K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2017, 00:17   #31
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
MistyMiss, du kan ikke anvende vejledning nr. 70 af 26/6 2003, som du citerer og linker til pga. "Ud af DK" først siden marts 2013 har varetaget boligstøtte udbetaling og pr. 1. juli 2014 nogle direkte til store almennyttige boligselskaber.

Endnu en ommer!
Beklager, skal nok holde mig fra love om udlejning og boligstøtte fremover

Men hvis de først fra 1. juli 2014 har varetaget boligstøtte til store alm boligselskaber siden 2014, hvordan har de så kunnet udbetale min boligstøtte til min boligforening siden jeg flyttede ind i 2010? o.O
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2017, 00:41   #32
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Vovse, du skriver:
Citat:
Når Udbetaling Danmark overfører pengene til boligselskabet, så går jeg ud fra, at der oplyses navn og adresse.
Hvis du vil kontakte enhver offentlig myndighed (herunder også "Ud af DK") omkr. én forvaltningssag, beder de dig oplyse cpr.nr. Fordi de reg. dig via dit cpr.nr. og ikke på navn og adr. i deres registre.

Og ja, alm. lejekontrakt står der navn, adr., og lejemålnr. i større almennyttige boligselskaber, uanset hvad på sidste kaldes. Lejemålsnr. er alm. for opslag i boligselskabernes registre.

Dvs. de har 2 forskellige måder at slå op i deres registre. Dette må derfor på en eller anden måde samordnes, således at der er sikkerhed for at pengene fratrækkes den korrekte persons husleje.

Jeg plædere ikke for mere registre el. flere oplysninger end nødvendigt, men sådan som lovgivningen er gået de seneste 10 år flyder, der flere og flere oplysninger rundt og imellem forskellige instanser (og mange af dem uden borgernes viden). Og nogle oplyser rask væk alt for meget, hvis de bliver spurgt. Det har vi set utallige eks. på, og lidet har det hjulpet, at de få aktive borgere/foreninger har protesteret under høringerne af disse loves tilblivelse. Danmark er en af de mest (vil nødig skrive bedst) registrerede samfund på denne jord. Men også borgere, som bor i almennyttige boligselskaber har ret til "privatlivet fred" el. "boligens ukrænkelighed".

Persondataloven (PDL) (og nu snart EU forordningen om databeskyttelse (om knap 2 år)) er for mange ukendt, også offentlige myndigheder. Og ikke mindst hvad angår § 5, stk. 2 (udtrykkelige og saglige formål, også kaldet finalitéprincppet), stk. 3 (relevante og tilstrækkelige, også kaldet proportionalitetsprincippet). Som jeg netop har måtte henstille til "UD af DK", at overholde i en konkret sammenhæng, hvilket de derpå fik rettet ind på landsplan.

Men jeg har ikke klar kendskab til, hvorvidt de opfylder §5 stk. 2 og 3 set i forhold til måden for overførsel af boligydelse til de større almennyttige boligselskaber, som jeg tidl. skrev. Da jeg dels ikke har fulgt op på seneste lovgivning indenfor "UD af DK" siden 2014 og dels kan man i dagens Danmark ikke gå ud fra noget omkr. dataoverførsler, da alt for mange enten ikke har kendskab til den (også i forvaltninger); læser PDL som fanden læser biblen; arbejder efter: "går den så går den" el. da vi er en offentlig myndighed, og du modtager én el. anden form for ydelse, har vi ret til at bede om alt (for meget).

Sidstnævnte har også gjort sig gældende på sagsafgørelser i forhold til PDL § 8, som nu anvendes i stedet Forvaltningslovens tidl. § 28, hvorved der er givet forøget mulighed for videregivelse af oplysninger. Dette på baggrund af, at der i PDL står, at hvis en anden lov stiller personen bedre, så viger PDL. Ja, så skippede man da bare FVLs § 28, så var den hjemme. Meget belejligt, at borgere i berøringen m. forvaltningerne nu er dårligere stillet også på dette punkt. Der findes mange flere eks. på sådanne små snuptag, som aldrig har været til konkret debat på hverken Tinge el. i medierne.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2017, 10:46   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hvis du vil kontakte enhver offentlig myndighed (herunder også "Ud af DK") omkr. én forvaltningssag, beder de dig oplyse cpr.nr. Fordi de reg. dig via dit cpr.nr. og ikke på navn og adr. i deres registre.

Og ja, alm. lejekontrakt står der navn, adr., og lejemålnr. i større almennyttige boligselskaber, uanset hvad på sidste kaldes. Lejemålsnr. er alm. for opslag i boligselskabernes registre.

Dvs. de har 2 forskellige måder at slå op i deres registre. Dette må derfor på en eller anden måde samordnes, således at der er sikkerhed for at pengene fratrækkes den korrekte persons husleje.
Jeg forstår hvad du mener. Men det burde vel være ganske enkelt, at bruge navn+adresse.

Der kan være flere personer med samme navn i en by, og måske endda i en bolig-blok eller opgang, men jeg har endnu aldrig hørt om 2 personer med samme navn på den samme lejekontrakt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Jeg plædere ikke for mere registre el. flere oplysninger end nødvendigt, men sådan som lovgivningen er gået de seneste 10 år flyder, der flere og flere oplysninger rundt og imellem forskellige instanser (og mange af dem uden borgernes viden). Og nogle oplyser rask væk alt for meget, hvis de bliver spurgt. Det har vi set utallige eks. på, og lidet har det hjulpet, at de få aktive borgere/foreninger har protesteret under høringerne af disse loves tilblivelse. Danmark er en af de mest (vil nødig skrive bedst) registrerede samfund på denne jord. Men også borgere, som bor i almennyttige boligselskaber har ret til "privatlivet fred" el. "boligens ukrænkelighed".
Til resten af dit indlæg kan jeg kun sige, at jeg heller ikke er helt tryg ved den måde vores oplysninger sejler rundt på, og det gælder alle instanser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension