanden bemaerkede ioevrigt at han ikke havde set saa fin en Kadett i 15 aar. Efter syn koerte jeg ud og betalte registeringsafgift og koebte nummerplader. Jeg slap 3800kr i registeringsafgift og 1180 kr for et saet nummerplader.

Nu stod jeg altsaa med en "fin" indvalidebil for 6750 kr. for bil, ca. 1300 kr for proeveplader. 3800 kr i registeringsafgift, 820 kr for syn og toldsyn og 1180 kr for nummerplader. Skal heller ikke glemme togbilletten til ca. 600 kr. og ca. det samme for benzin til hjemturen. Ialt 15050 kr for en bil i rigtig god stand. Aller vigtigst, den passede perfekt til det jeg "fejlede"

Der har so far ikke vaeret nogen problemer med den endnu og koerer i det store hele som en ny bil. Den koerer ikke saa langt paa literen pga. den gamle type automatgear (ca. 10 km/l) men skit pyt koerer ikke saa langt og kan koebe mange liter benzin for prisdifferencen op til en ny bil. Den koster ca. 2600 kr. aarligt i vaegtafgift og 2000 kr. i forsikring (har kun ansvar). Naar der bliver lidt varmere vil jeg ofre en undervognsbehandling. Flere sagkyndige mener der er bil i mange aar hvis jeg passer den med undervognsbehandling og service

Jeg har muligvis vaeret heldig - men kigger jeg paa www.autoscout24.de finder jeg hurtigt en bil i naesten stand dog nogle hundrede euro dyrere. Jeg koebte bilen af ejerens svigersoen, han fortalte at det var rimeligt nemt at faa tildelt og faa tilskud til invalidebil i Tyskland og der derfor stod mange biler som den jeg koebte.

Ved ikke om nogen kan bruge mit indlaeg til noget. Om ikke andet fik jeg fortalt hvordan jeg fik loest mit transportproblem.

Vh

OJO
OJO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2009, 09:53   #116
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Tak for dit indlæg OJO jeg tro der er mange der kan bruge det, for det er meget svært at få den godkendelse igemmen, så det her er en mulighed for nogle.

Jeg har været inde på siden og hvor du har ret der er mange gode biller til os der har det svært, med bil uden hjælpe midler.

Beha
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 15:55   #117
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Kære Alle

Dags dato d. 16/4 2009 kl. 11.45 ringede telefonen..... Det var ergoterapeuten fra kommunen hende med min bilsag...... "Goddag xxxxxx, ja vi har jo haft din sag oppe og vende på et møde, er du ikke spændt på hvad jeg nu vil sige"..... tak skæbne jo jeg var spændt, hjertet hamrede boom boom boom.

JEG ER BLEVET TILKENDT INVALIDEBIL MED AUTOMATGEAR

Jeg skal på mandag kl. 10.00 til Handimobil i Herning og afprøve biler, hun har arrangeret 6 modeller, og selvfølgelig er de i kategorien billigst egnet, sådan er reglerne jo, så må vi jo se om vi vil have en større model end dem hun har fundet.


Så kære alle, tusind millioner tak for al jeres støtte og interesse i min sag, det har betydet meget for mig, at ha' jer at udveksle bekymringer og erfaringer med, jeg håber andre stadig kan bruge denne tråd videre frem, min sag er nu afsluttet, men jeg står stadig til rådighed for spørgsmål der måtte dukke op. Jeg vil selvfølgelig fortælle om hvordan det foregår hos Handimobil.

Lalleglade hilsner fra Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 16:42   #118
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Stoktoft

Sikken en dejlig telefonopringning. STORT TILLYKKE med din nye bil

Dejligt du så snart kan blive kørende igen. Så skal der tøffes benzin af, når du får den.

Hav nogle dejlige dage og glæder mig til at høre, hvilken bil du bestemmer dig til.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 18:17   #119
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Til lykke!
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 19:11   #120
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hurra.... og så på dronningens fødselsdag, og solen skinner.

Hvor var det en dejlig nyhed.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension