K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2008, 12:31   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
SKAT skulle gerne have skrevet til dig, at de trækker dig - og for hvad.

Måske hvis du finder din forskudsopgørelse.

Men læs denne tråd her. Der står en masse nyttigt.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...light=restskat

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 02-10-2008 kl. 12:42. Årsag: tilføjet link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 12:59   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Nu spørger jeg måske dumt, men hvor ser man om SKAT trækker i kontanthjælpen ... jeg er direkte analfabet når det kommer til skat og andre finansielle udregninger osv.
Razmo hos mig fremgik det meget tydeligt i mit udbetalings billag, der stod hvor meget der blev trukket i skat hvad mit personfradrag var samt at der blev trukket 10 % af bruttobeløbet hver måned, jeg havde aldrig fået noget fra skat af om at de trak det, det blev bare gjort og det var en på inkasso på kommunen der havde oplyst mig om det (mundtligt) da jeg bad om at få et beregningsgrundlag og en ankevejledning på afgørelsen, lod man mig slippe men der havde jeg også betalt i 3 år
  Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 13:29   #13
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så er jeg nysgerrig på noget.

Da jeg jo ikke har betalt børnebidrag i en lang periode, så fik jeg på et tidspunkt at vide (enten kommunen eller skat, kan ik huske hvem lige nu), at det fradrag man nårmalt får når man betaler børnebidrag, det ville man fjerne fra mig, da jeg jo ikke betalte bidraget.

Noget jeg så ikke forstår er, at den gæld jeg hele tiden ophober når jeg ikke betaler har det fradrag inkluderet... det betyder jo reelt, at skal jeg en dag betale gælden tilbage, så kommer jeg til at betale et fradrag jeg aldrig har fået.

Jeg funderer over om det i det hele taget er lovligt... men det er for mig totalt kaos at hitte rundt i alle de regler, så jeg har opgivet at finde ud af det foreløbigt.
  Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 16:11   #14
Lars B.
Ved at vænne sig til K10
 
Lars B.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2008
Lokation: køge
Indlæg: 23
Styrke: 16
Lars B. er ny på vejen
jeg har foreløbigt bedt om aktindsigt i et rekommanderet brev til tine jensen incl alle dokumenter og beregninger så må vi se

til razmo fradraget får du når du betaler det er også mest fair
__________________
Lars

Sidst redigeret af Lars B.; 02-10-2008 kl. 16:14.
Lars B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 16:47   #15
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lars B. Se meddelelser
jeg har foreløbigt bedt om aktindsigt i et rekommanderet brev til tine jensen incl alle dokumenter og beregninger så må vi se

til razmo fradraget får du når du betaler det er også mest fair
Yep... hvis fradraget så også bliver frataget gælden så kan jeg forstå det...
men at fradraget kun figurerer på gælden synes jeg ikke er rimeligt hvis jeg en dag ender med at betale det tilbage... men jeg må formode at de forventer jeg aldrig kommer til at betale det tilbage...

Men skulle jeg blive millionær en dag, så må jeg jo bare klage over at fradraget skal fratrækkes gælden først

Og inden nogen fejlagtigt får den idé, at jeg skider på mine børnebidrag, så må jeg hellere klargøre at jeg ikke kan få økonomien til at fungere uden... det er umuligt på en kontanthjælp at slippe ca. 2.200,- om måneden.
  Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 23:05   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener stadig, at det er ligningsloven der er gældende ved opkrævning af gæld i kommunen, fuldstændig, som var det restskat.
Be om en afgørelse og klag, såfremt du ikke har det lovlige beløb på 4.500kr til mad, når alle faste udgifter er betalt.
Derudover eftergives gælden efter en årrække, tror det er før 5år, nu 3 år?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 08:11   #17
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
Jeg mener stadig, at det er ligningsloven der er gældende ved opkrævning af gæld i kommunen, fuldstændig, som var det restskat.
Be om en afgørelse og klag, såfremt du ikke har det lovlige beløb på 4.500kr til mad, når alle faste udgifter er betalt.
Derudover eftergives gælden efter en årrække, tror det er før 5år, nu 3 år?
vh popiae
Ja har godt læst noget om at den kan eftergives, men det er først når gælden ophører med at vokse... og da min gæld er børnebidrag der hele tiden vokser måned for måned og den ældste er 12 og den mindste 11... så giver det 7 + 3 år, altså 10 år endnu før jeg tidligst kan få eftergivet noget som helst

Men hvis det er ligningsloven de skal benytte sig af med 4.500,- efter faste udgifter, så forstår jeg ikke at så mange kommuner bruger den grænse på 3.000!? det er jo ikke lovligt så!

Og i ligningsloven indberegner de efter hvad jeg har forstået ikke privat gæld, så de 4.500 er ikke engang sikret (her mener jeg når man betaler den private gæld hver måned).

Så hvis man skal klage over alt under 4.500 efter faste udgifter, så burde de godt nok få mange klager... hvor mange på kontanthjælp kan overhovedet komme op på 4.500 efter faste udgifter?
  Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 08:46   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
gå ind på www.skat og find reglerne.
alle udgifter skal medtages. også nødvendige udgifter som feks medicin og behandling og lign.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 10:19   #19
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
gå ind på www.skat og find reglerne.
alle udgifter skal medtages. også nødvendige udgifter som feks medicin og behandling og lign.
vh popiae
Hmm... jeg kan sgi' ik finde noget brugbart derinde... det lader altid til, at handler det om regler og paragraffer vedr. at der skal penge ud af statskassen, så er det sgi' aldrig til at finde!

Men det er også lige meget... når jeg overgår til førtidspension, så vil jeg bede min sagsbehandler om at fortælle mig hvor i kommunen jeg kan sætte mig ned med en økonomisk sagsbehandler og få kulegravet økonomien osv. så jeg fået alt på plads... det mener jeg bestemet at man har krav på iflg. nogle regler i systemet.

Jeg betaler gerne af på min gæld, men jeg vil ved gud have de 4.500 tilbage minimum hvis lovgivningen siger jeg skal have det... det skal jo være til at leve bare nogenlunde anstændigt på den førtidspension når det skal fortsætte ind til jeg bliver 65
  Besvar med citat
Gammel 03-10-2008, 10:58   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ankestyrelsens søgefunktion er netop ændret, og jeg prøvede så at skrive "betalingsevne", og så kom der en hel masse om børnepenge.

Prøv evt. at skrive "gældssanering", så kommer der noget om, at tilbagebetalingspligtig kontanthjælp OGSÅ kommer ind under gældssaneringsformålet... så mon ikke børnepenge også gør den dag, du skal søge gældssanering.

Prøv at se her:

http://cms.ast.dk/afgoerelser/princi...p?mode=seneste

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Økonomi elina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 14-05-2013 06:17
økonomi, ftp. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-01-2013 10:51
økonomi smedesvend Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 22-09-2012 15:55
økonomi melker Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-04-2011 06:43
Økonomi Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 7 16-08-2008 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension