K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2011, 16:57   #11
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Handling skaber forvandling

Pyt og andre - jeg VED at I er med derude, og efterhånden har fanget at jeg ikke er OCD-forkrampet når jeg ønsker at holde trådene 'rene' - jeg har simpelthen så lidt tålmodighed tilbage - der skal resultater på bordet NUUU!!!

Resultater der kan forbedre livskvaliteten for syge borgere, og nedsætte samfundsøkonomiens post til sociale/helbredsmæssige udgifter betragteligt - det er ikke kun i finansverdenen at udtrykket due diligence - RETTIDIG OMHU - er anvendeligt!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 11:07   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Trækker lige denne tråd op, da denne vedrører en netop p-afgørelse fra Ankestyrelsen.

Herudover at princippet i, at en kommune IKKE bare kan udtage visse dele eller §§§ af loven.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 12:04   #13
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
og jeg følger lige op med :


Citat:
behandlingstilbud efter servicelovens § 102

--------------------------------------------------------------------------------

Der er åbenbart en ny tendens på vej ihht. servicelovens § 102.. Meget intressant og vigtig for mange..

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...ar/005-13.aspx

fra tråden:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=25464
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 02:16   #14
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
forrygende Popiae og Pyt!!

Simpelthen så dejligt, når der arbejdes videre på en eksisterende tråd, selvom der er gået en rum tid siden sidste indlæg!


Sætter lige linket ind igen, da en fejl har sneget sig ind i dit - jeg tog det bare fra tråden du heldigvis også har henvist til

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...ar/005-13.aspx

Det understreges i principafgørelsen, at kommunen SKAL se om §102 kan finde anvendelse i sagsbehandlingen.

Sidst redigeret af L.S.; 10-01-2013 kl. 02:42.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 16:47   #15
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Så har jeg lige sammenfattet en klage, over 100% manglende respons på min §102 ansøgningen fra sommeren 2011 - ja, 20ELLEVE ;-)

Den blev sendt fra et kontor til et andet, og derfra til et tredje - hvor den siden har samlet støv.
Fordi de på dette kontor ikke er vandt til at behandle disse typer ansøgninger - og ikke har pengene til uddeling - har jeg hørt rygter om.

Det har jeg dog aldrig fået på skrift.
Heller ikke noget andet for den sags skyld.

Og jeg har haft travlt med andre ting, bl.a. §100-ansøgning, ansøgning om dyr tandlægehjælp, samt medicinansøgninger. Fordi jeg af en SR blev opfordret til at søge af alle kanaler - 'så måtte noget jo bonne ud.'

I virkeligheden skulle jeg jo aldrig have haft nødig at have gang i flere ansøgninger, idét det er Forvaltningens forbistrede pligt at undersøge hvilke andre mulige paragraffer der kunne finde anvendelse - meeen, det ved vi jo tilsyneladende en del mere om, end de folk der - - sidder og skalter og valter med vores helbred og (mangende) livskvalitet.

Nu er jeg lige hel tom i knolden på, hvor det kan betale sig at sende klagen hen - jeg vil gerne starte så højt oppe i systemet som muligt - så der kan komme lys på det helt groteske i situationen med det samme - forslag?

Sidst redigeret af L.S.; 11-04-2013 kl. 17:15.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 17:02   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det højeste er vel borgmesteren og HELE kommunalbestyrelsen når man skal klage over selve sagsbehandlingen...så det var måske et sted at starte...

Man kunne også få effekt af at lægge sin klage online så alle kan se hvilken kommune og hvem det drejer sig om....men dette bør man måske vente med til man ser om der sker noget ved klage til borgmester...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 17:18   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
takker - hvad er f.eks niveauet under de nævnte i dit forslag?
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 17:36   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det må være de ledere der sidder i den afd din sag bliver behandlet i...

Jeg skriver flere for mange gange sidder der ikke kun en leder i en afd....men flere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 18:22   #19
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
nu er jeg lige startet med Borgerrådgiveren - han sætter en tidsfrist på overfor pågældende kontor, og så ryger det også med i statistikkerne over KK's 'fortræffeligheder'
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2014, 20:27   #20
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
update:

Borgerrådgiverens indblanding sidste år, afstedkom en lyn-'sagbehandling' med tilhørende afslag - der nu ligger i Ankestyrelsen på 12. måned -
behørig korrespondance er modtaget 2 gange, om manglende tid til at nå at behandle anken indenfor tidligere oplyst tidsramme...

Først for godt én måned siden, på et fysisk møde, blev det klart formuleret af en SB, at det var borgerens læge der skriftligt skulle formulere noget omkring noget behandlingsmæssigt.....en væsentlig detalje, der måske kunne have befordret et helt anderledes udfald af ansøgningen.

Dette ønske fra SB til Borgeren, var ikke blevet udtrykt hverken på skrift eller verbalt 11 måneder tidligere, omkring ansøgningstidspunktet.

Efterfølgende har borgerens læge hurtigt attesteret dette forhold - hvilket jo kunne være sket langt tidligere, såfrem SB havde været klar og præcis i mælet.

Der er altså en direkte undladelse fra SB's side, der med stor sandsynlighed har afstedkommet, at sagen overhovedet er endt i Ankestyrelsen....hvor den altså ligger, nu på 12. måned.









glem ikke:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 18-05-2014 kl. 20:30.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
AKUT-job... Te-pigen Politik og Samfund 21 25-01-2013 23:54
Akut tandlæge FrkSilverfox Dit og Dat 45 21-05-2011 15:53
Akut Hjælp! FP, KH, SDP Lotz01 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 23:52
Akut hjælp!!! Mik Alt det andet 5 14-03-2010 22:34
Akut brug for hjælp!!! Mik Alt det andet 8 10-03-2010 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension