K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2014, 18:19   #11
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Der er lige et problem med pensionsindbetalinger.

Ved ansættelse i nyt fleksjob bliver det efter den nye ordning, hvilket betyder at er ikke kommer så stort et bidrag fra arbejdsgiveren, som flere selskaber kræver.

Man kan risikere at ryge ud af sit pensionsselskab og dermed miste de rettigheder man har haft hidtil... det kan på sigt betyde mange hundrede tusinder man går glip af, som skulle være det der holdt gang i en når man blev gammel.

Den nye reform er særdeles dårlig i forhold til indbetaling til pension, de eneste der vist får en bedring er folk der aldrig har haft tilknytning til arbejdsmarkedet, for de får pludselig en lille-bitte pensionsopsparing, det gælder alle i fleksjob, men disse få hundrede kr om måneden slår som en skrædder i helvede, se i forhold til de omkring 3000 kr som der ofte går til ens pensionsselskab via arbejdsgiverbetalt pension.
Det er helt korrekt.. MEN da vi som på fleksjob på gammel ordning betaler 8 % i am-bidrag af løndelen, så betaler vi mindre nu.. De sparet penge KUNNE man så sætte ind på sin pensionsopsparing.. Og ja.. Vi får et mindre beskæftigelsesfradrag nu.. Men da det kun er et fradrag, så er der alligevel et overskud
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 20:00   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
De sparet penge KUNNE man så sætte ind på sin pensionsopsparing..
Det er så ikke i alle pensionskasser at man selv kan indbetale.
Man kan eks. ikke i min !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 21:03   #13
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det er så ikke i alle pensionskasser at man selv kan indbetale.
Man kan eks. ikke i min !
lige et kort spørgsmål. hvis ens løn nu" mens man er i job på gl. ordning og skal skifte,hvad får det så af konsikvens økonomisk" hvis man er i job på de 18.timer. ?? jeg kan kun læse om 15 og 20.timer på de tal der er skrevet. jeg tjener 21.200kr md. som pedagog medhjælper. hvem vinder" og hvem taber" i min situration. ?? og er det så ny.ordning..
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2014, 21:11   #14
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
lige et kort spørgsmål. hvis ens løn nu" mens man er i job på gl. ordning og skal skifte,hvad får det så af konsikvens økonomisk" hvis man er i job på de 18.timer. ?? jeg kan kun læse om 15 og 20.timer på de tal der er skrevet. jeg tjener 21.200kr md. som pedagog medhjælper. hvem vinder" og hvem taber" i min situration. ?? og er det så ny.ordning..
Med 21200 kr og 18 timer på ny ordning = 21200 minus 500 kr sat ind på din egen ATP konto

Løn og tilskud lagt sammen Så ikke den store ændring fra gammelt fleksjob til ny

Sidst redigeret af mik16; 16-01-2014 kl. 21:16.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension