K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2011, 14:10   #1
deamil
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2011
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
deamil er ny på vejen
forholds ny flexer

Hej

Jeg blev godkendt til flex marts 2011 og det har ikke været muligt at finde noget på det private arbejdsmarket. Så jeg bliver sendt til en arbejdsprøvning i 30 dage - får lavet ny profil osv. - men min sagsbehandler siger at han ikke har fået svar på det han bad om... haha
Så får jeg et link til denne side og ser at man kan kræve aktindsigt, hvilket jeg gør med svaret - sagen er fremadrettet men pga mit krav om indsigt vil den naturligvis blive forsinket en del...ha-ha

OH - jeg har ikke været på arbejdsmarket i 5 år - knust ben-dårlig ryg-diabetiker-dårligt hjerte-

Skal man helst have en psysisk sygdom for at få pen. ?
Nu er jeg på kontanthjælp uden rettigeheder og penge

Mit spørgsmål er det normal fremgangsmåde at køre en psykisk ned så man opgiver alt...
deamil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 15:11   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Hvad mener du med, at du nu er på kontanthjælp?

Du er nok nødt til at fortælle lidt mere... Hvilken ydelse var du på inden du blev visiteret som fleksjobber? Hvis du var på sygedagpenge, skulle du jo på ledighedsydelse og ikke kontanthjælp. Men hvis du var på kontanthjælp inden du blev visiteret som fleksjobber, så skal du fortsætte på kontanthjælp indtil du kommer i job. Når du er på kontanthjælp, så får du vel også penge ikk??

Har de virkelig sendt dig ud i arbejdsprøvning igen så kort efter, du blev visiteret som fleksjobber i marts 2011? Det er noget tidligt.... Husk du har krav på 6 ugers selvvalgt uddannelse som ledig i de første 12 måneder, du er ledig.... Så det må du prøve at overveje, om du vil finde noget kursus/uddannelse, som du kan bruge til at bedre mulighed for at finde job.

Held og lykke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 15:38   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nej man skal ikke have en psykisk sygdom for at få en pension men man skal nok være tætter på døden,for at få det

du tilkendt flex marts 2011

Hvad skal de 30dages afprøvning vise så ?
Hvorfor skal profilen allerede opdaters,der der da kommet noget nyt til ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 17:50   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af deamil Se meddelelser
Hej

Jeg blev godkendt til flex marts 2011 og det har ikke været muligt at finde noget på det private arbejdsmarket. Så jeg bliver sendt til en arbejdsprøvning i 30 dage - får lavet ny profil osv. - men min sagsbehandler siger at han ikke har fået svar på det han bad om... haha
Så får jeg et link til denne side og ser at man kan kræve aktindsigt, hvilket jeg gør med svaret - sagen er fremadrettet men pga mit krav om indsigt vil den naturligvis blive forsinket en del...ha-ha

OH - jeg har ikke været på arbejdsmarket i 5 år - knust ben-dårlig ryg-diabetiker-dårligt hjerte-

Skal man helst have en psysisk sygdom for at få pen. ?
Nu er jeg på kontanthjælp uden rettigeheder og penge

Mit spørgsmål er det normal fremgangsmåde at køre en psykisk ned så man opgiver alt...
De har 10 dage til at sende dig aktindsigten, med mindre de har en meget god undskyldning, og det som er skrevet til dig med at "Sagen er fremadrettet" aner jeg ikke en gang hvad de mener med?

"Skriftligt svar på anmodninger inden 10 dage, jf. § 16 stk. 2 i Forvaltningsloven"
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 17:57   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
De har 10 dage til at sende dig aktindsigten, med mindre de har en meget god undskyldning
Her vil jeg lige indføre at de SKAL skrive det til dig hvis de ikke kan nå det inden for de dage og de SKAL skrive hvornår du så kan forvente aktindsigten...

Den eneste grund til at din sag vil kunne blive forsinket pga aktindsigt....vil da kun være hvis de har lavet en masse fejl som du vil finde ud af når du får din aktindsigt...ting som de evt skal lave om og dermed bruge ekstra tid på det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
0 flexer nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 2 22-08-2012 12:43
aktivering sm flexer Chin Spørgsmål ang fleksjob 13 23-03-2011 11:56
flexer hår tid i møde? Chin Fremtiden for fleksjob og førtidspension 10 20-03-2011 08:51
Flexer I Job Chin Spørgsmål ang fleksjob 6 17-05-2010 13:43
Flexer på 3. år laicapigen Din historie 7 16-02-2008 01:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension