K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2011, 09:14   #1
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
står lidt i stampe og hvad så nu?

Jeg har været sygemeldt siden slutningen af januar 2011, går hos en reumatolog og har fået afvide at jeg har noget rygsøjlegigt der er relateret til en kronisk tarmsygdom.

Mit problem er at jeg står lidt i stampe hvad angår det videre forløb, jeg vil super gerne tilbage tilbage til mit job, men er i tvivl om hvorvidt jeg stadig vil kunne klare de løft/forflytninger m.v der er. Min arbejdsplads vil gerne omplacere mig til andre opgaver, men jobcenteret har alt den tid i verden til at vente og se om medicinen har nogen effekt.. Min reumatolog er en mand af få meget få ord og den udtagelse han har givet til jobcenteret bliver man ikke klogere af. ( det kommer til at tage et godt stykke tid og pat skal fortsætte beh. de næste 4-6 mdr, der kræves varme, hvile og venlighed)

egen læge siger at det er fordi at man ikke ved hvordan sådan et forløb bliver, så derfor udtaler de sig nødigt, men det kommer jeg jo ikke rigtig videre af.

Jeg har taget min fagforening med i sagen og de har før haft problemer med de manglende udtagelser fra netop denne læge.

Hvordan kommer jeg nu videre i det her? jeg har allerede været sendt i virksomhedspraktik på mit job 2 timer om dagen, men nu har egen læge sygemeldt mig, og holder mig i ret kort snor ( jeg er nemlig ikke så god til at sige fra og tror at jeg kan klare hele verden )

Jeg har også allerede haft 1 rundbordssamtale med arbejdsplads, jobcebter og mig.

I papirerne fra jobcenteret startede jeg som kat 1, så blev jeg kat 2 og nu er jeg kat 3 hvad betyder det?
der står også at det er deres forventning at jeg vender tilbage til mit nuværende job, men hvad sker der hvis jeg bliver sendt tilbage og det så visser sig at det kan jeg ikke alligevel?

Jeg mener bare at når min arbejdsplads har meldt ud at de vil omplacere mig hvorfor i alverden kan man så ikke bare gøre det og få mig ud af systemet?? det er over min forstand.

Det er med at holde tungen lige i munden her, hvis man skal følge med.
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 09:22   #2
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Kat. 3 betyder, at de mener, at du med et lille skub uder over kanten er klar til at vende tilbage på det ordinære arbejdsmarked.. og helt ud af deres system . Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl !!!

doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 09:24   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Øv, har selv været der.

Der er mange problemer med disse lidelser, fordi forløb i sygdom er uforudsigelig, ligeså hvilken medicin der tager NOGEN af smerterne(træthed, lav udholdenhed, skal man lære at leve med).
Må ikke overanstrenges da det sætter yderligere aktivitet igang. Derfor holde lægen dig i kort snor.

Medicinen har forskellige bivirkninger, og dine reaktioner på det er også ufroudsigeligt.

Det bedst du kan gøre er, at speciallægen gør FULDSTÆNDIG KLART at du ALTID vil have begrænset arbejdsevne, fremover.
Og at speciallægen beskriver de problemer og varig skånehensyn der er.

Da det samlede til enhver tid er uforudsigeligt, er det derfor vigtigt, at speciallægen får beskrevet det man ved.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 09:42   #4
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Hej Popiae

Jeg er så småt ved at vænne mig til at leve med det, er jo frygtelig træt hele tiden, og medicinen har ikke den store effekt synes jeg.
har fået udleveret krykker fra hjælpemiddelcentralen, og har nogen gange måtte be manden om hjælp til at få strømper på og vaske hår, det var helt klart noget af en kamel at sluge.

Går hos en psykolog da jeg for 1 mdr siden var helt nede og vende, men det går langsomt fremad

Jeg oplever at reumatologen, faktisk ikke så gerne vil udtale sig, kan jeg kræve at han gør det? jeg skal derned idag.
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 09:53   #5
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Det er jo svært at gøre sig klog på det her, men det lyder for mig som om du har en varig ændring af dit helbred.

Reumatologen skriver "hvile" og det betyder vel egentlig, at du skal fuldtud sygemeldes i en periode, dvs. fredes fra kommunen, praktikker osv osv. Det synes jeg, at du kan spørge ham om. Han skriver også "venlighed", og det kunne man tolke som, at du skal have lov til at restituere i fred og ro uden at blive presset!

Jeg har en bekendt, som er fredet fra kommunen i en række måneder, hvor gigtbehandling foregår. Så det kan godt lade sig gøre. Du skal slå på, at du gerne vil tilbage til dit job, evt. til et andet job i virksomheden, og at det er supervigtigt for dig at blive rask igen. Der skal reumatologen støtte dig og skrive, hvad der skal til, for at det kan ske. Der skal ligge en behandlingsplan med opfølgning osv.

Og ville det ikke være rart at kunne bruge al din tid i en lang periode på at komme til hægterne?

Stort

Kram herfra!!
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 09:56   #6
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
vil bare lige oplyse at kat. 3 betyder sygdom med længerevarende forløb
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 10:12   #7
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Hej Pia.

jeg er også fuldt sygemeldt nu indtil videre til uge 32 og så må vi jo se hvad der sker til den tid. Har hele tiden gjort klart overfor alle at jeg bare SKAL tilbage til min arbejdsplads, så det tror jeg ikke der er nogen der kan være i tvivl om

jeg savner bare en afklaring om det er det ene eller det andet.
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 10:14   #8
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
tak for hjælpen
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 10:38   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg mener bare at når min arbejdsplads har meldt ud at de vil omplacere mig hvorfor i alverden kan man så ikke bare gøre det og få mig ud af systemet?? det er over min forstand.

Det er med at holde tungen lige i munden her, hvis man skal følge med.

problemet er hvis du ikke kommer tilbage

jeg har netop selv været i gennem turen og min arbejdes plads prøvede med alle metoder
3 år efter siger min sagsbehandler pension

så det er klaret de prøver og støtte dig

lægeundersøgelserne er netop det der tager længst tid
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 11:02   #10
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
jeg kan slet ikke forestille mig ikke at kunne vænne tilbage til alle mine søde kollegaer, det er ligesom bare et must for mig.

min leder har allerede til rundbordssamtalen luftet tanken om flex til jobcenteret, men det er så langt fra min verden, så det har jeg slet ikke tænkt på.

når det er sagt er jeg jo selvfølgelig ret afhængig af hvad min krop ligesom kan og ikke kan, men jeg vil da prøve alt hvad jeg kan for at kunne passe mit job.. Jobcenteret har bedt mig spørge til en second opinion når jeg skal til reumatolog idag, men er det ikke bare sådan at jeg så kan risikere at skulle starte helt forfra?
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Hvad skal jeg stille op? (lidt lang) ButterflyGirl Spørgsmål ang fleksjob 7 09-06-2010 22:04
Hvad gør jeg ? Min ftp sag står i stampe. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 26-04-2010 10:16
Hvad der står om ledighedsydelse Hejdien Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 61 13-01-2006 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension