K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2012, 20:35   #1
mynthe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2012
Lokation: København
Indlæg: 6
Styrke: 0
mynthe er ny på vejen
Partshøring til grin

Har netop afsluttet arbejdsprøvning. Konsulent skrev rapport (ok) hvorfra revurderings-konsulent skrev sin rapport fra hvad han havde skrevet.
Modtog brev fra revurderings-konsulent dateret den 25-10 med info om at der var Partshøring, migselv incl., med frist til den 2-11.
Modtog brev fra Visitationsudvalg om deres afgørelse dateret den 26-10. Men hov - der var jo partshøring til den 2-11 ??!!
Talte med revurderings-konsulent og oplyste hvad jeg havde at sige i partshøringen, hvilket hun modtog og nedskrev (håber jeg).
Da jeg fortalte, at jeg ikke kunne forstå, at visitations-udvalg kunne træffe en afgørelse inden dead-line for partshøring, fik jeg at vide, at det var ligegyldigt hvad der blev sagt i partshøringen, både fra migselv og hvad evt. læger måtte sige.....
Flot or not ...!!! http://www.k10.dk/images/smilies/eek.gif
mynthe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 21:19   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Men Mynthe for at vi eller bare nogle af os kan følge de du skriver, bliver du nødt til at dele dit indlæg lidt op se bare her

Citat:
Oprindeligt indsendt af mynthe Se meddelelser
Har netop afsluttet arbejdsprøvning.

Konsulent skrev rapport (ok) hvorfra revurderings-konsulent skrev sin rapport fra hvad han havde skrevet.

Modtog brev fra revurderings-konsulent dateret den 25-10 med info om at der var Partshøring, migselv incl., med frist til den 2-11.

Modtog brev fra Visitationsudvalg om deres afgørelse dateret den 26-10. Men hov - der var jo partshøring til den 2-11 ??!!

Talte med revurderings-konsulent og oplyste hvad jeg havde at sige i partshøringen, hvilket hun modtog og nedskrev (håber jeg).

Da jeg fortalte, at jeg ikke kunne forstå, at visitations-udvalg kunne træffe en afgørelse inden dead-line for partshøring, fik jeg at vide, at det var ligegyldigt hvad der blev sagt i partshøringen, både fra migselv og hvad evt. læger måtte sige.....

Flot or not ...!!! http://www.k10.dk/images/smilies/eek.gif
Det tog 6-7 klik på enter tasten, men så er der jo så mange andre ting jeg ikke tænker på i mine indlæg, så er det godt vi kan hjælpe hinanden.

Jeg ved ikke om du vil bruge dit indlæg til noget andet end at vise kommunens "sårbarhed". Er du på sygedagpenge og kan vi hjælpe med eller uden så sig til, der er altid en K10 på linien
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 22:16   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Endnu et bevis på, at man bør gøre tingene skriftligt.

Hvis du havde sendt en mail med dit spørgsmål, så havde du nok fået et andet svar.

Jeg ville nok sende en mail til min sb og spørge hvordan dette hænger sammen.

Så du får et skriftligt svar.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 22:16   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mynthe Se meddelelser
Da jeg fortalte, at jeg ikke kunne forstå, at visitations-udvalg kunne træffe en afgørelse inden dead-line for partshøring, fik jeg at vide, at det var ligegyldigt hvad der blev sagt i partshøringen
Standardfremgangsmåde i Københavns Kommune!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 01:03   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mynthe

Det er jo bekrymrende, at din kommune tager så let på en partshøring.

Men du skriver ikke, hvilken dato du taler med revurderingskonsulenten og afgiver din partshøring mundtlig?

Jeg går ud fra du ikke har dette på skrift? :

Citat:
fik jeg at vide, at det var ligegyldigt hvad der blev sagt i partshøringen, både fra migselv og hvad evt. læger måtte sige.....
Du bør fremover skrive og ikke ringe. Ligesom du straks bør søge aktindsigt i din sag, se under nyttige link for dette. Hvis du tidl. har haft aktindsigt bør ud søge for tidl. periode til nu.

En partshøring kan foregå mundtlig og skriftlig, hvis det er korrekt som jeg læser din tråd, har du afgivet den mundtlig. Dermed har der fundet en partshøring sted, men sagen er egnetlig afgjort uden partshøring i visitationsteam. Hvorfor du kan klage over dette, da partshøring er en garantiforskrift.

Læs nærmere her om partshøring: http://www.kk.dk/Nyheder/2011/Septem...CD1AECC3C.ashx

Jeg kan ikke se hvor du bor, og dermed om din kommune har en borgerrådgiver, men ellers kan du der klage over sagsbehandlingen. Dvs. at visitationsteam ikke afventer din partshøring.

MANGE HILSNER

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 11:12   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvad er afgørelsen så blevet,du har jo ret til at klage over en hver afgørelse komunnen tager.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 15:40   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Gunvors link oven over - om klar ret - gælder formelt, men REELT fungerer den ikke i Kbh. Kommune, hvor afgørelser ofte, hvis ikke altid, træffes FØR partshøring!

Kendt eksempel:
Afgørelse (incl. nylig indhentet speciallægeerklæring) foretaget af visitationsteam i forbindelse med en FP-sag sendt til partshøring hos borger.
Borgers partshøring HØRES ikke og der genfremsendes identisk afgørelse af den allerede modtagne FØR partshøring.

Ved klage til Borgerrådgiveren, skal man huske, at denne kun går ET år tilbage i sagen - det tidligere er forældet.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 12:53   #8
mynthe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2012
Lokation: København
Indlæg: 6
Styrke: 0
mynthe er ny på vejen
Jo, det er Københavns kommune!

Jeg afgav min partshøring den 2-11 men afgørelsen blev truffet den 26-10.

Afgørelsen var at jeg stadig var berettiget til fleksjob. Så er jeg da i det mindste sikret det.

Man mener også at jeg kan arbejde 12 timer om ugen, selvom jeg mener, at det er alt for meget.

Jeg er fuldstændig smadret efter en arbejdsdag på 4 timer, hvor jeg med mine skånehensyn kun har arbejdet omkring det halve.

Det går udover mit privatliv og især min lille søn på 7 år. Jeg har knap nok overskud til at lave mad til ham og falder i søvn samtidig med ham kl. 20

Jeg havde håbet på FTP men har fået at vide, at jeg er LANGT FRA en FTP.

Og nu med de nye kommende regler pr. 2013 kan jeg godt se, at jeg bliver "langt fra" en FTP. Jeg vil dog håbe på, at det vurderede timetal som jeg skulle arbejde vil blive nedsat.

hilsen mynthe
mynthe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 17:43   #9
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 12
FrkM er ny på vejen
Jøsses. Jeg er målløs!

Håber du finder kræfter til at klage over sagsbehandlingen.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gør de grin med mig.... Star Alt det andet 34 05-11-2013 21:23
For dem der trænger til en grin :) sane Alt det andet 6 07-11-2009 09:11
et søndags grin buster Dit og Dat 0 02-08-2009 15:39
Helt til grin! Hammershus Politik og Samfund 18 30-04-2009 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension