K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2010, 20:25   #1
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
At søge førtidspension/flexjob

Hvor mange gange skal man søge om førtidspension eller flexjob??? Jeg søgte mundtligt hos min sagsbehandler for 3 mdr siden. For 2 mdr siden skrev jeg det også skriftligt, da jeg fandt ud af hun ikke længere var min sagsbehandler. Kommunen ville ikke give mig en ny. I sidste uge sendte jeg igen til kommunen, at jeg søgte flexjob og i hverste fald pension.
De nægtede mig aktindsigt, men der kom de for kort havde §§ i orden. Men der er stadig ikke sket en pind i min sag. Arbejdsprøvning har vist gennemsnitlig 10 timer (så flexjob er ikke realistisk, hvis jeg forstår det korrekt).
Hvor kan man klage og hvornår? De kan vel ikke ignorere at jeg har søgt pension/flexjob selv??
Ved godt mange siger, at kommunen selv skal indstille mig, men efter stop af sygedagpenge for snart et år siden, og derfra sygemeldt på kontanthjælp uden der sket en fløjtende fis, fik mig til at søge selv.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 21:14   #2
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hvor mange gange skal man søge om førtidspension eller flexjob??? Jeg søgte mundtligt hos min sagsbehandler for 3 mdr siden. For 2 mdr siden skrev jeg det også skriftligt, da jeg fandt ud af hun ikke længere var min sagsbehandler. Kommunen ville ikke give mig en ny. I sidste uge sendte jeg igen til kommunen, at jeg søgte flexjob og i hverste fald pension.
De nægtede mig aktindsigt, men der kom de for kort havde §§ i orden. Men der er stadig ikke sket en pind i min sag. Arbejdsprøvning har vist gennemsnitlig 10 timer (så flexjob er ikke realistisk, hvis jeg forstår det korrekt).
Hvor kan man klage og hvornår? De kan vel ikke ignorere at jeg har søgt pension/flexjob selv??
Ved godt mange siger, at kommunen selv skal indstille mig, men efter stop af sygedagpenge for snart et år siden, og derfra sygemeldt på kontanthjælp uden der sket en fløjtende fis, fik mig til at søge selv.
Hejsa.

Så vidt jeg ved, er fleksjob noget man skal visiteres til - men ret mig gerne, hvis jeg tager fejl

Jeg er selv lige pt. fanget i pensionsspørgsmålet, og har fået at vide, at jeg altid kan søge selv - på "foreliggende grundlag" (Se evt. min tråd - "Så blev jeg dét klogere"). Du skal være MEGET sikker på, at alt foreligger, hvis du vil søge selv. Der er en §17 og en §18 som du kan kigge på - evt. herinde.
Jeg er ved at samle ind af diverse journaler og akter til mit "foreliggende grundlag", og det er rigtigt træls, at det skal være sådan - at man selv skal gøre det, for at være sikker på, at det er gjort - men sådan er det altså åbenbart i mit tilfælde! Jeg er så til gengæld også sikker på, at det hele er med...
Ressourceprofilen er det vigtigste redskab, har jeg fået at vide. Er din opdateret? Ellers er det meget vigtigt, at den bliver det.

Aktindsigt kan de aldrig nægte dig, men det fandt du jo så selv ud af
Men du har ret - det er og endnu engang
Held og lykke med det hele. Jeg håber, at der kommer andre, der kan svare dig mere udførligt.

Kh Synf

Sidst redigeret af Synf; 27-07-2010 kl. 21:24.
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 13:20   #3
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej

Der sker ikke noget i min sag, hvorfor jeg tog skeen i egen hånd. Dd har jeg ringet til statsforvaltningen, som instruerede mig i, at jeg til næste møde skal sige: tag stilling til det jeg har søgt.
Han forklarede, at så længe jeg har en flex/pension sag kørende kan de ikke sende mig i aktivering omvendt kan jeg heller ikke klage så længe sagen kører.

Kommunen har ikke overholdt bl.a. god forvaltningsskik, retssikkerhedsloven mv.
Jeg sendte i går en skrivelse til kommunen, med forskellige §§. Tænk her til morgen ringede selveste chefen, og han ville sørge for jeg fik en ny socialrådgiver (sådan var tonen ikke for 14 dage siden), dog kneb det at overholde deadline mht indkaldelse til næste samtale.......

Men i bund og grund har jeg endnu ikke fået svar på, hvor længe skal det tage inden de går i gang med at arbejde på min pensionssag?? Har søgt på det foreliggende grundlag for 3 mdr siden og ikke hørt en klap. Chefen indrømmede, at det kunne de ikke tage sig af foreløbigt.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 15:00   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis ikke de svare så kan man hvis der går for lang tid anke det som et afslag ved beskæftigelses ankenævnet ..

Har du klaget over sagsbehandlingen ved borgmester og kommunalbestyrelse ?
  Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 16:39   #5
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej Hejdien

Hvad er for lang tid?

Iht kommunens hjemmeside står følgende ved pension og flexjob:

Sagsbehandlingsfrist: 3 måneder hvis arbejdsevnen er dokumenteret. Er arbejdsevnen ikke dokumenteret fastsættes en individuel frist 3 måneder fra modtagelsen af ansøgningen.

Kan jeg så anke efter 3 mdr? Så er det jo nu.

Takker
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 18:32   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det kan du godt det der sker er at b-nævnet sender den tilbage til kommunen og beder dem om at komme i gang , du kan også selv gøre det at du skriver til kommunen at du hvis ikke du har hørt fra dem inden for en nærmere fastsat tid vil anke ved b-nævnet da du så må formode at det er et afslag ...

det kan være det kan få dem igang
  Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 16:42   #7
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej Hejdien

Min sagsbehandler har skrevet følgende i min journaludskrift:

Pgl vil gerne afklares om han kan være berettiget til fleks eller førtidspension.


Det var den mundtlige, er den stærk nok til at gå videre med? Eller skal jeg bruge fra den dato, hvor jeg sendte det skriftligt til kommunen? Det betyder faktisk snart 2 mdr....
__________________
Lykken er som en lille fugl, den flyver og kommer tilbage.Gid den hos dig må finde et skjul og blive der alle sine dage
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 17:05   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du selv søger skal din sag er 100 procent uden huller
1 der må ikke være tvivl om behandlingsmuligheder
2 læger skal have skrevet ubetydelig erhversvsevne og ingen behandlingsmuligheder
3 have din lægekonsulent 100 procent på din side
ellers er det næsten sikkert du afslag

Men en rigtig god grund til at søge en §17 på det foreliggende, som jeg ser det din sag nu. De skal give en begrundelse for et afslag.
hvis det så bliver afslag, har du noget og arbejde ud fra
er det mere arbejdsprøvning eller er rent lægefagligt de mangler.
det skal de skrive
samt du mister ikke noget, da jeg formoder du er på kontanthjælp
men du skriver både flex eller pension.
en §17 er rent pension og hvis du måske ønsker flex, så skal du absolut ikke søge en §17


nu skriver du godt nok du har søgt, men har du det på skrift med dato for aflevering.
her fra midten af denne månden har jeg tænkt mig, at ring og skrive 1 gang om ugen, indtil de indkalder til et møde
jeg fik jo afslag, men begrundelsen er kommet i orden, så de har ikke andre muligheder ind at indstille til pension.

det mundtlige kan du godt glemme alt om i dette system.

Sidst redigeret af MTVRV1; 01-08-2010 kl. 17:13.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 17:16   #9
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej MTVRV1

Midt juni skrev min hudlæge, at mtx ikke var en behandlingsmulighed for den form for eksem, jeg lider af. For lang tid siden har samme læge skrevet, at uanset medicinering bliver jeg aldrig fuld arbejdsfør. Jeg har prøvet det ene medikament som de mente ville kunne hjælpe på funktionsevnen i hjemmet, dette tålte jeg ikke, og det andet vil lægen ikke ordinere.
16 år med forskellige jobs, som måtte ophøre pga eksem. Hudlæger der skriver, at yderligere arbejdsprøvning er ikke forsvarligt.
Reva skriver: Pgl kan ikke honorere en arbejdsprøvning her før hans helbredsmæssige tilstand er værentligt forbedret.
Arbejdsmedicinsk (februar 2010) skriver, at hvis ikke alle skånebehovene er opfyldt er der ingen restarbejdsevne, selv med skånebehov er det meget sparsomt med arbejdsevnen.
Kommunen skriver selv i ressourceprofilen (dec 2009), at de har overholdt de skånebehov de kunne og forsøgte endda omplacering.
Så derfor vil jeg da meget gerne vide hvad de mangler for, at jeg kan komme videre.
Min sygdom er en kombination af børneeksem og en kemikalie forgiftning (Arbejdsskade).
Afslag rør ikke mig, så ved jeg da hvad der skal til. Talte i torsdags med ankestyrelsen, da jeg har anket stop af revalidering. I og med, at jeg ikke har flere behandlingsmuligheder, så er det fleksjob eller pension. (Talte med dem, der har behandlet min sag derinde).
Er lidt følelsesladet dette indlæg, men det præger mig meget.
__________________
Lykken er som en lille fugl, den flyver og kommer tilbage.Gid den hos dig må finde et skjul og blive der alle sine dage
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 17:26   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Afslag rør ikke mig, så ved jeg da hvad der skal til

så kunne du aflevere en ansøgning i løbet af næste uge

du behøver bare skrive at du søger pension på det foreliggende grundlag iht §17.
foreliggende er meget vigtig du får skrevet
og aflevere den i dit jobcenter
Få en kvittering, og så har kommunen 3 mdr til at behandle din sag iht Retssikkerhedsloven.
havde nok skrevet en side eller to og skrevet en begrundelse for hvorfor du søger pension
alså et resume hvad du har været igennem
et helt år nogen der er sket noget i din sag er meget lang tid
havde netop samme problem, at de ikke vil ud med hvad der skulle til.
tror desværre det gælder os, hvor man ikke lige kan slå op i en lægebog og give en klar diagnose
men pension gives alså på grundlag af funktionsevne og ikke ens sygdom

Sidst redigeret af MTVRV1; 01-08-2010 kl. 17:30.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge flexjob... Hvad nu? Q1982 Spørgsmål ang fleksjob 5 15-08-2013 22:30
Nu flexjob - men vil søge førtidspension !!! Mai-ling Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-06-2013 15:36
Er i flexjob men er nødt til at søge førtidspension ziva Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-11-2011 11:01
kan jeg søge om flexjob ? mor2 Spørgsmål ang fleksjob 25 21-02-2010 18:20
flexjob selv søge jj2 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension