K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2008, 01:07   #11
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Ja den var go.

Ja hvor blir alle pengene af jeg kan ikke mærke det blir bedre på de offentlige sygehuse de steder jeg har været er det kun blevet ringer og ringer desværre

JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 01:14   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Skænker da også Operahuset en tanke, når jeg handler i Netto.

Gaver over 500 kroner til velgørenhed kan trækkes fra i skat.

Jeg har IKKE glæde af Operahuset. Jeg har ikke råd til togturen og da slet ikke til en rundvisningstur (uden opera-forestilling).

Men jeg TÆNKER meget på Operaen, hver gang jeg opdager, at toastbrød, havregryn og spagettiskruer er steget til næsten det dobbelte.

Så havde jeg gerne undværet Operahuset og det kæmpe skattefradrag, det må have kostet.

Så havde jeg råd til lidt sundere mad.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 01:16   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
JJC skriver

Gir dig ret langt af vejen Hejdien, men det er jo politikerne vi skal skyde efter, jeg kan sagtens følge dem der forsikre sig, når de ved hvor lang tid de kan blive trukket rundt i cirkus DK og risikere alt de har arbejdet for forsvinder.
Hej JJC jeg håber sandlig heller ikke at du får på forståelsen af mit indlæg at jeg skyder efter dem der tegner en forsikring, ville selv gøre det lige med det samme hvis jeg havde muligheden for det, og beder også mine børn om at gøre det ..

Ene og alene for at de ikke skal havne i det samme hul som jeg og mange andre herinde,.,,

Så jeg skyder ene og alene på regeringen og deres måde at privatisere sundhedssektoren af bagvejen

Det har aldrig været en hemmelighed at de borgelige gerne ville privatisere sundhedssektoren,men da der ikke var stemning for det i befolkningen valgte de bare en alternativ måde at gøre det på , for hvad enten vi kan lide det eller ej så er meget af sundhedssektoren nu privatiseret, dem med forsikring og penge har de bedste muligheder ....

så klart skyd på politikkerne (også gerne lidt på oppositionen for de råber alt for lidt op omkring det )
  Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 01:29   #14
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hejsa

Her er jeg så ikke enig, men uha hvis vi altid var det hvad skulle vi så gi os til

Om det er regeringen eller oppositionen der er skyld i vores sundheds system er et godt ?
Tingene begyndte for mange år siden på denne udvikling, det kan der slet ikke herske tvivl om.

Igennem mit tidligere job i falck har jeg oplevet flytning af afdelinger frem og tilbage alt sammen, med stor utilfredshed blandt det danske folk. Her er vi lidt dobbelt moralske vi vil ikke køre efter behandling, næ det skal ligge på hjørnet, men uha vi vil ha at de stakkels mennesker der arbejder der og behandler os skal være de bedste så vi får den bedste behandling. Dette kan i mine øjne kun ske ved at vi samler expertisen på få steder. Kun her kan de opbygge en viden på et fornuftigt grundlag.

At så en smart mand/kvinde fandt på at lave en privat sundheds forsikring så man kunne komme til i det private, ved at hoppe uden om det offentlige ja det jo derfor man tegnede den eller for manges vedkommende deres firma, fordi det er dyrt at en medarbjder er længe væk.
Men må vil sige det var smart at opfinde den slags forsikring og desværre fik jeg heller ikke tegnet en inden jeg kom til skade, men ville da ønske jeg havde haft den.

Men en sådan forsikring er vel lige som så mange andre forsikringer enten har man den eller man har den ikke, men vi får jo heller ikke forsikringen til at dække råd i vores hus hvis der allerede er råd når vi vil tegne den.
Som jeg plejer at sige, jeg får en police fra mit forsikrings selskab på 40 sider, den 1 side er med det de dækker de sidste 39 er med det de ikke dækker
Og jeg kan da godt forstå de ikke vil tegne en forsikring på min ryg og skulder, for uha hvis jeg havde det forsikrings selskab og der kom en med mine skader og ville dækkes ville jeg godt nok også sige desværre min ven, det ville vist være det rene tab at dække dig.

Og problemet i mine øjne med sundhedsforsikringer er at lægerne i danmark er mere end griske, de vil hellere arbejde for det private end det offentlige da de i det private får en kæmpe løn, og dette kan hverken regering eller opposition gøre meget ved.
Da det for mange år siden blev besluttet at de Danske læger for betaling for hvor mange patienter de har i løbet af dagen og ikke som feks. ude i dele af Kina hvor man gir dem betaling for hvor mange raske patienter de har, se her kan det betale sig at gøre folk raske.

Sidst redigeret af Falco; 15-03-2008 kl. 01:37.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 01:29   #15
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hej Hejdien

Det har jeg ikke det var bare en lille bemærkning inden nogen begyndte på det.
Jeg er ikke verdens bedste skribent men pille sus og smerter gør måske jeg skriver lidt hurtigt uden at tænke først eller rode rund sorry

Og herre gud for 135kr pr mdr for mine børn og kone er godt givet ud synes jeg og vi har ikke verdens største indtægt, en flexjobber og en lav lønnet i hjemmeplejen

Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 01:52   #16
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hej Falco

Selvfølgelig kan vi ikke altid være enig men nu ligge det sådan jeg har kortest vej til de store sygehuse og blevet behandlet ringst der og kører nu længere og blive behandlet seriøst på en lille sygehus, så jeg synes ikke det holder helt vand med de få og store steder, men jeg kan også ha været uheldig hvad ved jeg?

Om så jeg skulle kører til skagen havde ingen betydning hvis det var det

Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 02:19   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Falco skriver:

Citat:
Kina hvor man gir dem betaling for hvor mange raske patienter de har, se her kan det betale sig at gøre folk raske.
Det giver mig altså kuldegysninger, når du skriver sådan.

I Danmark "belønnes" kommunerne jo også efter, hvor mange "raske" borgere der er.

De "raskmeldes" jo af lægekonsulenterne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 08:49   #18
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hejsa

Jeg kan sige at jeg er blevet behandlet godt på de store sygehuse jeg har været på, men sikker på du har ret i at de små er mere menneskelige og giver en fremragende behandling, ved at flere af de små sygehuse i det gamle Vejle amt har en helt i top behandling.

He He Zuza kan det hjælpe med en varm tanke herfra
Mener nu ikke man skal få kuldegysninger, men se på at en Dansk læge mange gange hellere selv prøver på at behandle, de bruger flere forskellige slags medicin og virker det ikke prøver de noget andet medicin, og først efter lang tid, hvis man da er heldig sender de en videre til enten speciallæge eller en sygehus afdeling.
Dette til trods for at de jo ikke kan ha en viden inden for alt, ligesom derfor vi har, hudlæger, øre/næse/hals læger og hvad de ellers hedder.

En læge der belønnes efter at ha raske patienter ville få et problem med huslejen hvis han gjorde som idag, da du/jeg jo ville blive ved med at komme = ingen penge.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 11:11   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror bare, man så får endnu færre behandlinger = opgives/"raskmeldes" trods sygdom. (Som når lægen ikke kan finde en diagnose og derfor gør patienten til hypokonder).

Jeg har heller ikke tiltro til den model.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 16:37   #20
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hejsa

Det er netop i Vejle amt jeg er op. og behandlet

Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til andre borgere i Næstved vedr. lægekonsulenter olsen72 Lægekonsulenternes Rolle 4 28-08-2011 12:13
Bedre kommunikation til borgere, der klager til os Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 17-06-2011 10:50
Alle er lige, nogen mer´end andre! buster Politik og Samfund 3 09-05-2011 15:44
Kommunal rådgivning og vejledning: Borgere må blive bedre til at google! phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 1 03-02-2011 17:05
450.000 skattekroner til gratis rejse. Stella Det er da strengt ! 3 05-02-2009 18:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension