K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2011, 12:07   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg lægger lige et link til aktindsigt hos lægen http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 15:48   #12
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
hej igen.
nu har jeg så modtaget et brev fra kommunen óm at jeg skal til en special læge i reumatologi?og det vil vel så sige at udtalelsen fra den anden ikke er nok? jeg har endnu ikke bedt om agtindsigt,jeg skal til undersøgelsen 18-10-2011,så det er måske en god ide at bede om agtindsigt nu så jeg kan se hvad den anden har skrevet.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 23:40   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja da.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 07:47   #14
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
ok da , så prøver jeg det, det er åbenbart en lang "forestilling" , men jeg kan ikke rigtig finde ud af om min sags. beh. med eller modvirker i det her.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 08:13   #15
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Bo M

Jeg er selv førtidspensionist fra '95, og det du vel egentlig søger er forhøjelse af din pension. For at kunne sige om det kan betale sig, skal man vide hvilken førtidspension du oprindeligt fik tildelt. Almindelig, almindelig forhøjet eller mellemste førtidspension?

Hvis du oprindeligt fik almindelig eller almindelig forhøjet førtidspension, så kan det sikkert ikke betale sig, da de to pensioner i forbindelse med sidste førtidspensionsreform fik tildelt helt nye tillæg som fik dem op på samme økonomiske niveau som mellemste pension. Det betyder at der ikke er nogen økonomisk fordel ved at gå fra almindelig og almindelig forhøjet førtidspension til mellemste.

Blev du til gengæld tildelt mellemste, så er der en økonomisk fordel hvis man søger forhøjelse fra mellemste til højeste førtidspension. Men jeg kan sige her og nu, at det er utroligt svært for næsten ikke at sige umuligt at få en forhøjelse på andet end en næsten 100% fysisk funktionsnedsættelse.

Begrænsninger i hukommelse og koncentration hører ikke til fysisk funktionsnedsættelse. Jeg har selv lige været igennem forløbet og fik afslag flere gange, først da MR scanninger viste at fysisk aktivitet er direkte farligt og indebærer stor risiko for yderligere skader fik jeg tilkendt højeste førtidspension.

Når det er sagt, så sker der jo ikke noget ved at prøve, det værste der kan ske er at der bliver givet afslag, hvilket jeg også tror det er det bedste at man forventer, ellers kan man blive voldsomt skuffet. Forvent at chancerne er meget små og at en forhøjelse er næsten lige realistisk som at vinde i lotteriet.

Men held og lykke med det, som jeg siger, den der intet vover, vinder intet.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 09:23   #16
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
hej Ragdoll
ja, det er alm.forh. jeg får og jeg har også hørt det du beskriver,men at en generel forværelse af helbredet og de mange forgæves forsøg jeg har haft gennem 15år på at vende tilbage til arb.markedet ikke accepteres er jo langt ude,så selv om jeg også anser kampen som tabt gør jeg det alligevel.
tak for dit svar.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2011, 15:33   #17
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
hej igen
så har jeg modtaget mine papirer fra kommunen,speciallægen i psykiatri skriver til slut at der er tale om en varig lidelse som er jævnt forværret siden 2002,det er hans vurdering at min funktionsevne i forhold til et hvilket som helst erhverv er reduceret til det ubetydelige og han kan ikke pege på yderligere behandlingsmuligheder,således vurderer han at alle beh.muligheder er udtømte.
kommunens læge vil så have en reumatologi undersøgelse mere af min ryg selv om min egen læge ikke finder det nødvendigt og det er så den 10 - 10- det skal foregå?
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 12:22   #18
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
hej igen
nu er jeg så nået så langt at jeg har fået et skema hvor jeg kan komme med bemærkninger til spørgsmålet om der kan træffes beslutning om at rejse en sag om pens. forhøjelse?
jeg har jo været hos psykiater og han mener at mine muligheder for en tilbagevending til arb.mark. er varigt reduceret til det ubetydelige? og det virker som om kommunens læge nærmest ignorerer hans udtalelser og mere focuserer på ryggen? og vil have den undersøgt igen. Så puuh det er svært at gennemskue hvad de har gang i,og hvad jeg skal skrive i mine bemærkninger.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension