K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2011, 19:04   #1
ziva
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
ziva er ny på vejen
Smile Er i flexjob men er nødt til at søge førtidspension

Hej - jeg er ny herinde

Er der nogen der ved hvordan jeg kommer i gang med at søge førtidspension, jeg arbejder på mindste flextid i øjeblikket men mine sygdomme gør at jeg ikke kan mere....

Hvor kan jeg evt. få hjælp måske en bisidder med hos kommunen ?

Hilsen Ziva
ziva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 19:09   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad mener du med mindste flextid, det en halv eller hele time om ugen
der er ikke nogen grænse i følge loven.
mener sikkert 12.5 time, hvor en virksomhed kan få fuld økonomisk støtte

du skal gøre det at snakke med din egen læge først
der skal i snakke om hvordan det går og du har fået det værre
derefter skal lægen sende dig til forskellige undersøgelse
fordi du bliver nødt til at have lægedokumentation på din tilstand er blevet dårligere
end det som du er tilkendt fleks på
først herefter kan du aftale en tid med en sagsbehandler
men som jeg forstå det er du ikke sygemeldt
men uden ydeligere lægedokumentation kommer du ingen steder
der er en rimelig stor forskel på pension og fleks
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 19:16   #3
ziva
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
ziva er ny på vejen
førtidspension

Hej og tak for svar....

jeg har talt med læge og reumetolog, de tror at kommunen vil bede om nye dokumenter den dag jeg søger om pension. Jeg vidste ikke at det er noget jeg selv skal fremskaffe. Jeg er ikke sygemeldt, men har en del sygedage og min situation bliver værre og værre........Man kan måske ikke søge så længe man har et job ? ved du det ?

Hilsen Ziva
ziva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 19:57   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ziva Se meddelelser
Hej og tak for svar....

jeg har talt med læge og reumetolog, de tror at kommunen vil bede om nye dokumenter den dag jeg søger om pension. Jeg vidste ikke at det er noget jeg selv skal fremskaffe. Jeg er ikke sygemeldt, men har en del sygedage og min situation bliver værre og værre........Man kan måske ikke søge så længe man har et job ? ved du det ?

Hilsen Ziva
Hvis du søger mens du er i job, har du jo ret beset arbejdsevne (selv om du måske nokk kun holder fast i det yderste), og når du har det, vil det nok blive et hurtigt svar, desværre.

Og, ja kommunen vil højst sandsynligt have nye papirer fra lægerne der her skal dokumentere at din arbejdsevne er faldet helt til 0.

Kunne man forestille sig at din arbejdsgiver vil fyre dig, og du så derefter fuldtids sygemelder dig?
Lidt inde i sygemeldingen kan du så bede kommunen om at få dine pensionsmuligheder belyst...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 22:32   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Så vidt jeg husker bør du kontakte din jobkonsulent, og gøre opmærksom på, at du har problemer med, at klare dit fleksjob.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 11:01   #6
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ziva Se meddelelser
Hej - jeg er ny herinde

Er der nogen der ved hvordan jeg kommer i gang med at søge førtidspension, jeg arbejder på mindste flextid i øjeblikket men mine sygdomme gør at jeg ikke kan mere....

Hvor kan jeg evt. få hjælp måske en bisidder med hos kommunen ?

Hilsen Ziva
Du skal kontakte din jobkonsulent, og så bør du blive sygemeldt i samarbejde med din læge.

Det er IKKE meningen med et fleksjob, at du hænger i med det yderste af neglene og at der kun er kræfter til jobbet.

Alt tyder på at jobbet er for hårdt og at dine skånehensyn ikke passer mere, måske er dit helbred forværret.

Men du har en jobkonsulent og det er din jobkonsulents opgave at følge dig op, også i fleksjobbet, sådan at skånehensyn og helbred i øvrigt passer til jobbet. Er jobbet for hårdt skal du måske have et andet, ellers bør der ses på pension.

Kontakt jobkonsulenten og sig du ikke kan klare det mere, og tal også med din læge om en evt. sygemelding. Det er meget almindeligt at en fleksjobbers helbred kan blive forværret over tid, så måske skønnes der, at du nu er så dårlig, at pension er eneste udvej/mulighed.

Søg ikke selv pension nu, men kontakt din jobkonsulent - som har PLIGT til at hjælpe dig med en løsning på et alt for hårdt fleksjob, kan problemet ikke løses bør kommunen se på pensionsmuligheden.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu flexjob - men vil søge førtidspension !!! Mai-ling Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-06-2013 15:36
Kan en førtidspensionist søge flexjob? polper Spørgsmål ang fleksjob 6 04-12-2012 22:46
Bliver nødt til at komme af med min dårlige samvittighed. FrkSilverfox Dit og Dat 18 08-10-2011 21:01
At søge førtidspension/flexjob V_Brask Spørgsmål ang fleksjob 9 01-08-2010 17:26
kan jeg søge om flexjob ? mor2 Spørgsmål ang fleksjob 25 21-02-2010 18:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension