K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 20:16   #1
SlucajX
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2011
Indlæg: 31
Styrke: 13
SlucajX er ny på vejen
lejlighed og kommune !

er kommune i stand til at hjælpe med at finde en lejlighed (til leje) i en anden kommune? hvis klient er fortidspensionist.
SlucajX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 20:28   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
faktisk et spændende spøgsmål'
bo selv på bosted og på vej til FP
men tror nu ikke de vil hælpe med noget, men mindre du har forbindelse til psykiatrien og er tilknyttet socialforvaltningen i kommunen.
fordi når du først har fået FP, har kommunen faktisk ingen mulighed for hjælp
kun boligsikring og så videre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 20:46   #3
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Man skal nok selv finde den

Mht til lån til lejligheder (boligindskudslån), så tror jeg ikke (jeg VED det ikke), men der skal man nok flytte indenfor kommunen.
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 20:48   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SlucajX Se meddelelser
er kommune i stand til at hjælpe med at finde en lejlighed (til leje) i en anden kommune? hvis klient er fortidspensionist.
Hvis du er nødt til at flytte på grund af helbreddet(f.eks. fra 3. sal til jord-niveau) Kan du muligvis få hjælp via §100 i serviceloven, som handler om det man kalder "Nødvendige Merudgifter"

Se bla. denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ht=merudgifter
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 20:51   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af SlucajX Se meddelelser
er kommune i stand til at hjælpe med at finde en lejlighed (til leje) i en anden kommune? hvis klient er fortidspensionist.
Kort svar: NEJ.

En kommune kan hjælpe med at finde en lejebolig kun i den kommune man bor i. Har selv været igennem møllen.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 21:39   #6
SlucajX
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2011
Indlæg: 31
Styrke: 13
SlucajX er ny på vejen
min kæreste vil ikke længere bor sammen med mig,(grund er min sygdom) jeg har brug for at flytte , kan de hjelpe mig med det? ha brugt til at flytte hurtigst muligt ! ;(
jeg er ikke fortidspensionist nu !
SlucajX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 21:41   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SlucajX Se meddelelser
min kæreste vil ikke længere bor sammen med mig,(grund er min sygdom) jeg har brug for at flytte , kan de hjelpe mig med det? ha brugt til at flytte hurtigst muligt ! ;(
Du bør kontakte kommunen på mandag og høre om indskudslån, men hvis de vil hjælpe, tror jeg ikke de vil hjælpe med flyt til anden kommune
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 21:44   #8
SlucajX
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2011
Indlæg: 31
Styrke: 13
SlucajX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Du bør kontakte kommunen på mandag og høre om indskudslån, men hvis de vil hjælpe, tror jeg ikke de vil hjælpe med flyt til anden kommune
hvis jeg flutter snart det bliver i kommune jeg bo nu ,
SlucajX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 21:46   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
ring og hør dem ad ;-) Det er en ren beregning, så du kan nok ret hurtigt få svar
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 22:02   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af SlucajX Se meddelelser
min kæreste vil ikke længere bor sammen med mig,(grund er min sygdom) jeg har brug for at flytte , kan de hjelpe mig med det? ha brugt til at flytte hurtigst muligt ! ;(
jeg er ikke fortidspensionist nu !
Hvis du er alene dvs. uden børn og ikke førtidspensionist, dine chance for, at få hjælp fra kommunen er lige med 0.
Kommunen kan hjælpe dig "måske" med at finde et hotel eller herberg og kun hvis du blive husvild.
Du blive henvist til at skrive dig hos diverse boligselskaber for at blive skrævet op på deres venteliste.

Inskudslån kan der være tale om, først når du har fået en bolig. Du skal fremsende en lejekontrakt fra hvilken vil det fremgår hvor meget du skal betale i depositum/forudbetalt leje.

Det er barske realiteter nu om dage, desværre.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Råd om at eje hus/lejlighed på kontanthjælp Valjean Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 24-10-2012 08:40
boligsikring i fremlejet lejlighed? andersand10 Alt det andet 2 11-01-2012 18:48
Køb et hus/lejlighed cyberstorm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 04-06-2010 08:27
Vedrørende køb af lejlighed Sabel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 26-09-2009 12:20
Noget om ikke at have råd til at bo i sin lejlighed.... Yasmin Alt det andet 4 03-06-2009 15:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension