K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2012, 13:33   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Om at være HSP - HøjSensitivPerson

Foredrag af Lise August - en af de første danske psykologer til at anerkende fænomenet:

http://www.psykiatrifonden.dk/forsid...g+sensitivitet


Lise august' egen side: http://www.sensitiv.dk/

HSP-foreningen i Danmark: http://www.hsp-foreningen.dk/

Elaine Aron - den amerikanske pioner på feltet: http://www.hsperson.com/
Har været i Danmark og holde foredrag.

Denne tråd er udelukkende til at belyse/udveksle konkret information om HSP - respekter venligst dette.

Jeg forbeholder mig retten til at bede Web slette indlæg, der er udenfor det nævnte område. (Der må gerne stilles konkrete spørgsmål til emnet.)


til alle HSP derude - der er (skarpt ) lys for enden af tunnelen...

Sidst redigeret af L.S.; 04-07-2012 kl. 13:52.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 20:11   #2
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Jeg har hele livet været særligt sensitiv, og dette er min datter også.. stort set det hele, vækker genklang hos mig
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 02:24   #3
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Ha, det er da mig det der. Er det en anerkendt problematik hos f.eks. psykiatere?
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 08:26   #4
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Jeg syntes det er svært at se forskellen imellem HS og de børn der vokser op og har sin berettigelse - sin eksistens udfra at kunne pejle sine omgivelsers behov. Også kaldet Narcissistisk skadede. Alice Miller har så glimrende beskrevet det i " det selvudslettende menneske ".
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 14:43   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Det er nødvendigt at vi bliver synlige - meld dig ind i HSP-foreningen

Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Ha, det er da mig det der. Er det en anerkendt problematik hos f.eks. psykiatere?
Sidste år var jeg i forb. med uddannelse til psykiatri-uge på Herlev Hospital.
Der omtalte man bl.a. folk med ADHD -diagnosen som 'særlig sensitive'.
Det er ikke usandt, men ikke dækkende for alle som er HSP.
(Modsat er mange med diagnoser HSP, hvilket kan forværre sygdommen.)

Jeg fortalte senere Lise August om dette, da det pikerer mig og mange andre, at man NETOP kan live fejldignosticeret - blot fordi man er HøjSensitiv.
Således at mange oplevelser som HSP kan bortfejes som 'tvangstanker', 'indbildning', hypokondri osv, af behandlersystemet.

Det foredrag med Lise A. som det første link omhandler, er så på i års psykiatriuge, og jeg afventer info omkring, hvordan hendes indlæg blev modtaget af 'Psykiatrien'.
Jeg oplevede i øvrigt sidste år Jes Gerlach, som ualmindelig sympatisk og åben - meget lidt kliché-psykiater. ;-)

Så jeg har stor tillid til, at han vil forsøge at implementere denne HSP-viden fremadrettet.

Det er dog vigtigt for synligheden af HSP som anerkendt fænomen, at tropperne samles.
Jeg vil derfor på det kraftigste opfordre til, at man for det meget liile medlemsgebyr melder sig ind i HSP-foreningen, og derefter også får adgang til mere viden, rabatter på foredrag, kurser osv.

Der er mange tiltag i gryden, og hjemmesiden skal nok blive mere organisk og æstetisk at se på - en webmaster søges med lys og lygte ;-)

SAMMEN ER VI STÆRKE!
til alle HSP derude.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 14:46   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ukken Se meddelelser
Jeg syntes det er svært at se forskellen imellem HS og de børn der vokser op og har sin berettigelse - sin eksistens udfra at kunne pejle sine omgivelsers behov. Også kaldet Narcissistisk skadede. Alice Miller har så glimrende beskrevet det i " det selvudslettende menneske ".

Man kan sagtens være hyperopmærksom på sin omgivelsers behov, uden også at være ekstremt følsom overfor lys, lyd, dufte, smage, berøring, smerte osv.

Alice Miller er en perle, ja.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 09:20   #7
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Denne tråd er udelukkende til at belyse/udveksle konkret information om HSP - respekter venligst dette.

Jeg forbeholder mig retten til at bede Web slette indlæg, der er udenfor det nævnte område. (Der må gerne stilles konkrete spørgsmål til emnet.)
Kære L.S.
Jeg er selv HSP og jeg kommer til at fortælle dig, at når du skriver som du gør i det citerede, gør du mig både bange og utryg for at skrive svar i denne tråd. Gør jeg noget forkert? Bliver jeg anmeldt til WEB? Overskrider jeg nogens grænser? Bliver mit svar slettet? Er jeg/er jeg ikke konkret nok? OSV.

Jeg er (naturligvis, jeg er jo HSP) meget sensitiv overfor kritik og folks måde at henvende sig til mig på og jeg må sige, at jeg finder din tone hård. Mig har du i hvert fald skræmt langt væk på forhånd.

Hvis du gerne vil have informationer af os, der er HSP, vil det måske være en god start med en lidt mere positiv og venlig indfaldsvinkel.
Blot en strøtanke - kan selvfølgelig kun udtale mig for mit eget vedkommende.

I din iver efter at sortere udvedkommende svar fra - kan du meget vel komme til at sortere de vedkommende svar fra i samme moment. Og jeg tror faktisk ikke, dette har været din hensigt.

En velmenende hilsen fra Nabokone, der er forberedt på, at dette indlæg slettes.
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2012, 09:00   #8
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
jeg er Hsp og har været det hele livet og har noget fra min mor men jeg er meget mere Sensitiv end min mor er. hvor er det svært at ha det til tider. Efter jeg fik sat navn på er det blevet nemmere. Jeg det og sådan er det bare sammen med alt det andet jeg er blevet ramt af. lever med det og nogle gange er jeg glad det og andre gange er sur over det.
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 12:45   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nabokone Se meddelelser
Kære L.S.
Jeg er selv HSP og jeg kommer til at fortælle dig, at når du skriver som du gør i det citerede, gør du mig både bange og utryg for at skrive svar i denne tråd. Gør jeg noget forkert? Bliver jeg anmeldt til WEB? Overskrider jeg nogens grænser? Bliver mit svar slettet? Er jeg/er jeg ikke konkret nok? OSV.
Kære Nabokone - I og med du selv er HSP falder du tydeligvis indenfor målgruppen med denne tråd.

Der har for nylig været en en tråd herinde, om netop det fænomen, at mange rådgivningstråde for tiden kører aldeles af sporet og bliver fyldt med for megen uvedkommende sniksnak.

Hvilket er til tidsrøvende og forvirrende belastning for både de der giver og søger råd og vejledning.

Derfor den klare rammesætning.

Jeg skriver også " konkrete spørgsmål må gerne stilles" - det burde indikere, at jeg agter at informere fremfor at søge info.

Det betyder ikke, at jeg i sagens tjeneste ikke kan finde på, at spørge HSP-folket, om de oplever diverse i forbindelse med dette eller hint - dette til fordel for HSP-foreningen, som f.eks. på baggrund af viderebragte forespørgsler nu har optimeret deres fokus HSP-børns problemer i insitutioner og skoler, hvor fænomenet langt fra er anerkendt endnu.

Så skriv du bare løs om dit HSP-liv her på tråden Nabokone.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 10:44   #10
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Kære Nabokone - I og med du selv er HSP falder du tydeligvis indenfor målgruppen med denne tråd.

Der har for nylig været en en tråd herinde, om netop det fænomen, at mange rådgivningstråde for tiden kører aldeles af sporet og bliver fyldt med for megen uvedkommende sniksnak.

Hvilket er til tidsrøvende og forvirrende belastning for både de der giver og søger råd og vejledning.

Derfor den klare rammesætning.

Jeg skriver også " konkrete spørgsmål må gerne stilles" - det burde indikere, at jeg agter at informere fremfor at søge info.

Det betyder ikke, at jeg i sagens tjeneste ikke kan finde på, at spørge HSP-folket, om de oplever diverse i forbindelse med dette eller hint - dette til fordel for HSP-foreningen, som f.eks. på baggrund af viderebragte forespørgsler nu har optimeret deres fokus HSP-børns problemer i insitutioner og skoler, hvor fænomenet langt fra er anerkendt endnu.

Så skriv du bare løs om dit HSP-liv her på tråden Nabokone.
Tak, L.S. - det var et rart svar at få!
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må man være med? Dame Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 11-10-2013 18:03
Ret til at være syg når man er ung Bitsch De Unge 24 28-02-2013 16:07
At være eller ikke være en flæskesteg.. phhmw Politik og Samfund 3 29-03-2012 09:57
nu må det være nok superkok Det er da strengt ! 31 06-07-2010 23:09
Må jeg være med? Bigmum Dit og Dat 2 15-05-2009 15:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension