K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2009, 07:16   #1
viviras
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
viviras er ny på vejen
neuropsykolog

Nu må jeg have luft. Efter 16 år som kommunal dagplejer har min krop sagt stop. Jeg har haft 3 store smæk i min ryg/lænd grundet mit arbejde. Man har fra dagplejenes side forsøgt at skåne mig(begrænse) antal af børn i en længere periode. Uden positiv efekt. Samme tid som min ryg volder problemer begynder alle mine led at bive smertende og ømme. Har forsøgt med styrketræning, stabilitetstræning og sidst noget der hedder fysiopilatis. Uden nogen forbedring. Min læge har ordineret div. smertestillende mediciner. Tåler desværre ikke noget der er stærkere en panodiler. Har det man kalder et medicinsk mavesår. Grundet en masse gigtmedicin over de sidste 5-6 år. Får ikke min nattesøvn, vågner typisk 3-4 gange på en nat, grundet smerter i hofter og lænd. Med det resultat at jeg er ukonsentreret og træt når jeg når middag. For migræne grundet nakkesmerter, som har udløst en ulidelig Tinitus som bliver forsøgt behandlet hos fysioterapeaut. Når ikke det er smerter der holder mig vågen, er det en ganske vedvarende hyletone i mit højer øre. Min læge har forsøgt med sovemedicin, men det bliver jeg ganske enkelt alt for plimp af inde i hovedet (depresiv) Nu har jeg lige afsluttet et 3 måneders arbejdsprøvning i gennem Springbræt. De lavede en resurseprofil hvori de indstillede mig til at flexjob på 12 til 15 timer om ugen. Min sagsbehandler på jobcentret godkendte den og sendte den til flexnævnet, som selvfølgelig afviste den da der ikke forelage en regulær diagnose fra den reumatolog der havde undersøgt mig for 3 år siden. Udtalelsen var på det tidspunkt at det var en varig lidelse og at den var stationær. Så nu vil man gerne have mig undersøgt af en neuropsykolog. Er der nogen der har erfaringer med sådan en person?
Har lige modtaget et brev om at jeg skal til samtale hos Cand.psych der hedder Byron Terrence Brooks i Alle rød. Nogen der har kendskab til ham
viviras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 09:05   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej

Hvis jeg var dig ville det første jeg ville gøre, være at bestille tid hos egen læge og bede om (insistere på) en henvisning til en speciallæge med speciale i bevægeapperatet. Og hvorfor pokker hvis din udtalelse fra Reumatolog er 3 år gammel, sender de dig til psykolog???

Du kunne passende sige til din læge at du gerne vil have en henvisning til Bente Danneskiold-Samsoe på Parker Instituttet på Frederiksberg sygehus.

Du burde blive udredt fysisk før man giver sig til at se på det psykiske.

Held og lykke med det



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 13:02   #3
viviras
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
viviras er ny på vejen
Har i dag fået en henvisning til speciallæge igennem min læge da han mener at der er stor sandsynlighed for at jeg kan diagnostiseres med Fibromyalgi. Ringede til min sagsbehandler som nærmest virkede ligeglad. Hun sagde at hun da ville notere det ned, men intet om at forlænge mine sygedagpenge. De stopper den 30 dec. 2009. Har dog mulighed for at få den forlænget op til 26 uger. Min læge mente ikke dette burde være et problem. Min undersøgelse hos speciallægen er først den 18 februar. Men som sagt så ved jeg faktis ikke om min sagsbehandler gør noget ved det. Min læge sagde at de bare kunne bede om en ny opdatering på min journal. Kan kommunen overhøre dette da det har stor betydning for min sag
viviras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 13:34   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis jeg var dig så ville jeg med det samme skrive til sagsbehandler henvise til telefonsamtale og skrive at din læge mener det kan dreje sig om fib og at du skal til speciallæge den 18 feb, skriv til hende hvad der nu skal ske i forhold til dine sygedagpenge og om de vil blive forlænget og bed hende om at svare dig på skrift...

RING IKKE til din sagsbehandler, da en samtale kan være svær at dokumentere ..

Hvis din sagsbehandler ikke har kontaktet dig inden for 10 dage så skriv en rykker ..-

Du skriver at dine sygedagpenge stopper den 30 dec har du fået dette meddelt på skrift ? det skal meddeles på skrift med mulighed for indsigelse inden de kan stoppe dem ...
  Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 14:36   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lyt til vores råd!

Kære Viviras.

Jeg har ikke erfaring med fib, ikke læge men vil råde dig til følgende grundet mine livslange erfaringer med Tinnitus og "systemet"

Lyt og følg de råd du har modtaget indtil nu. Det er vigtigt. Vi "gamle" kan allerede nu, med de få oplysninger du har givet, se at du er på vej ind i en "negativ" social sag. Med store bekymringer for dig og din familie.

Men tag det roligt, du er ikke alene, fortsæt her på DIN tråd med alle de spørgsmål der vil komme i din sag.

Tinnitus, har jeg haft siden den 10. april 1981 kl 1530 efter en ulykke. Jeg anbefaler dig at tage det problem alvorligt da det har stor indflydelse på dit overskud, som du jo allerede har erfaret. Derfor skal du have undersøgt HVORFOR du har fået Tinnitus. Der findes mange årsager, men efter min erfaring IKKE muskelspændinger som kan fjernes ved lidt fysioterapi.

Kontakt http://www.hoereforeningen.dk/saerli...tinnitus-ramte for rådgivning, da det er yderst vigtigt at Tinnitus også kommer med i din fremtidige Resourceprofil. Uanset hvad dine omgivelser, herunder din sagsbehandler, iøvrigt mener om dette handicap som de ikke aner en dyt om.

Men det skal evt ørerlæger nok beskrive, hvor alvorligt dette handicap er hvis det er kronisk. Se eksempelvis hvad den anerkendte læge Søren Vesterhauge skriver til kommunernes sagsbehandlere omkring mennesker med øresygdommen Meniere. http://www.hoereforeningen.dk/saerli...styrelser1.pdf

Om du har Meniere kan ingen vide men Tinnitus er et alvorligt handicap som skal foreligge i din sagsmappe sammen med dine andre handicap.

Muligheden findes måske her for yderligere hjælp hos Specialkonsulenterne: http://www.hoereforeningen.dk/viden-...ialkonsulenter

Har du yderligere spørgsmål om Tinnitus og de muligheder for at leve godt med den er du velkommen til at give mig en PB.

VIGTIGT. Mange læger har ikke kendskab til at en del mediciner FORVÆRRE Tinnitus hvilket du kan se i den UDVIDET indlægseddel som du kan bede apoteket om at udleverer til dig. ( skal de printe ud til dig)

Men vigtigst af alt her og nu er at du får sat DIAGNOSER på dine skavanker. Fordi din sagsbehandler allerede nu tænker psykolog, ondt i sjælen, kvindesygdomme osv. Det skal hun stoppes i.

Mange hilsner
Peter Døv med Meniere og Tinnitus på begge
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 16:21   #6
viviras
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
viviras er ny på vejen
Takker mange gange. Min tinitus stammer fra en kraftig hørenedsættelse i de dybe toner. Ørelægen har henvist mig til Hillerød sygehus hvor de har en afdelig for tinituspatienter
viviras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 20:04   #7
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg har været hos en neuropsykolog, jeg skulle udføre nogle øvelser,
vedr. hukommelse, almen viden osv.

Det var udelukkende test det handlede om, men jeg har konigtive problemer
grundet sygdom og medicinering, han skulle rådgive kommunen i, hvad
han mente jeg kunne arbejde med.

Han gav mig ikke diagnoser, men skrev at jeg havde en nedsat psykisk
tærskel, dette skyldes nogle urimeligheder i systemet.

Jeg vil på ingen måde sammenligne ham med en psykolog.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 20:27   #8
viviras
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
viviras er ny på vejen
Unhappy

Okay. Vil da meget gerne høre hvad det ender med for dig . Jeg har talt med sagsbehandleren idag og tja- hvad skal jeg siger. Jeg tror såmend efterhånden at hun er mere på kommunens side end min. Hun mente bestemt ikke jeg ville få forlænget min sag . Men jeg kunne jo bare vende tilbage når jeg havde været hos speciallæge i februar. Og søge på ny
viviras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 20:41   #9
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Neuropsykologen beskrev 2 arbejdsområder han mente jeg kunne bestride,
men han havde ikke taget hensyn til de fysiske skånebehov, kun det at
opgaverne skulle være lettere overskuelige, men det blev afprøvet, men
jeg havde mange smerter og endte på førtidspension.

Jeg har en muskellidelse, piskesmældsnakke og dårlig ryg mm. Jeg
tager Phenergan istedet for sovemedicin, det kan købes i håndkøb,
og er ikke vanedannende, måske skulle du prøve det, tjek evt. om
det kan gå med evt. andet medicin du tager.
Midlet bruges ved allergi, transportsyge og ved søvnløshed.

Sidst redigeret af Tanja; 03-12-2009 kl. 20:45.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 20:59   #10
viviras
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
viviras er ny på vejen
Tusind tak. Det vil jeg prøve
viviras er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Neuropsykolog FibroMcs Alt det andet 18 30-07-2013 11:52
Neuropsykolog mhb Alt det andet 20 17-09-2012 14:45
Dårlig neuropsykolog kisser72 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-12-2011 09:24
Psykolog/Neuropsykolog... Susanne2412 Alt det andet 12 20-03-2011 21:40
Nogen der har været hos neuropsykolog? ayla Spørgsmål ang fleksjob 27 23-04-2009 07:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension