K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2012, 22:51   #31
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
PS. Hvis man som førtidspensiuonist, sidder med ejerbolig, kan man IKKE få boligsikring.

Evt. kan man få det som lån! Men.. det skal jo så betales tilbage, og hvornår??
Den dag Mette fredriksen siger ligsom Claus Hjort " få et arbejde, og du er rask"!!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 22:58   #32
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
popiae

det m.ejerbolig og boligsikring som lån vidste jeg ikke..jeg troede slet ikke man ku få som førtidspensionist i ejebolig...og som lån -det hjælper jo ingen da en førtidspension som regel er en varig ydelse..

det var helene der var så flink at sætte regnestykket op for mig og jeg skrev også at var man enlig førtidspensionist uden børn,ja så ku jeg godt se man sad hårdt i det..ingen tvivl om det,,
der ku den såkaldte boligsikring godt laves om...for enlige...der er jo stadig regninger der skal betales
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 23:08   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Engang boede jeg i en privat ejendom, der kunne jeg heller ikke få boligsikring selvom jeg var lejer, så nogen gange behøver man ikke engang at være ejer, før man ikke kan få boligsikring.....

Nu bor jeg til leje i DAB boligselskab, så nu er der ingen problemer med boligsikringen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 23:37   #34
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helene

hvis man så udlejer - hvordan ved man så om ens lejere evt ka få boligsikring...det ku godt bli et meget relavant spørgsmål for os..og vi er private..og det er pt total nyt..men optaget
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 09:45   #35
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
helene

hvis man så udlejer - hvordan ved man så om ens lejere evt ka få boligsikring...det ku godt bli et meget relavant spørgsmål for os..og vi er private..og det er pt total nyt..men optaget
Vil mene, at du/I kontakter det lokale Borgerservice, og forhører jer, om muligheden for boligsikring til kommende lejere i jeres ejendom.


Nu hér, hvor jeg selv er enlig ftp, men har hjemmeboende søn på SU, og indimellem lidt flere penge end SUén, da sender jeg selv en kopi af sønnens lønninger til boligsikringskontoret hver md.

Normalt, får jeg 1200 i boligsikring hver md. Når, sønnen kun har SUén, som er på 2800, ja, så får jeg 681 kr pr md. Der har været 2 md, hvor han tjente godt i Ålborg, og de 2 md får jeg så ikke boligsikring for.
Alt sammen særdeles rimeligt.

Jeg ønsker bare ikke, at få et ordentligt smæk med efterbetaling til følge, så derfor den løbende aftale med boligsikringskontoret.

Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 10:02   #36
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
pedro

1ooo tak for forklaringen...lejen er billig..er jo på landet...men det er godt at vide hvad man ka gøre hvis og hvis..

nu ved jeg jeg ikke hvor du kommer fra..men på tandlægehøjskolen i århus ka man også få hjælp..ka se din søn arb.i ålborg

mvh stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 10:27   #37
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
To uden tænder - Smækker og Pedro

Ha ha ha ha Pedro - den er jeg med på. Vi må bytte opskrifter på "tygge-fri" kost. Brød uden skorper skåret i hapser, grød, vælling og mos, MUMS
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 10:51   #38
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Ha ha ha ha Pedro - den er jeg med på. Vi må bytte opskrifter på "tygge-fri" kost. Brød uden skorper skåret i hapser, grød, vælling og mos, MUMS
Ja, det har du ret i SmækkerLækker!
Vi må overgå til søbekost.

Mine fortænder i underunden er begyndt at løsne sig, paradentose, men nu vælger jeg at få en såkaldt tråd banket henover . "Tråden" koster 1500 kr, så jeg trækker pengene ud af mit budget, og så må man jo indbetale lidt mere hertil, fremover.

Det vil koste 30.000 med en bro på de nederste fire fortænder i undermunden------men jeg mangler jo osse 4- i overmunden, eller hvad den nu hedder, og det var ligeledes 30.000....så det bliver ikke "Pedro" fremover......men derimod PløkElse, som vi kalder de tandløse her i området.
Her må gerne grines, men indrømmet------jeg er sgu deprimeret over de gamle pløkker......
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 18:44   #39
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Jeg har kigget mig lidt omkring - priser og sådan. Og jeg er kommet frem til, efter jeg har talt mine penge, at gå ind i en spøg og skæmt-butik og købe sådan et vampyrgebis.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tak for hjælpen, revalidering igennem nåleøjet! Mariba Alt det andet 7 21-12-2012 23:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension